הפגנת מטה המאבק לבינוי שפוי בהרצליה בפתח ישיבת המועצה הארצית

פעילות שדה התעופה בהרצליה הוארכה עד אוקטובר 2021, אבל יש כוכבית

המועצה הארצית לתכנון ובנייה האריכה היום את תוקף הפעילות בשדה התעופה בשלוש שנים, בתנאי שלא יאושרו בשטח תוכניות בנייה למגורים

פורסם בתאריך: 7.8.18 17:24

המועצה הארצית לתכנון ובניה אישרה היום את הארכת תוקף פעילות שדה התעופה בהרצליה בשלוש שנים, עד אוקטובר 2021. עם זאת, הותנתה הארכת התוקף בכך שפעילות השדה תתבטל ברגע שיאושרו תוכניות למגורים בשטח השדה.

בדיון שנערך בבית וגן בירושלים השתתפו גם פעילי מטה המאבק לבינוי שפוי הרצליה, שהביעו את עמדתם הנחרצת בעד השארת שדה התעופה במקומו. כמו כן השתתפו גם נציגי עמותת משתמשי שדה התעופה ונציגי מינהל התעופה האזרחית ונציגי העירייה. הסיבה ששדה התעופה יישאר עוד שלוש שנים בהרצליה היא כדי לאפשר היערכות להקמת שדה חלופי. נזכיר כי לפני יותר משבוע אישרה הות"ל (הועדה לתשתיות לאומיות) להעתיק את פעילות השדה לאזור מזרח חדרה, החלטה שעוררה התנגדות הן בעיריית חדרה והן במטה המאבק לפינוי שפוי בהרצליה. בסיום הדיון היום במועצה הארצית לתכנון ובנייה, התכנסו פעילי מטה המאבק לבינוי שפוי הרצליה והפגינו בעד השארת שדה התעופה בהרצליה.

שדה תעופה בהרצליה. צילום: עזרא לוי

שדה תעופה בהרצליה. צילום: עזרא לוי

מהמטה לבינוי שפוי הרצליה נמסר: "אנחנו מברכים על ההחלטה וקוראים להאריך את השארת השדה בשנים נוספת, ובכך להגן ולשמר את השטחים הפתוחים הירוקים היחידים שנשארו בהרצליה. נפעל להשארת קבע של שדה התעופה בהרצליה".

איל פביאן, המתמודד לראשות עיריית הרצליה שהשתתף בהפגנה אמר: "אני שמח שהמאבק שלי ושל שותפי נגד תוכניות הבינוי המגלומניות של פדלון נחל הצלחה, ומבטיח שכראש העיר אפעל להשארת קבע של השדה ובכך להגן על השטחים הפתוחים הירוקים שנשארו בהרצליה, לרווחת התושבים".

משה פדלון אמר בתגובה: "לפני מספר שנים הגביל בג"ץ את פעילות השדה לבקשת הערים והרשויות המקומיות סביב השדה בהן גם הרצליה. בעקבות ההחלטה, בשנים האחרונות יש ירידה משמעותית בהיקפי הטיסות מהשדה. לפני שמתחילים לתכנן על השטחים של השדה שיתפנו, צריך לפתח תוכנית אחראית, ירוקה ומידתית שתהיה מבוססת על תשתיות (ניקוז, תחבורה, מים, חשמל, פארק ירוקים) לפני כל תכנון אחר".

ממינהל התכנון נמסר: "הארכת תוקף הפעילות של שדה התעופה הרצליה נדרשת מאחר וכיום אין שדה תעופה חלופי. הארכת התוקף הותנתה בכך שפעילות שדה התעופה תתבטל ברגע שיאושרו תוכניות למגורים על שטח השדה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר