משה פדלון, יריב פישר. צילום עזרא לוי
משה פדלון, יריב פישר. צילום עזרא לוי

חוק המרכולים: פישר הציב אולטימטום לפדלון, שטוען: "הבג"ץ יוגש מיד אחרי סוכות"

ראש האופוזיציה טוען שראש העירייה "גורר רגליים" ודורש ממנו להגיש את הבג"ץ נגד שר הפנים עד 8 באוקטובר. "כתיבת העתירה הסתיימה", אומרים במטה של פדלון

פורסם בתאריך: 26.9.18 09:47

ראש האופוזיציה במועצת עיריית הרצליה, יריב פישר, דורש מראש העירייה משה פדלון להגיש עד 8 באוקטובר עתירה לבג"ץ נגד שר הפנים, שדחה את אישור חוק העזר העירוני המאפשר פתיחת עסקים בהרצליה בשבת, חוק שאישרה המועצה ב-14.1.18 כדי לעקוף את חוק המרכולים של הכנסת. "במידה ועד לתאריך 8.10.2018 לא תוגש העתירה לבג"ץ אדרוש לכנס בשנית את מועצת העיר לדיון מיוחד בביזוי החלטת מועצת העיר ובמקביל אגיש עתירה מנהלתית נגד התנהלותך לאלתר", כתב השבוע פישר לפדלון. במטה הבחירות של פדלון אמרו שכתיבת העתירה הסתיימה, ושתוגש מיד לאחר חג סוכות.

פישר טוען שפדלון נהג ב"גרירת רגליים", כלשונו, בקידום חוק העזר העירוני ומביא את גרסתו להשתלשלות העניינים. "בתאריך ה- 26.12.17 בעקבות הצעה לסדר שהגשתי למועצת העיר, אישרה מועצת העיר כי בכוונתה לשנות את חוק העזר המקומי ולהגישו בהקדם", כתב לראש העירייה, "עוד בישיבה הבהרתי את חשיבות שינוי חוק העזר העירוני באופן מיידי, לפני שחוק המרכולים יעבור בכנסת בקריאה שניה ושלישית. חוק המרכולים אושר בכנסת ישראל בתאריך ה-9.1.18. לצערי הרב, ולמרות תזכורות רבות מצדי במשך למעלה משנה וחצי, לבחון את משמעות הבג"צ ולשנות את חוק העזר, לא פעלת כלל בנושא ולא פעלת בהתאם להחלטת מועצת העיר, אשר כונסה באיחור רב ומכוון רק בתאריך 14.1.18. התנהלותך הכושלת כאמור לעיל, וגרירת הרגליים תוך כדי קריצה למפלגות הדתיות, מהווה פגיעה בתושבי העיר מאחר וסיכוי הצלחת הבג"ץ פוחת משמעותית".

הוא טוען שרק לחץ מצדו הביא להחלטת המועצה להגשת הבג"ץ, שמתעכבת לדבריו כבר חודש וחצי: "בתאריך ה-5.8.18 דחה השר דרעי את שינוי חוק העזר העירוני, אך לא הופתענו מתגובתך הרופסת כי יש לקיים שיח עם משרד הפנים, לכן במהלך מהיר פעלתי לגייס את מועצת העיר לאחר גיוס עשרה תומכים וזאת במקביל ללחץ ציבורי ששוב שינה את עמדתך. מועצת העיר התכנסה לבקשתי לישיבה מיוחדת בתאריך ה-9.8.18 ואישרה את דרישתי להגיש באופן מיידי עתירה לבג"צ בדומה לעיריות אחרות שעשו זאת בצורה מקצועית, ולמרבה שמחתם, לפני שהחוק עבר בכנסת ישראל. בתאריך ה-2.9.2018 ביקשתי עדכון בנושא, אך בניגוד לחוק חופש המידע, נעניתי רק כעבור 10 ימים בתשובה כי 'העתירה נמצאת בשלבי הכנה, כשתהיה מוכנה תועבר אליך'. לא ייתכן שלמעלה מחודש וחצי לא הוגשה העתירה כפי שהחליטה מועצת העיר. התנהלותך מהווה הפרה בוטה של החלטת מועצת העיר, תוך גרירת רגליים וזלזול בתושבי העיר הרצליה".

פישר אמר: "פדלון גרר רגליים ורק הגיב במקום להוביל תהליך, כבר בחודש אפריל 2017 הבנו בעקבות הבג״צ בתל אביב שאנחנו חייבים להתעורר, אך פדלון בחר לקרוץ לדתיים ולא לפעול לטובת הרב החילוני. הסוחר הבא שיפנה לבית משפט, עיריית הרצליה תהיה מחויבת לפעול על פי החוק. המשמעות היא עיר סגורה בשבת".

מעיריית הרצליה נמסר בתגובה: "בעיריית הרצליה שוקדים על הכנת העתירה והיא צפויה להיות מוגשת מייד לאחר חופשת החג".

ממטה הבחירות של פדלון נמסר: "כתיבת בג"ץ היא נושא רציני, שדורש מחקר וחשיבה מורכבת. העתירה נפרשת על פני 35 עמודים עם טענות משפטיות מעמיקות מהעולם החוקתי והמנהלי. על כן, כתיבת העתירה על חוק המרכולים נסתיימה לפני היציאה לחג, והיא תוגש מיד לאחר חג הסוכות, עם תום פגרת בתי המשפט. הרצליה צפויה להיות העיר הראשונה בישראל שתגיש את הבג"צ בנושא".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אבי

    אני ומשפחתי מתכוונים לעקוב אחרי בקשת הבגץ אם לא יוגש
    לא נבחר בפדלון

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר