בריכת נורדאו
בריכת נורדאו

סערה בבריכה: כרטיס ביום של רחצה נפרדת עולה רק חמישה שקלים

המחיר בבריכות העירוניות בימי רחצה נפרדת הוא מחצית, ולפעמים גם הרבה יותר, מהמחיר הרגיל. עיריית הרצליה: "לציבור הדתי מספר מצומצם בלבד של ימי רחצה בהפרדה"

פורסם בתאריך: 2.8.18 15:12

בריכות השחייה העירוניות בהרצליה גובות ביום רחצה מופרד הפונה לדתיים כחצי עד כשליש מהמחיר הרגיל. במקרה אחד נמכר כרטיס לבריכה ביום של רחצה נפרדת בחמישה שקלים בלבד.

בבריכת רזיאל יש יומיים במשך יולי-אוגוסט (ימי ראשון 29.7 ו-5.8) שבהם מתקיימת שחייה לילית לגברים בלבד בין השעות 20:00 ל-22:00 בעלות של חמישה שקלים לעומת 50 שקלים ביום חול ללא הפרדה מגדרית ו-60 שקלים בשבת.

בבריכת נורדאו יש שלושה ימים בשנה, ביולי-אוגוסט (שלושה ימי רביעי) שבהם מתקיימת רחצה נפרדת לנשים וגברים. מחיר כרטיס הכניסה לבריכת נורדאו ביום שמתקיימת רחצה נפרדת לנשים ולגברים הוא 15 שקלים לתושב הרצליה ו-25 שקלים לתושב חוץ, ואילו ביום חול ללא הפרדה מגדרית מחיר הכניסה לתושב הרצליה הוא 45 שקלים ובשבת 55 שקלים.

בבריכת גליל ים יש שמונה ימים בשנה ביולי-אוגוסט (ימי ראשון ושלישי) שבהם מתקיימת רחצה נפרדת. מחיר הכרטיס ביום מופרד הוא 25 שקלים לתושב הרצליה ו-20 שקלים לילד (מגיל שלוש), 35 שקלים לתושב חוץ ו-28 שקלים לילד תושב חוץ. ואילו ביום ללא הפרדה המחיר הוא 55 שקלים לתושב הרצליה ביום חול ו-70 שקלים בשבת.

בבריכת אפולוניה מתקיימת שחייה לילית לנשים ולילדות בלבד בין השעות 20:00 ל-22:30 בימי רביעי ביולי-אוגוסט, בקנייה של מיני מנוי ל-12 מפגשים בעלות של 400 שקלים, ובמקביל התקיימו במחצית הבריכה גם 12 שיעורי שחייה בקבוצה בעלות של 650 שקלים.

תושבים חילונים זועמים על ההפרש במחיר כרטיס הכניסה לבריכות השחייה לרוחצים חילונים. חלקם הם מתלוננים על כך שזמינות הבריכות מצטמצמת בחודשי הקיץ בשל ימי הרחצה הנפרדת. "שוב ושוב מתעקשת עיריית הרצליה להפלות לרעה את הרוב החילוני בעיר", אמרו בתנועת מהרצליה חופשית. "לא די בכך שהעירייה מצמצמת משמעותית את זמינות הבריכות העירוניות בחודשי הקיץ העמוסים ומקצה אותם לטובת רחצה נפרדת, גם המחיר הנגבה בימים לרחצה נפרדת נמוך משמעותית מן המחיר בימים של רחצה מעורבת. מבדיקה שערכנו עולה כי חלק מן המגיעים לבריכה בימים הנפרדים הם כלל לא תושבי העיר, אלא מגיעים מיישובים דתיים-חרדיים כדוגמת אלעד. מדוע תושבי הרצליה צריכים לממן זאת? מדוע הציבור החילוני בעיר צריך לסבסד ימי רחצה נפרדים בבריכות עירוניות? מדוע גובים מהציבור החילוני יותר עבור זכות השימוש בבריכות? הבילוי בבריכה העירונית בחודשי הקיץ הוא חוייה משפחתית הגובה גם כך מחיר כלכלי משמעותי מן המשפחה החילונית הממוצעת! תנועת 'הרצליה חופשית' תפעל בכל האמצעים העומדים לרשותה כדי למנוע את אפלית הציבור החילוני בעיר".

מעיריית הרצליה נמסר בתגובה: "הבריכות העירוניות נועדו לשרת את כלל הציבור הרחב. העירייה מסבסדת כרטיסים והנחות למגזרים שונים, ביניהם חיילים בודדים, קשישים, משפחות רווחה ועוד. בשל העובדה שהבריכות מאפשרות לציבור הדתי מספר מצומצם בלבד של ימי רחצה בהפרדה סובסדו הכרטיסים".

חבר מועצת העיר משה ועקנין (ש"ס) אומר: "מדובר במספר ימים בודדים בשנה שהציבור הדתי-מסורתי-חרדי זוכה בימי הפרדה בבריכה עירונית ציבורית. מדובר במשפחות שרובן משפחות מרובות ילדים ושההוצאה בשבילן היא הוצאה משמעותית. אנחנו נציגי הציבור פועלים רבות על מנת שנוכל לסייע בידם כך שגם הם יוכלו ליהנות מימי בריכה בהרצליה. אני באופן אישי חושב שיש להגדיל את ימי הבריכה בשנה ולאפשר גם לציבור הזה לשחות, ללמוד שחייה וליהנות מכל המשאבים הרבים שיש להרצליה".

חבר מועצת העיר מהבית היהודי, צבי וייס, מסר בתגובה:"באשר לטענה כי ישנה העדפה לסבסוד רחצה נפרדת לציבור הדתי, זוהי טענה ללא בסיס שאינה נכונה. לעירייה יש תקציב אחד שמתוכו נגזרות פעילויות שונות ורבות, ובחלק זעיר ממנו מפעילים את הרחצה הנפרדת. סכומים גדולים בהרבה מיועדים לפעילויות רבות ומגוונות בעיר שהציבור הדתי לא משתתף בהן ואין עיננו צרה בהם. אני מברך על כל פעילות שתושבי העיר משתתפים בה ונהנים ממנה".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

20 תגובות
  1. רונן

    ראש העיר מוכר את העיר לדתיים. שימו לב תושבים יקרים הרצליה מתחרדת כן מתחרדת. כאזרח (ומוכרח לציין גם מאמין) שגר כאן כל חייו לעולם לא ראיתי כמות כזו של חרדים. ראשי ערים בכל הארץ ולצערי גם פדלון מוכנים למכור את העיר רק בשביל כוח אלקטורלי. חבל

  2. הרצליה שלי

    איזו הגזמה קיצונית מוכרים את העיר הרצחת וגם ירשת?
    לך יש את כל הזמן יקנאי להם רק 3 פעמים בשנה ואין להם כסף לזה אז מנסים לעודד אותם לבוא בשביל מה עיניים צרות על אחרים במה זה עוזר מלבד קרע ומחלוקת?

  3. אורטל

    לצערי כתושב רחוב הרב מימון זה שנה חמישית עירית הרצליה דואגת לחרדים להקיים בתוך הרחוב מדורה ל"ג שלוש מטר מהרחוב ובשטח בנוי היא דואגת להם לציוד כסאות במה רכוש של העיריה להביא דרקטור לישר את השטח וקרשים שאסור לבעיריה ראו בהרצליה חופשית את התמונות שם

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    ..נראה שהציבור החילוני רוצה להוציא את הציבור הדתי מתוכו. והבושה הגדולה שזה קורה במדינת ישראל

  5. הרצלייני

    פדלון, נבוא איתך חשבון בבחירות, תומך בהדתה ובשימוש במיסים שלנו לסבסוד הטבות לחרדים מערים אחרות.

  6. ש

    ראש העיר דואג לכולם וככה עיר צריכה להתנהל!!!!
    תמיד יש את אלה (המועטים) שיש להם בעיות עם ציבור שונה בקיצור "קנאים"
    עוד מעט יש בחירות תבחרו במועצה שעשתה למען הציבור שלה ולא במפלגה שרק מראה ת'פרצוף של ראש המפלגה.
    ו

  7. משה

    הקטע שאני די בטוח שרוב החרדים הם לא מהרצליה באים בהסעות מאורגנות לפארקים לבריכות בכל הארץ. לפארקים ברעננה בהרצליה ברמת השרון באים מבני ברק בעיקר

  8. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    נתניה מתחרדת כי כל המדינה ברוך ה' מתחרדת או במילים מכובסות חוזרת לאט לאט לשורשם שלה .

  9. יעל

    כולה נותנים את הבריכה לדתיים לכמה ימים מצומצמים בשנה , בדיוק כמו את הפיסת ים בהרצליה..לתקופה של חודשיים בשנה
    וכל הציבור מתעורר לחיים,למה השינאה הזאת ..?למה?

  10. כתבת יקרה. את רצינית?

    האם לא ברור מהכתבה עצמה שהכניסה היא לשעות בודדות בלבד?
    האם כניסה לשעתיים בבריכה (20:00 עד 22:00) כפי שצוין בכתבה צריכה לעלות כמו כניסה ליום שלם?
    האם 4 ימים מתוך חודשיים (6% מהימים) וגם בימים אלו זה לא לכל השעות. זו פגיעה משמעותית?

    תנועת הרצליה חופשית, כל הכבוד על חירחור מלחמת אחים, הידד על השיסוי נגד מגזרים שלא לרוחכם. אני מקווה שלא תצליחו אבל מי יודע אולי בעזרת פרסום כתבות נוספות גם במדיה הארצית תצליחו, ולדתיים שרוצים שעות בודדות להינות מבריכה מבלי להרגיש לא בנוח כי נמצאים או נמצאות איתם או איתן בני אדם מהמין השני לא יהיו בכלל שעות רחצה.
    כל הכבוד!!!

  11. הרצלייני

    גם הדתיים הם בני אדם, וטוב שהעיריה מסייעת לתושבים לא מיליונרים.
    לא מכובד מצד המיליונרים לקנא בקשיים של ההרצליינים הדתיים.

  12. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אפליה בחסות הגולם פולישוק אהה סליחה פדלון
    למה אני צריך לשלם פי שתיים יותר כשאני הולך לבריכה עם 2 ילדיי? מאיזה סיבה בדיוק אני משלם יותר מהם? גם אני הולך רק כמה פעמים בשנה לבריכה איתן..

    אבל כשאתה נחות גולם שעוסק בקמפיין כל הקדנציה ומעבר לזה אין גרם שכל ככה הדברים נראים

  13. Mem

    אין בעיה שתקופה מסוימת תהיה במחיר מוזל (זה שטוענים שזה הזמן היחיד שלהם) אבל שלאורך כל התקופה יהיה לכולם הנחה ולא רק לאותם ימים ספציפיים.

  14. מחאה זה לא מילה גסה

    אז מי שרוצה שינוי שיחליט לא ללכת לבריכות האלו וילך לבריכנץה שלא מפלה את הציבור , נראה לי שבמצב כזה תוך שבוע יהיה מחיר מסובסד לכולם .

  15. נטע

    גם את טיב טעם סגר בחלק משישי ושבת 'כדי לא לפגוע ברגשות הציבור הדתי' אם לציבור הדתי לא נוח לגור בעיר חילונית על כל המשתמע – זו בעיה שלהם. העיר לא תשנה את פניה כדי לחוס על רגשותיהם.

  16. אני

    אנשים נסחפתם… המחיר מוזל כי יש להם מגבלת שעות להבדיל מחילוניים שמשלמים על שהות ללא הגבלה. תפסיקו להצר עינים על מה שניתן לדתיים.
    לא שמעתם אןתם מתלוננים על הקונצטרים שיש לכם בשבת או על קבלת שבת בחוף שניה לפני כניסת השבת, או על הכוכב השמיני שלא מביא הופעות לילדי הציבור הדתי. אם תרצו שנבוא חשבון תמצאו שהאפליה היא הפוכה והתקציבים הגדולים הולכים לחילוניים. נמאס כבר מהקיטורים והקנאה, עד שלא תהיה מלחמת אחים לא תרגעו??

  17. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    נטע. את טיב טעם סגרו כי זה הפריע לציבור החילוני שגר בסמוך לחנות.
    נכנסת סחורות והגעת לקוחות בשישי בערב זה לא משהו נעים ומהווה מטרד לשעות המנוחה.
    זה מדהים כל פעם מחדש הצביעות החילונית.
    יש גם חילונים שהתנגדו שיפתחו לידם בית ספר ראי מקרה הרצליה הצעירה ובית הספר ברחוב משה.
    השכנים החילונים מתנגדים לבית הספר כי ילדים מרעישים.
    אז קוראים לזה החלנה?

  18. נמאס מהדתיים

    אוכלי חינם ארורים. הפעילות היחידה שהם לא משתתפים בה בעיר זה לשלם ארנוננה . נוחלים מוצצי תקציב

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר