נחלת עדה. צילום עזרא לוי
נחלת עדה. צילום עזרא לוי

תוספת גנים, שבילי אופניים ומיגון מ-531: בגן רש"ל דורשים לקיים הבטחות, בנחלת עדה דורשים לקיים בחירות

תושבים בגן רש"ל נפגשו עם ראש העירייה לפגישה שהגדירו "חיובית". בנחלת עדה מחכים מאז 2008 שהעירייה תקיים בחירות לוועד

פורסם בתאריך: 31.7.18 09:39

תושבי שכונות גן רש"ל ונחלת עדה בהרצליה כותבים בעצומה שהעלו לאינטרנט לפני כשבוע כי מאסו בהבטחות ללא כיסוי שמפזרים ראש העירייה ומנהלי האגפים בעירייה, ודורשים ביצוע וטיפול ברשימת נושאים שלטענתם הובטחו להם בפגישות ועד השכונה. ביום רביעי שעבר התקיימה בבניין העירייה פגישה בין חברי ועד שכונת גן רש"ל לבין ראש העירייה משה פדלון וראשי האגפים השונים בעירייה.

דוד מורן, יו"ר הוועד בגן רש"ל, אומר: "הפגישה התקיימה באווירה חיובית, טובה וקואופרטיבית, ואנחנו מודים על מה שנעשה ומקווים שמה שהעלנו ייעשה ובהקדם. ביום ראשון בשבוע שעבר ערכתי ישיבת ועד כהכנה לפגישה עם ראש העירייה שהתקיימה ביום רביעי אחרי הצהריים. ביום שלישי העלנו את העצומה כדי להראות שהתושבים מאחורינו ודורשים את הדברים שאנחנו דורשים בשמם. זאת לא הייתה מחאה ואין לנו סכסוך עם העירייה. שני הגורמים עובדים לטובת התושבים. תוך שעות חתמו כ-165 תושבים. העלנו כמה פעמים את הדברים שדורשים טיפול בפני העירייה ויש כמה דברים שהעירייה כבר ביצעה. אנחנו רוצים לזרז את הקצב של הדברים בשכונה. יש לנו ישיבה מדי חצי שנה והפגישה לפני האחרונה התקיימה בסוף דצמבר. ראש העירייה טוען מתחילת הקדנציה שלו שיש לו פינה חמה בלב לשכונה שלנו".

התושבים דורשים מהעירייה כי תדאג בדחיפות להוספת גני ילדים בשכונה והרחבת בית הספר היסודי אילנות, הגבהת חומת המיגון לצד כביש 531 והשלמתה והוספת צמחיה לאורך הכביש, סלילת שביל אופניים שעובר לאורך השכונה דרך בית הספר אילנות ועד נחלת עדה וחיבור לשאר חלקי העיר, שיתוף הציבור בבניה בצפון העיר והכנת פרוגרמה לצרכי הציבור, ניקיון השטחים החקלאיים בין שתי השכונות שלטענתם הפכו למזבלה, הקמת גינת כלבים בגן דפנה, שידרוג של המתקנים בגינות הציבוריות דפנה-אילת, צברים ועלומים, פתיחת מגרש הספורט בבית הספר אילנות בשעות אחה"צ והערב לציבור הרחב, ריבוד וסלילה של מגרשי החניה ברחובות העלומים, הנעורים והאסיף והוספת פינות מיחזור ברחובות האילנות והדקל.

"על העצומה של גן רש"ל החתימו את תושבי נחלת עדה בגלל שביל האופניים שחוצה את שתי השכונות, הגנים ובית הספר והמיגון של כביש 531", מספר תושב ותיק בשכונה, "צירפו אותנו למשימה שלהם עקב צמידות השכונות. בנוסף לאלה יש דברים של השלמה בפיתוח הנופי, של נגישות במדרכות, ודברים אחרים שנוגעים רק לנחלת עדה. הפעילות של הוועד בנחלת עדה היא לא כל כך בעיצומה. היו מספר ישיבות עם ראש העירייה שהוצאו בגינן פרוטוקולים וסיכומי ישיבות שגם הצעירים מנחלת עדה השתתפו בהן, 70-60 אחוז מהדברים שהוחלטו בוצעו, עשו גינה יפיפייה, שידרגו מדרכות ועשו תחנת אוטובוס ואני מודה להם על זה, אבל ישנם סעיפים בפרוטוקולים שלא טופלו כמו נגישות המדרכות בשכונה הוותיקה על ידי סילוק מטרדים כמו עצים, עמודי חשמל וארונות סעף של בזק, שמפריעים לעגלות נכים ולעגלות תינוק לעבור".

שכונת גן רש"ל צילום עופר וקנין

שכונת גן רש"ל. צילום עופר וקנין

הוא מוסיף: "עד היום, במשך ארבע שנים, לא ביצעו מהעירייה את הסעיפים האלה. עשו גינה ציבורית וחניה ליד המתנ"ס ברחוב אלפסי והכינו צנרת תת-קרקעית להצניע כבל של בזק מתחת לאדמה, סיימו את הגינה והשאירו את הכבלים של הטלפון באוויר עם שלושה עמודים שהם נוטים באלכסון כאשר המותחנים שלהם שמייצבים אותם נחתכו, וזה מסוכן. על פי הבטחת ראש העירייה, ביקשתי שיוסיפו 8-7 עצים כדי שתהיה יותר הצללה לחניה ליד המתנ"ס שלוהטת בחום, וגם לזיקוק האוויר ולנראות טובה. בכל הנושאים האלה פניתי למנהלי אגפים בעירייה ולמוקד 106 כמה פעמים ולוקח להם זמן לעשות את זה והכל מתמהמה עד היום. אם יש פרוטוקול, צריכים לעמוד בהחלטות והבטחות יש לכבד".

היתה דרישה בשכונה לקיים בחירות לוועד.

"יו"ר הוועד שלח מכתב לפני כעשר שנים, בנובמבר 2008, מכתב לראשת העיר דאז יעל גרמן והודיע על 'ועד מעבר' ושידאגו להכין בחירות לוועד חדש. הבטיחו לתת לנו עזרה משפטית ועזרה טכנית להקים ועד. לפני הבחירות המונציפליות הקודמות משה פדלון ומאיה כץ הבטיחו שאנחנו נהיה הראשונים שיתקיימו אצלם בחירות לוועד, עשו ביד התשעה, עשו בגן רש"ל ועשו בנוף ים ובנחלת עדה שכחו.

"לפני שנתיים-שלוש הבטיחו לי מהעירייה שיקיימו בחירות, עד היום הם לא עמדו במילה וזה כתוב בפרוטוקולים של הישיבות מספר פעמים. אין ועד פעיל כמו שצריך וחבל שהשכונה לא תהיה מיוצגת כראוי. לצעירים חשוב שביל אופניים והם חושבים על דברים שונים או קצת יותר מתקדמים. האינטרס שלי כתושב ותיק שאיכות הסביבה תהיה טובה יותר וכל המתחם הנופי ישופר. מתסכל שכותבים פרוטוקולים ובסוף מזניחים חלק מהדברים. למרות הכל השכונה עברה מתיחת פנים בשנים האחרונות מעבר לדברים שטעונים השלמות כאמור".

תושב נוסף משכונת נחלת עדה מוסיף: "העירייה מסרבת בתוקף לערוך בחירות חדשות בנחלת עדה, כנראה מסיבות פוליטיות. אין שום עשייה. פנינו עשרות פעמים לעירייה בבקשה לבחירות. הבטיחו שיהיו בחירות לפני יותר מחמש שנים, עוד לפני שהיו בחירות מוניציפליות, אבל זה לא קרה. זאת התנהלות לא ראויה ופסולה בעיני. אנחנו מבקשים להגדיל את בית הספר אילנות – מתחילים להיות על הקצה בבית הספר, להוסיף גני ילדים בשכונה, לא ייתכן שיש ילדים שגרים מול הגן ונשלחים לגנים אחרים. זה חוסר תכנון מוחלט. ביקשנו גם שיהיה מיגון נוסף בכביש 531 ושיפור המיגון הקיים".

דוד אוחיון יו"ר ועד נחלת עדה לא מסכים עם הדברים וטוען: "הכל מתנהל כרגיל ולא שלחתי שום מכתב לעירייה לגבי ועד מעבר. כל זמן שלא נבחר ועד חדש וכל זמן שהשכונה לא דורשת אין שום דבר. אף אחד לא ביקש לקיים בחירות לוועד וברגע שיבקשו נבצע את זה מיד. יש אחד או שניים, וביניהם יש אחד חתרן, שרוצים להיבחר לוועד ואין להם שום סיכוי. בינתיים אנחנו הוותיקים הרוב ואין להם שום סיכוי, ואם כבר יש אנשים טובים מאוד שהייתי רוצה שיחליפו אותנו. בטח לא אלה שחושבים שהם יושבים על יד המחשב והפייסבוק יביא להם את הכל.

"אני עוד מעט 40 שנה בוועד. אפשר לגשת ליעל גרמן ולאלי לנדאו ולאלה לפניו ולראות כמה השם שלי אצלם זוהר, אבל אני לא מחפש את זה, לא כבוד ולא כלום, וכל מי שוותיק וגר פה יודע את זה. ראש העירייה משה פדלון הגיע ועשה לי את חלום חיי ושל ההורים, עשה מצבה לילד של השכונה, עובדיה איציק, שנפל במלחמת לבנון. הוא הגשים לי את החלום ובזה אני גמרתי. הלוואי והיו עושים ישיבה ובוחרים ועד אחר. אני פועל בינתיים עד שיחליטו שיש בחירות לוועד ואני אקבל את זה באהבה וברצון. העירייה צריכה להכריז על הבחירות ולא אף אחד בשכונה".

אוחיון מוסיף: "אין לי טענות מבחינת השכונה. היא מאוד נקייה, שקטה ויפה וכל דבר שאני פונה לעירייה שנוגע לשכונה הם מיד באים ומסדרים. הפגישה האחרונה שלנו עם ראש העירייה היתה לפני חצי שנה בנוגע לבית הכנסת. אני לא צריך ישיבה עם ראש העירייה, הוא בא אלי כל הזמן. הוא עוצר פה, עובר ושואל אם יש בעיה. יש לי כל הזמן מבקרים, גם המנכ"ל וגם העוזר של ראש העירייה באים ושואלים אם משהו לא בסדר ואם יש משהו שלא עשו".

יש תושבים שמתנגדים לבניה בשדה התעופה ובצפון העיר.

"יש כמה זוגות צעירים, אפיפיורים, שחושבים שאם הם באו לגור בנחלת עדה הם ישנו את פני העולם. הם חושבים שככה הם יכולים לעצור את הבניה ואת כל ההתפתחות של האיזור. זו קבוצה שנפלו על נחלת עדה, איש לא מינה אותם, איש לא אמר להם והם עובדים על דעת עצמם, בלי לשתף את הוועד ובלי לשתף את ותיקי נחלת עדה. אני לא שותף לענייני בניה, הם יפגינו ויקחו כסף מכמה מסכנים בשביל עו"ד, כמו שעשינו עם כביש 531, ובסוף קדחת יצאה להם, הכביש קם והכל קם. אנחנו לא שותפים. אנחנו דואגים לשכונה, דואגים לניקיון, דואגים לפרחים, דואגים לנסיעות, הכל כדי שתהיה איכות חיים. מה, יש לנו זכות להתערב אם יבנו או לא יבנו? אנחנו יכולים להכתיב לכחלון? זה הדור החדש של היום, במקום לצאת להפיל את הממשלה שהורגת לנו את המדינה, הם מתעסקים בקטנות".

מהעירייה נמסר בתגובה: "כפי שנעשה אחת לשלושה חודשים, נערכה פגישה של נציגי שתי השכונות עם ראש העירייה והגורמים המקצועיים בעירייה, בשבוע שעבר. שתי השכונות מטופחות, נקיות ומתוחזקות באופן תמידי על ידי אגף שאיפ"ה. בשכונות מתוכננות לביצוע שתי גינות, כבר בחודשים הקרובים, ושביל אופניים מתוכנן בעתיד". לגבי הבחירות לוועד שכונת נחלת עדה מסרה העירייה: "בכוונת העירייה לקיים בחירות לוועד השכונה, אך היות ואנו נמצאים בשנת בחירות יתקיימו הבחירות לוועד רק לאחריהן".

ממטה הבחירות של מאיה כץ נמסר: ״למרות שתחום ועדי השכונות הנו מסורתית באחריותו של ממלא מקום ראש העיר, עם תחילת הנעת עבודת המטה על ידי מאיה כץ הוחלט, משיקולים לא ברורים, להעביר את הסמכות בנושא לעוזר ראש העיר ומאז נעצר הטיפול העירוני בנושא. ממלאת מקום וסגנית ראש העירייה מאמינה שלאחר שנים רבות שבהן לא התקיים הליך בחירות תקין לוועדי השכונות, יש בכך צורך הכרחי על מנת לחזק את אמון התושבים מול העייריה ולשיפור איכות החיים בעיר וזה יהיה אחד הדברים הראשונים שתיישם עם כניסתה לתפקיד ראש העירייה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. קקון

    "השכונות נקיות"? קקי בכל מקום, אם זה נקי אז אנחנו בנווה קקי

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מה לעשות? אלה התושבים שגרים כאן ואם לא מתאים להם לאסוף את צואת הכלבים אז אין ברירה אלא להתרגל.
    זה לא הרצליה פיתוח.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר