עש. צילום אולף ליינליגר
עש. צילום אולף ליינליגר

ריקוד כלולות ברחבי הרצליה: תושבים מדווחים על אלפי חרקים מעופפים בעיר. צפו

תושבים בהרצליה מדווחים על אלפי חרקים מעופפים בנווה עמל, באיזור קניון שבעת הכוכבים, בדרך ירושלים ובמרכז העיר. אנטומולוג: "תופעה עונתית שמתאימה לגשם הראשון"

פורסם בתאריך: 18.10.18 14:05

תושבים בהרצליה מדווחים על אלפי חרקים מעופפים ברחבי שכונת נווה עמל ובאזורים אחרים בעיר, באיזור קניון שבעת הכוכבים, בדרך ירושלים ובמרכז העיר.

"יש כמות מטורפת של חרקים מעופפים בנווה עמל ושמעתי שיש גם במרכז העיר", מספר שגיא, תושב השכונה, שאף צילם את החרקים ברחוב צה"ל בנווה עמל, "קשה להבין מהסרטון את הכמות, אבל אנשים שהולכים ברחוב ממש צריכים להזיז אותם כדי ללכת. גם בקניון שבעת הכוכבים ובדרך ירושלים ראיתי עשים".

מבירור עם אנטומולוג, הוא העלה את האפשרות שככל הנראה מדובר במעוף כלולות, תופעה אופיינית לאחר הגשם הראשון, של חרק חברתי כלשהו, שלפי הצילום היה קשה לו לנקוב בדיוק באיזה חרק מדובר. לדבריו, "זאת תופעה עונתית שמתאימה לעונה ונעשית לאחר הגשם הראשון. אין בזה שום חשש, שום מטרד ושום סכנה בריאותית ואין צורך לנקוט בשום הדברה כלשהי. כשזה נעשה במרחבים פתוחים זה עדות לכך שהסביבה לא מזוהמת ועדיין אורגניזמים מעניינים יכולים לחיות בסביבתנו".

מעיריית הרצליה נמסר בתגובה: "כשחיים בעיר ירוקה ופתוחה מטבע הדברים, לעיתים, קורה שהטבע מתפרץ ומעיד על קיומו. כך, כשמתחלפות העונות מתרבים הפרפרים, הנמלים החיפושיות, ועוד מינים מגוונים של בעלי חיים. הם בהחלט אינם מזיקים ולא מדובר בעש שגורם נזק למזון ובגדים. אם אין צורך חיוני, עיריית הרצליה נמנעת מהדברה מזיקה, שעלולה להפר את האיזון הביולוגי בטבע. אז פשוט – גלו סבלנות לטבע".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר