סמנכ"ל מפעל הפיס דניאל נחום. צילום עזרא לוי
סמנכ"ל מפעל הפיס דניאל נחום. צילום עזרא לוי

סמנכ"ל מפעל הפיס דניאל נחום: "השקענו 50 מיליון שקל בעשור בהרצליה"

בוועידת החינוך של הרצליה שהתקיימה היום, אמר נחום שהמפעל גם העניק כ-100 מלגות לסטודנטים תושבי העיר

פורסם בתאריך: 14.8.18 14:22

סמנכ"ל מיחשוב ותפעול במפעל הפיס, דניאל נחום, אמר בוועידת החינוך של הרצליה שהתקיימה היום, שהמפעל השקיע בהרצליה בעשור האחרון כ-50 מיליון שקל, והעניק כ-100 מלגות לתושבי העיר.  "בין המיזמים הבולטים בעיר ניתן למנות את בניית פארק הרצליה, בניית בית תרבות ומרכז קהילתי, בניית מרכז פיס קהילתי בחטיבת ביניים סמדר, שיפוץ בית ספר ברנדיס ושיפוץ בית ספר לב-טוב", אמר נחום.

"בועידה זו, דנים בנושא חשוב, אולי החשוב ביותר, עליו מושתתת ההצלחה הכבירה שלנו כאן כמדינה מובילה וכעם, המהווה מודל לחיקוי", אמר נחום, "יש לשים לב שמעבר לתחום התוכני של החינוך, המתודולוגיות ושיטות החינוך והלימוד – חשוב לא פחות שיוקמו ויתוחזקו המתקנים המאפשרים לקיים חינוך ולימודים באופן ראוי ונאות. ובמילים אחרות, חינוך אינו יכול להתקיים באופן מסודר ומערכתי ללא כיתות הלימוד, גני הילדים, מעבדות, אולמות ספורט וכו'. בקיצור, כפי שאומרים חז"ל – אם אין קמח אין תורה. וכאן נכנס מפעל הפיס".

נחום אמר כי בעשור האחרון אישר מפעל הפיס מענקים לרשויות בישראל בהיקף של 10.6 מיליארד שקלים, לבניית בתי ספר, גני ילדים מעבדות וספריות, לרכישת מחשבים לתלמידים ולמורים, והעניק מלגות ל-13 אלף סטודנטים בסכום כולל של 130 מיליון שקל . "בהרצליה הקצאות מפעל הפיס בעשר השנים האחרונות הגיעו לסכום כולל של כ-50 מיליון שקל. בנושא מלגות, השכילה העיר לקבל בשנתיים האחרונות קרוב ל-100 מלגות", אמר.

לקראת פאנל בנושא מדעים שהתקיים במסגרת ועידת החינוך, אמר נחום: "אין ספק שהעתיד הכלכלי של מדינת ישראל, כולל הרצליה, הוא בתחום הטכנולוגי-מדעי. די לראות את הכינוי 'סטארט אפ ניישן' שמדביקים לנו במדינות רבות בעולם, את ההערכה העצומה בעולם, לה זוכים אנשי טכנולוגיה ומדענים בכל התחומים ואת ההכנסות הגדולות הזורמות למדינה, ממיזמים שונים ויצירתיים בתחום זה. אבל צריך לשים לב שלא נשפוך את התינוק עם המים ונמשיך לתת דגש וביתר שאת לנושאי חינוך, ערכים ואהבת המדינה שאנו חיים בה, כי זה הבסיס, כל השאר הוא בונוס".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר