חוף אכדיה בהרצליה. צילום עזרא לוי
חוף אכדיה בהרצליה. צילום עזרא לוי

יריב פישר: "ההחלטה לפתוח בחורף את חוף אכדיה דרום – לא הגיונית"

יו"ר האופוזיציה טוען שעיריית הרצליה היתה צריכה להפעיל בחורף דווקא את חוף אכדיה צפון - שם יש חניון מונגש לנכים ומעליות שמאפשרות להם לרדת לקו החוף. העירייה: "גם אכדיה דרום נגיש לנכים. הרחצה באכדיה צפון מסוכנת בחורף"

פורסם בתאריך: 16.10.18 08:22

יו"ר האופוזיציה במועצת עיריית הרצליה וראש רשימת יש עתיד המתמודדת למועצת העיר, יריב פישר, דורש מהעירייה להפעיל בתקופת החורף את תחנת ההצלה בחוף אכדיה צפון, במקום בחוף אכדיה דרום כפי שהחליטה.

במכתב ששלח ביום ראשון לראש העירייה משה פדלון, כותב פישר כי הופתע מהחלטת העירייה לפתוח בחורף את תחנת ההצלה בחוף אכדיה דרום, לאחר שהועתקו חניות הנכים שהיו בעבר במתחם חוף אכדיה דרום אל מתחם הכניסה לטיילת, מול המעליות בחוף אכדיה צפון. "מדובר בהנגשה ייחודית הכוללת 40 חניות מיוחדות, ירידה לקו המים ועל כך גאוותנו כעיר נגישה", כתב פישר, "מדובר בהחלטה לא ברורה שתפגע שוב בציבור הנכים בעיר. נוסף על כך איני מבין את ההיגיון המקצועי מאחורי ההחלטה, שכן כמי שהיה שותף להקמתה, הטיילת תוכננה לכך שמרבית המבקרים בים ירדו וירחצו בחוף אכדיה צפון תוך שימוש במעליות המונגשות".

יריב פישר. צילום זאב שטרן

יריב פישר. צילום זאב שטרן

עוד מוסיף פישר: "נשאלת השאלה מדוע עלינו לקחת את הסיכון ולשלוח את ציבור הרוחצים בחודשי הסתיו והחורף עד לחוף אכדיה דרום. משיחות שקיימתי עם גורמים בתחום, מסתבר כי אין מדובר בהחלטה מקצועית אלא בהחלטה ששיקוליה לא ברורים. בשל האמור ובשל הסיכון המקצועי למרבית הרוחצים בעונת הסתיו והחורף, אבקש לשנות את ההחלטה ולהפעיל את עמדת ההצלה בחורף בחוף אכדיה צפון".

מעיריית הרצליה נמסר בתגובה: "מיקום תחנות החורף הינו על פי המלצות ובהחלטה מקצועית של צוותי ההצלה. תחנת החורף פועלות בשני קצוות של רצועת החוף – באכדיה מדרום ובחוף השרון מצפון – כך יוכלו המצילים לתת מענה הולם לבאי החוף במקרה של אירועי הצלה המתרחשים בין התחנות. בנוסף, בחוף אכדיה צפון הרחצה בחורף מסוכנת בשל מערבולות. יש לציין שגם החופים הפתוחים לרוחצים בחורף הינם מונגשים. רק לידיעה, עד היום חוף אכדיה דרום, הפתוח בחורף, ניקרא בשפה העממית 'חוף הנכים' זאת משום היותו נגיש מאוד והגישה אליו נוחה ביותר".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. יניב

    יריב פישר הזה סתם עושה רעש ומחפש כותרות. תבדוק דברים לפני שאתה מדבר. בושה , עדיף את עופר לוי ממרצ עושה דברים חכמים ובשכל!

  2. קקון

    למגיב יניב – עופר מי?
    כדורגלן ליכודניק שהשתלט על מרץ? נו בחייך…
    מה לו ולטיפול בסוגיות כפייה דתית? מה הוא עשה בחייו שמקנה לו את הזכות לקבל ממך את המשפט "עושה דברים חכמים ובשכל"?

    האם להשתלט על מפלגה (עיין ערך גבאי) זה לעשות דברים חכמים ובשכל?

  3. ההגיון הפשוט

    זה מה שקורה שפרנסי העיר, "גורמי ההצחה המקצועיים" והפוליטיקאים המקומיים בקושי סיימו 3 יחידות במתימטיקה.

    "תחנת החורף פועלות בשני קצוות של רצועת החוף – באכדיה מדרום ובחוף השרון מצפון – כך יוכלו המצילים לתת מענה הולם לבאי החוף במקרה של אירועי הצלה המתרחשים בין התחנות."

    כאשר המצילים ממוקמים בשני קצות רצועת החוף, המרחק הממוצע למצילים לטפל באירוע הוא 1/4 מרצועת החוף.
    אן ימקמו את המצילים בנקודות 1/4 ו-3/4 לאורך החוף, המרחק הזה יהיה רק 1/8. כלומר מחצית מזה ש"הגורמים המקצועיים" מתכננים.
    מתימטיקה פשוטה שיכולה לעלות בחיי אדם…

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר