המפגינים ופעילים של פדלון מתעמתים
המפגינים ופעילים של פדלון מתעמתים

הפעילים נגד תוכניות הבנייה הפגינו במרכז הרצליה: "נגיע לכל אירוע של העירייה"

המפגינים קראו לעוברים ושבים להתנגד לתוכניות הבנייה הגדולות שמקודמות בהרצליה והתעמתו עם פעילים של ראש העירייה. העירייה: "כל תכנית בנייה משמעותית בהרצליה תוצג ותשותף עם הציבור"

פורסם בתאריך: 22.10.18 12:41

כ-25 פעילים של מטה המאבק לבינוי שפוי בהרצליה, וכן פעילים ממטות מאבק אחרים נגד תוכניות הבנייה הגדולות בעיר, ובהם גם פעילים של מטה הבחירות של מישל מורג, הפגינו ביום שישי בבוקר במרכז העיר נגד מדיניות העירייה וראש העירייה משה פדלון בנושא הבניה בעיר. המפגינים קראו לעוברים ושבים להתנגד לתוכניות הבנייה הגדולות שמקודמות בהרצליה.

"ראש העירייה והעירייה מקדמים בעיר תוכנית בנייה הרסנית שתפגע באופייה ובצביונה של הרצליה", אומרים הפעילים, "במחצית הראשונה של 2018 נבנו בהרצליה 479 יחידות דיור, לעומת רמת השרון שבה נבנו 24 יחידות דיור והוד השרון שבה נבנו 66 יחידות דיור. זה מאות אחוזים יותר מאשר בערים השכנות. החמור ביותר שהם ממשיכים לקדם תוכניות בניה של אלפי יחידות במגדלי בטון מפלצתיים של 30, 40 ו-67 קומות. לכל אורך רחוב בן גוריון הם מקדמים מגדלים של 30-25 קומות, בתחנה המרכזית, בשיכון דרום, וכבר היום יש ברחוב פקקים במשך כל היום. כל זה מעבר למתוכנן בקריית השחקים ובצפון הרצליה".

"שעה לאחר שהתחלנו את ההפגנה הגיעו פעילים של פדלון להפריע לנו", מספרים פעילים ממטה המאבק לבינוי שפוי בהרצליה. "הם התגרו בנו וניסו לעורר ריב, אבל אנחנו נמנעו מזה, ועמם הגיעו גם פקחים של העירייה שביקשו מאתנו לשאת את השלטים שלנו ולא להניחם על הרצפה. אנחנו התמקמו בשדרות ח"ן וממול, בסוקולוב, היה דוכן של אנשי פדלון. כשאמרנו לפעילים של פדלון שילכו לדוכן שלהם אז הם אמרו שאנחנו לא נגיד להם איפה להיות".

בתגובה שפרסם פעיל של משה פדלון, אסף אמר, בדף הפייסבוק של צומת השרון הרצליה, ושאליה צירף סרטון וידאו מההתרחשות, נכתב כך: "כתבה שקרית, הנה בדיוק מה שקרה! ניגשתי לקנות מיץ גזר בארומה והבחנתי בלכלוך ושלטים מכפישים מונחים לבדם ברחבה ציבורית על ספסלים ציבוריים. לצד השלטים עמדו פעילים פוליטיים של מישל מורג. תחילה נראה כאילו השלטים עומדים לבד ואין קשר לפעילי מורג. חציתי את הכביש, פנו אלי תושבים שאמרו שהמפגע הזה הוא 'גועל נפש'. כששאלתי אותם אם השלטים שייכים למישהו או שאפשר לפנות לאשפה את המפגע זה מה שקרה.. פשוט הותקפתי! צפו באמת".

הפעילים מצהירים כי בכוונתם להגיע לכל אירוע שמארגנת העירייה ולחלק פליירים כדי לשכנע את התושבים להתנגד לתוכניות הבנייה. "בימי שישי נפגין עם שלטים במרכז העיר וגם בקניון שבעת הכוכבים", אומרים הפעילים שגם חילקו פליירים בכניסה לאירוע שהתקיים ביום חמישי שעבר בבית קינן.

מעיריית הרצליה נמסר בתגובה: "כל תכנית בנייה משמעותית בהרצליה תוצג ותשותף עם הציבור ותעבור את אישורו/השגותיו". עוד מסרה העירייה כי "יש לציין כי חלק גדול מהאמירות רחוקות מהאמת ומהעובדות", בהתייחסה לטענה כי העירייה מקדמת "תוכניות בניה של אלפי יחידות במגדלי בטון מפלצתיים של 30, 40 ו-67 קומות".

ממטה הבחירות של פדלון נמסר בתגובה: "הטענות מלאות אי-דיוקים, ותכנית המתאר שונה לחלוטין מהנטען בכתבה. ראש העיר הצהיר כי בהמשך למדיניותו הרצליה תישאר ירוקה, וימשיך להלחם על פיתוח תשתיות חדשות בעיר. ראש העיר מברך על מעורבות תושבים, אך שבוע לפני הבחירות יש ניחוח פוליטי עז לפעילות הזו. אנו סומכים על התושבים שיודעים מי פועל למען העיר, ומזמינים לשמוע עוד בחוגי הבית שלנו".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

9 תגובות
  1. אבי

    לא יאמן, התנגדות לכל בנייה. ואיפה יגורו אנשים? הרצליה היא במרכז המטרופולין ומתאימה לבנייה צפופה. האנשים שבאים לגור בשכונות החדשות לא נוחתים ממאדים, הם תושבי המדינה שמגיע להם מקום מגורים בדיוק כמו לכם

  2. דנה

    אצלנו ברחוב הרב מימון רחוב קטן ללא מוצא יש 3 בניניים ישנים אחד הבניינים בבניה ואחד עם פשטית רגל של הקבלן למרות זו אוכלס החיים שלנו הפכו לסיוט כל אורך הרחוב חונים על המדרכה ואי אפשר לפתוח חלון הנסיעות והטריקות של הרכבים כל רגע נשמע ובפרט בלילה הווא פגע באיכות החיים שלנו רחוב שהיה שקט הפך לאזור תעשיה זבל בכל פינה חרדים שהגיעו לגור פה מסתובבים רבנים נותנים הרצאות יש ירדה במחיר הדירות שלנו שהם דירות בוטיק בסביבה

  3. משה עמרם

    פדלון הוא אסון.
    חבר לדתיים ולקבלנים.
    בני ברק תזהרי – הרצליה מתקדמת ומאיימת עליך.

    פדלון כישלון יישלח הביתה – שיחזור לגדל גינות ירק.

  4. ב 30.10 מעיפים את כישלון פדלון

    דנה – מוקמך ביש עתיד למועצה. הצביע "פה". נלחמים על הרצליה פתוחה וחופשית.

  5. יונה לייב

    פדלון הוא ראש העיר היחיד בהרצליה שלא מדבר עם התושבים, לא עונה לפניות ועושה ככל העולה על רוחו.
    אדם חסר יכולות ניהול שהרס כל חלקה טובה בעיר הזאת

  6. יהושוע שאבי

    העיר שלנו הרצליה לא דומה במאומה לערים סביבנו צריך לבנות לגובה וכמה שיותר לחדש שכונות פינוי בינוי ולגובה עם הרבה חנויות גלריות ומשרדים. מי שרוצה לגור לבד מוזמן למכור את הבית ולעבור לעיר אחרת. כל הרחובות הראשיים לפנותם לבנות לגובה וחנויות בחזית. צריכה להיות עיר תוססת גם במרכזה. האמת היא כל התושבים נוסעים לערים אחרות לקניות כי התמהיל כאן ירוד מאוד. את זה צריך לשנות במיידי

  7. משה

    ערב טוב שמי משה
    אני תושב הרצליה 15 שנים.
    כל המגיבים פה זורקים סיסמאות כמו
    "פדלון חבר לחרדים …פדלון בונה פה מגדלים…".
    ראשית פדלון הגיש בג"ץ נגד החוק של דרעי – נגד סגירת חנויות בשבת.
    שנית פדלון לא מקדם אף תוכנית בנייה בלי הצגה לציבור.
    אפילו את הפינוי בינוי הראשון בהרצליה – פרויקט מנדלבלט – העביר לאחר הצגה לכלל הציבור.
    אז במקום לזרוק סיסמאות סתמיות תחשבו מה אומרים שאר המועמדים / מועמדת …ואח"כ תגיבו.

  8. (=:

    בוחרים בחרו לפי סיסמה , בלי לדעת מה הרקע של המועמד / השכלה / נסיון / שאיפות פוליטיות / תכנית עבודה ..

    אנשים בחרו בהתאם לסיסמה של המתמודדים ואו ספת איזה פוני עף ברוח .

    אותות מתמודד רקח קומבינה עם חברי לשכונה או לפייסבוק ואו לבית ספר והציג נבחרת מנצחת בלי להציג לציבור רקע מפורט על המתמודדים .

    פדלון לפחות מכהן ראש עיר, יודעים מה עשה ומה כישוריו וחסרונותיו .

    קיימת תכנית מתאר ארצית תמא 35 שמגדירה כמה צפוף יהיה בכל עיר , לכן הפגנות לעצור את הבניה לא יעזרו , אבל הפגנות למען תחבורה טובה יותר אולי רכבת כן יכולה לעזור בטווח הרחוק .

    אז לכל המשועממים , לפני שאתם מגיבים תחשבו .

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר