שדה התעופה בהרצליה. צילום עזרא לוי
שדה התעופה בהרצליה. צילום עזרא לוי

יואץ קידומן של שתי תכניות בנייה גדולות בהרצליה

הבולדוזרים בדרך: רשות מקרקעי ישראל תבקש להעביר את הטיפול בתכניות קריית השחקים וקריית המסלול לוועדה לקידום מתחמים מועדפים

פורסם בתאריך: 7.8.17 14:50

רשות מקרקעי ישראל בשיתוף ותיאום עם עיריית הרצליה מתכוונת להאיץ את קידומן של שתי תכניות בנייה בהרצליה בהיקף של 3,100 יחידות דיור. בכוונת רשות המקרקעין לבקש להעביר את הטיפול בתכניות אלו לותמ"ל – הוועדה לקידום מתחמים מועדפים.

התכניות יועלו לדיון ועדת שרים לענייני דיור בשבוע הבא.

שתי תכניות הבינוי שיקודמו במסגרת הותמ"ל הן קרית השחקים וקרית המסלול. מטרתן, לדברי רשות מקרקעי ישראל היא מתן מענה למחסור ביחידות הדיור למגורים באזור מטרופולין גוש דן.

תכנית  קריית השחקים היא פרויקט אשר עתיד להיבנות על שטח של 120 דונם באזור המכונה "משולש התחבורה", הנמצא בציר שבין שדרות שבעת הכוכבים, מסילת הרכבת ורחוב בן ציון מיכאלי. תכנית קריית השחקים נמצאת בשלב מתקדם, אושרה בוועדה המקומית ונידונה בזו המחוזית.

מרשות מקרקעי ישראל נמסר כי במסגרת תכנית זו ייבנו במקום 1,500 יחידות דיור במגדלים בני 67 קומות ויותר, 200 אלף מ"ר של שטחי תעסוקה, שטחים ציבוריים, מרכז תחבורה ראשי ומבני ציבור כמו היכל ספורט ובית ספר יסודי חדש. תכנית זו היא חלק מהסכם הגג שנחתם בין עיריית הרצליה למדינה לבניית כ-8,000 יחידות דיור חדשות בעיר, וקידומה המהיר נדרש לצורך עמידה ביעדי ההסכם.

בנוסף, תכנית קריית המסלול תקודם במתחם שדה התעופה המתפנה. במסגרתה, ייבנו 1,600 יחידות דיור על פני שטח של כ-200 דונם. קידומה של תכנית זו מותנה במציאת חלופה לשדה התעופה בהרצליה בידי המדינה, על מנת לאפשר את פינויו.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    שיגעון הגדלות של כחלון. וחוסר שידרה של פדלון.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר