מזל טוב, הגיע הרגעצילום א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE
מזל טוב, הגיע הרגע צילום א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

עד החתונה זה יעבור: כמה באמת עולה להתחתן בשרון?

מהשמלה והשיער, דרך הדיג’יי והאולם ועד הלהקה והצלם. כמה תעלה לכם חתונה באזור? צומת השרון מנסה לעשות לכם סדר

פורסם בתאריך: 27.7.18 15:06

קיץ היא אולי העונה המועדפת על הישראלים להתחתן בה, בטח אחרי ט”ו באב – יום האהבה, אבל העלות הכוללת משתנה מעיר לעיר, מאולם לאולם ומאיש מקצוע לאיש מקצוע. ריכזנו עבורכם את המחירים החל מהאולם, הגן או המועדון בו מתחתנים, דרך רכישת שמלה וחליפה, צילום ותקליטן. בסוף הטקסט ריכזנו את הנתונים בטבלה.

על המים באולם או מול הים

ההוצאה הכי גדולה בארגון החתונה היא כמובן האולם. החישוב נעשה ברוב המקרים לפי מנה, והבדל של כמה עשרות שקלים במחיר המנה בין אולם אחד לאחר יכול להסתכם בכמה עשרות אלפי שקלים במחיר הסופי, כשמדברים על חתונה של מאות מוזמנים.

אז כמה עולה מנה? ממש לא רק לפי מה שיקבלו האורחים בצלחת. מה שיכול להקפיץ או להוריד את המחיר הוא חודש החתונה והיום בשבוע בו מתחתנים – חתונה בחורף תהיה כמובן זולה משמעותית מחתונה בקיץ, וגם ככל שמתקרבים לסוף השבוע המחיר עולה. מצד שני, בשישי בצהריים המחיר בדרך כלל נמוך כמו בתחילת שבוע.

מבין כל האולמות שבדקנו באזור השרון, אולם קסיופיאה בהרצליה הציע את המחיר המשתלם ביותר. אייל אוריאלי, הבעלים: “אנחנו קיימים 12 שנים ויושבים במרינה בהרצליה פיתוח, ואנחנו מקום מאוד מוכר עם מוניטין מצוין. חלק גדול מההצלחה שלנו זה המיקום שלנו, עם הנוף לים, כשהזוגות שלנו מתחתנים תחת כיפת השמיים מול חוף המרינה. חתונה עולה אצלנו בין 280-320 שקלים למנה, תלוי ביום בשבוע בו מתחתנים. במסגרת המנה מקבלים הגברה, תאורה ובר תוצרת חוץ. אפשר להוסיף על כך בתוספת תשלום כמובן, דיג’יי, צלם וכל מה שהזוג צריך, אנחנו יכולים לדאוג להכל”.

מי שמעדיף גן אירועים על פני אולם סגור יכול לבחור ב”עדן על המים” שבקיבוץ ניר אליהו הסמוך לכפר סבא. “האולם הוא גן ואולם אירועים מוקף שדות ופרדסים, שופע צמחיה ועצים עתיקים. במרכז הגן בריכת מים עגולה קסומה ולמי שחולם להתחתן קרוב לטבע אך עם כל הסטייל, הפסיליטיז והפינוקים זה המקום המתאים בדיוק”, מספר עוזי בארי, סמנכ”ל שיווק ומכירות, “הודות לאולם השקוף והמרפסת על המים, שמקורה בחורף, אפשר לקיים אירוע בכל עונה בשנה. בקיץ קבלת הפנים והחופה בגן והמסיבה והחגיגה הקולינארית בתוך האולם הממוזג. חופות מתקיימות על המים או בפינות חמד נוספות בגן. המחיר לתאריכים פנויים אחרונים באוגוסט 2018 ל-300 אורחים בימים ראשון עד רביעי 275-285 שקלים לאורח, ובימי חמישי 350 שקלים. במחיר כלול תפריט שף עשיר, תאורה, הגברה, בר תוצרת חוץ, בית קפה, חופה, עיצוב שולחנות ושכר הצוות”.

מי שמכוון למחירים קצת יותר גבוהים יכול לבדוק את באולם דופלקס בהרצליה. “אנחנו נמצאים ממש על הים. יש לנו את הנוף הכי יפה בעיר, כי הוא ממש נראה לעין דרך ויטרינת הזכוכית של האולם”, אומרת עדי שאולי, מנכ”לית תפעול והפקה במקום, “בקיץ יש את ה’רוף-בר’, המתחם העליון שם אנחנו עושים את החופה ואת קבלת הפנים. יש לנו תפריט מודולרי, כך שאם רוצים לשנות אותו מסיבות טבעוניות למשל, או לבצע בו שינויים קטנים, אין בעיה בכלל. מנה לאורח תעלה 350 שקלים לאורך כל השבוע, ללא הבדל אם זה יום ראשון או חמישי”.

אולמי עלמהצילום עידן חסון

אחד האולמות היוקרתיים יותר שמצאנו באזור הוא אולמי עלמה באבן יהודה, שם מחיר המנה נע בין 330-430, כתלות ביום בשבוע. לירן אבו, מנכ”ל אולמי עלמה, מספר: “המחיר כולל את האוכל, האירוח, ובר אלכוהול תוצרת חוץ עם מפרט מאוד עשיר. אם רוצים גם הגברה, תאורה וקיר הקרנה, זה תוספת של כ-12 אלף שקל. יש לנו קיר הקרנה באורך 34 מטר שמקרינים עליו לאורך כל החתונה רקעים יפהפיים שתורמים לאווירה, וגם בריכת נוי באולם ואנחנו עושים חופה בקצה הבריכה ושביל בבריכה, כך שהזוג ממש הולך על המים”.

בחורשה, בחוף או על הדשא במושב

חתונה באולם היא לא האפשרות היחידה, ומפיקי אירועים באזור השרון מציעים להרים חתונה יש מאין. חתונה כזאת נחשבת לאופציה יקרה יותר מאולם ממוצע, וכוללת ליווי צמוד של איש מקצוע מתחום הפקת אירועים שדואג לכל פרטי החתונה.
“אנשים בדרך כלל מאתרים לוקיישן, או שאני מאתר להם, לפי הסגנון שהם רוצים להתחתן בו”, אומר אשר וורבקה משיר ירדן הפקה ועיצוב אירועים שבהוד השרון, ברגע שזוג לוקח אותי בתור מפיק אני דואג לו להכל – מהלוקיישן, דרך חשמל והגברה ועד הקייטרינג. עשינו חתונות במשקים במושבים, בשטחים פתוחים בקיבוץ וגם באולמות אירועים. זה ממש לא מוזיל את העלויות ביחס לאולם. אנחנו עושים הרבה פעמים חתונות קונספט. למשל, כשזוג רוצה להתחתן בסגנון ברזילאי ואז אני דואג לזה ברמת הרהיטים, העיצוב וכלל התכנון של האירוע. חתונה נוספת בתחום הקונספט היא חתונת שבועות לדוגמה, עם עיצוב חקלאי, שיבולים וערימות חציר. חתונת קונספט היא היקרה ביותר, ויכולה לעלות כ-120 אלף שקלים ומעלה, הכל כולל הכל”.

עפרה אפרתי, מפיקת אירועי יוקרה מממושב בצרה, מספרת על טווח מחירים גבוה בהרבה. “אירועי יוקרה פונים לאוכלוסייה מסוימת בעלת אמצעים”, היא אומרת, “אני מפיקה את האירוע בהתאם לבקשת הלקוח, בין אם זה באולמות, בבתים פרטיים או בלוקיישנים שונים שבהם מקימים אירוע מאפס. חתונה בלוקיישן שדורש להקים הכל יש מאין, כמו למשל בחוף הים, או בחורשה, יכולה לעלות כ-300 אלף שקל ולהגיע גם עד מיליון שקלים”.

לפי הזמנה או דווקא להשכרה

שמלת החתונה היא היהלום שבכתר מבחינת כלות רבות, שעוברות על עשרות עיצובים לפני שבוחרות את המתאימה ביותר. המחיר תלוי בבד, במעצבת, בהשכרה או בקנייה של השמלה ואם מדובר בתפירה מותאמת אישית או לא.

טליה וטין היא מעצבת שמלות כלה בסטודיו הנושא את שמה ושפועל בהרצליה כבר שבע שנים. “שמלת כלה אצלי בסלון עולה בין 10,000-5,000 שקלים, כשאם בוחרים לשכור את השמלה משלמים 1,500-1,000 שקלים פחות, כדי לעודד קנייה. אצל רוב המעצבים ההפרש בין מכירה להשכרה יכול להגיע ל-4,000 שקלים ויותר. בשנתיים האחרונות יש מגמה של ירידה במכירות, כי רוב הכלות מחפשות שמלות יד שנייה. המחירים שלנו נחשבים בינוניים”.

עינב בר מעצבת שמלותצילום אופיר אסייג

עינב בר מעצבת שמלות. צילום אופיר אסייג

נוגה ברקמן, בעלת סלון הכלות ZOE ברעננה, הציעה מחירים דומים בממוצע אך מחירי קצה מעט גבוהים יותר: “החנות שלנו קיימת כבר 13 שנה ואנחנו מספקים שמלות כלה לקהל מאוד מגוון ומקבלים פניות מכל הארץ. אני גם משכירה וגם מוכרת, וגם תופרת שמלות לפי הזמנה. מבחינת עלויות הממוצע הוא בין 10,000-6,000 שקלים להשכרת שמלה. יש לפעמים גם שמלות בסייל שעולות 3,500 שקלים. השמלה היקרה ביותר יכולה להגיע למחיר שבין 20,000-15,000 שקלים. ההפרש בין קנייה להשכרה הוא בערך 20 אחוז. יש מעצבי שמלות שמכוונים לקהל מסוים, ומלכתחילה ממצבים את עצמם ברמת מחיר כזאת ש’אם אין לך את הכסף, אל תיכנסי אלי בכלל’. אני לא עובדת ככה. אני תמיד אומרת שאני עושה כלות יפות ולא שמלות יפות. אני עובדת קצת שונה מהמעצבים המצויים בשוק”.

ויש גם מחירים גבוהים יותר. לי גרבנאו, מעצבת ובעלת סלון הכלות בהרצליה “לי פטרה גרבנאו”: “מחיר שמלות מיד שניה להשכרה נעות אצלי מ-5,000 שקלים, ושמלות בתפירה אישית מתחילות ב-14 אלף שקלים. לקנייה, המחיר מתחיל מ-18 אלף שקלים ויכול להגיע – תלוי בבדים ובעבודה – ל-25 אלף שקלים לשמלה. בארץ מאוד מקובל לשכור שמלות. אני מספקת שמלות ל-17 מדינות בעולם, ושם ברוב המוחלט של הפעמים רק קונים, אין השכרות כמו בארץ”.

בניגוד לשמלות כלה, חליפות חתן הן עסק זול בהרבה. חתנים קונים חליפות בדרך כלל או בחנויות בגדים יוקרתיות שאינן בהכרח ממותגות כחליפות חתן, או בחנויות המיועדות לכך. סאסן חודאדי, בעל חנות חליפות החתן SASAN ברעננה: “אנחנו קיימים כבר 21 שנה. מגיעים אליי מתחתנים מכל מקום. טווח המחירים שלי הוא 550 שקלים לחליפה. המחיר הכולל יכול לצאת בין באזור 1,000 שקל לסט שלם, שכולל חליפה, עניבה, חגורה ונעליים לחתן”.

רשל סעדה, מחנות החליפות Men’s Store, מייבאת את החליפות שלה היישר מצרפת, אך גובה יותר מחליפות מקומיות: “החנות שלנו קיימת שנתיים וחצי. הקהל שלנו הוא בעיקר מהמרכז. חליפת חתן עולה אצלנו בין 1,300-1,500 שקלים. נעליים לחתן עולות 800 שקלים נוספים, אלה נעליים בעבודת יד. החברה שמייצרת את הבגדים ואת הנעליים היא החברה המשפחתית שלנו, שקיימת כבר 35 שנה בצרפת, ובשנים האחרונות החלה לייצא לישראל, לחנות שפתחנו כאן”.

איפור, שיער ומה שביניהם

כלות משקיעות תשומת לב רבה בבחירת מעצב השיער שלהן או המאפרת. טווח המחירים משתנה, ונע בין כמה מאות לכמה אלפי שקלים, תלוי באשת המקצוע ובדרישות הכלה.

טל גרבר מהרצליה, מעצבת שיער ומאפרת כבר 17 שנה, גובה 300 שקלים לאיפור כלה ו-300 שקלים לתסרוקת כלה. “אני לא חושבת שצריך לקחת יותר מזה, לוקח לי חצי שעה איפור וחצי שעה תסרוקת”, היא אומרת.

עינב בר, בעלת סלון כלות מכפר סבא כבר 15 שנה אומרת: “איפור ושיער לכלה, כולל מפגש התאמה עולה בסביבות 2000 שקלים. עומדים ביחד מול המראה, וממש מתכננים איך יראה האיפור והשיער. זה תהליך של שעה וחצי בערך. הרבה פעמים משווים ושואלים למה המילה ‘כלה’ מכפילה את המחיר. אבל תהליך של כלה, מעצם היותה כלה, אורך כמעט פי שלושה בזמן. תמיד חושבים שאם אומרים ‘כלה’ או ‘חתונה’ מזמברים אותך. אז לא, זה פשוט הרבה יותר עבודה, בגלל זה המחיר גבוה יותר”.

עיצוב שיער ואיפורצילום אלכסנדר ליפקין

עיצוב שיער ואיפור. צילום אלכסנדר ליפקין

סלון היופי E&M ברעננה מציע מחיר מינימום של 2,000 שקלים לאיפור ותסרוקת לכלה, וליווי צמוד לחופה מוסיף למחיר עוד 1,000 שקלים. משה, אחד משני השותפים בסלון: “המינימום לחתונה הוא בסביבות 2,000 שקלים לשיער ואיפור. לפעמים הכלה רוצה שאגיע אליה למלון, ואלווה אותה לפני החופה, ואז המחיר מגיע לסביבות ה-3,000 שקלים. אלה עדיין לא המחירים של תל אביב, אבל זו החבילה המקסימלית. בשנים האחרונות כלות מעדיפות לשכור חדר במלון לילה לפני החתונה, ושנגיע אליהן במקום שהן יגיעו לסלון. טרנד נוסף של השנים האחרונות הוא שהספר מגיע לאירוע והכלות מחליפות תספורת באמצע החתונה כשהן מחליפות שמלה”.

לא מפסיקים לזוז

על תזוזות האגן של האורחים שלכם, ועל ההבדל בין חתונה שהתגובות עליה יהיו אחר כך “שירים של הגבעתרון, נרדמתי על הארטישוק הממולא” ל”איזו הרמה הבאתם, עד שלוש בבוקר קרענו את האולם” אחראי הדיג’יי שתבחרו, או הלהקה. הם אלה שירקידו את האורחים שלכם אחרי והאוכל, ויתאימו את השיר הנכון לכניסה לחופה או זה שיתנגן בשבירת הכוס.

דיג’יי בסיסי לחתונה באזור השרון יעלה לכם בממוצע כ-4,000 שקלים. דיג’יי נועם זלאיט למשל, גובה בין 4,500-4,000 שקלים, וחוץ מהמוזיקה כולל במחיר גם תותחי קונפטי ועשן, בלונים זוהרים ועוד שלל אטרקציות שישאירו את הרוקדים ברחבה עד השעות הקטנות של הלילה.

אלפא דיג'ייזצילום תום מרשק

אלפא דיג'ייז. צילום תום מרשק

ערן שמיאל מרעננה, דיג’יי חתונות כבר שש עשרה שנה, יקח לכם בין 4,500-6,500 שקלים, תלוי ביום בשבוע בו תבחרו, כשסוף השבוע הוא היקר ביותר. “אצלי אין דבר כזה שלא רוקדים”, הוא אומר, “אני מתאים את עצמי לקהל תמיד. אנרגיות, כמובן. חשוב מאוד שהדיג’יי יהיה פרזנטור. שיידע לעמוד, לחייך ולשלהב את הקהל בשמחה. בהתאם למחיר אני מעניק גם עגלות מתוקים ואביזרי מסיבה לקהל בזמן הריקודים”.

וכמעט כמו בכל מוצר אחר, גם דיג’יי זה עניין של מותג. דיג’יי ששמו הולך לפניו, יוסיף כמה אלפי שקלים למחיר. לירון שימקביץ’, מנכ”ל אלפא דיג’ייז, חברת תקליטנים שמייצגת בין השאר את אושרי כהן כמתקלט, מציע מחירים שבין 7,000 ל-12 אלף שקל לתקליטן בחתונה. “החברה שלנו הוקמה לפני כשנתיים, כאיחוד של הדיג’ייז הכי טובים בארץ”, אומר שימקביץ’ “יש היום בחברה 12 דיג’ייז, שתיקלטו בחתונות של סלבים כמו יהודה לוי ושלומית מלכה, לירון רביבו ואליאב בן חמו ועוד. זו אמנם חברה שנחשבת להכי יקרה כיום אבל המוצר הוא הרבה יותר טוב. אלה דיג’יים שבונים את האירועים בצורה קצת יותר מעניינת, שיודעים להביא קו שונה לחלוטין לכל אירוע ולהתאים באמנות לכל קהל את מה שהכי נכון לו באותו רגע. יש שירים מאוד נחשבים שלא מתאימים למשל לחתונה ואנחנו יוצרים להם גירסה שהיא רקידה יותר ותתאים לחתונה”.

דה ז'ה ווצילום אורלי פרל ניר

דה ז'ה וו. צילום אורלי פרל ניר

חוץ מדיג’יי, אפשרות פופולרית כיום בחתונות היא הזמנת להקת חתונות או זמר חתונות, שם המחיר מתחיל בכמה אלפי שקלים ויכול להגיע עד לעשרות אלפי שקלים, תלוי בפופולריות של המופיעים. נטלי גבע, המנהלת והזמרת של להקת החתונות דה ז’ה וו, סיפרה שהמחירים להופעה מגיעים עד 15 אלף שקלים. “יוצא לנו לעשות בערך 50 אירועים בשנה. הנישה של הלהקה זה סיקסטיז וסבנטיז, בדגש על רוקנרול. יש לנו גם מופע קבלת פנים שהוא אקוסטי ומופע חשמלי שהוא למסיבה עצמה. המחירים נעים בין 8,000 ל-15 אלף שקלים, תלוי בסוג המופע”.

מאור אדרי, עברי לידר או אתניקס, אלה יסכימו לשיר בחתונה שלכם תמורת סכום קצת פחות צנוע שנע בין 30-80 אלף ש”ח, תלוי באמן.

נא להתנהג בהתאם

את היום המיוחד שלכם אתם רוצים שיתעד מישהו עם ניסיון מאחורי המצלמה. צלמי חתונות כבר מזמן הפכו מאדם עם מצלמה לתאגידים עם רחפנים, מצלמות ממונפות וצוות צלמים שמסתובב בקהל ומתעד כל רגע. הניסיון של הצלם משפיע רבות על המחיר הסופי שידרוש – ככל שלצלם יש יותר ותק, כך המחיר עולה. ישתקף בהתאם.

הצלם אלישר אחמדוב גובה בין 7,000-1,500 שקלים לערב. “ההבדל במחיר הוא ההבדל שבין שכירת צלם אחד לערב, לבין צוות שלם של צלמים, שכולל מגנטים, וידאו, סטילס וצילומי טראש”, הוא אומר.

קוסטה גרוסמן מ-CG Studio, מציע טווח מחירים שבין 7,100-3,900 שקלים. ההבדל במחיר נובע ממספר הצלמים שמזמינים, מתוספת מגנטים, וידאו, צילומי רחפן, עריכה אמנותית ואלבומים לזוג המאושר ולהוריהם.

עידו סקעת, צלם חתונות מרעננה, שגובה בין 11,000-18,000 שקלים לערב: “גם בסכום המינימאלי אני מספק רמת גימור שהיא לצלמים אחרים הרמה הגבוהה ביותר. אני פחות עובד עם הסטנדרט הישראלי בצילום אלא עם האירופאי. אני מביא איתי צוות של בין שלושה לשישה צלמים, כתלות במחיר. המחיר שלי כולל סטילס וידאו, עריכת וידאו אישית של סרט החתונה יחד עם בני הזוג ואלבום דיגיטלי של הזוג עם תמונות הסטילס מעוצב על ידי חמישה מעצבים, לפי הווייב שהיה בחתונה”.

מהזול ליקר: סיכום

טבלת נתונים, כמה עולה להתחתן

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. עודד אהרליך

    בחום רב ממליץ על הקסיופאה
    אוכל גורמה ויחס אנושי מדהים

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר