בית אבות הרצליה. צילום שחר קהלני
בית האבות העירוני בהרצליה. צילום שחר קהלני

הצעה: תאגיד עירוני ינהל את בית האבות הרצליה שנקלע לחובות

העמותה המנהלת את בית האבות שברחוב הרב קוק בהרצליה חייבת 400 אלף שקל לתאגיד מי הרצליה ומבקשת סיוע מהעירייה. תאגיד המים: "התאגיד לא מתכוון לוותר על החוב"

פורסם בתאריך: 4.5.17 09:24

עמותת בית האבות הרצליה המנהלת את בית האבות שברחוב הרב קוק בהרצליה, מבקשת מעיריית הרצליה להקים תאגיד עירוני שיהיה אחראי על ניהול בית האבות. זאת בעקבות קשיים כלכליים שאיתם מתמודדת העמותה, ובראשם חוב של כ־400 אלף שקלים לתאגיד המים מי הרצליה.
בבית האבות גרים כ־50 דיירים קשישים, בהם תשושים ועצמאיים ובהם גם ניצולי שואה. יו”ר עמותת הרצליה למען תושביה, עו”ד שמואל סעדיה, פנה באחרונה במכתב לראש עיריית הרצליה משה פדלון בו ביקש להגדיל את התמיכה העירונית בבית האבות, ולבחון אפשרות לפעול מול תאגיד המים לביטול החוב או הקטנתו.
“המגרשים שעליהם הוקם בית האבות נתרמו לפני יותר מ־70 שנה על ידי בעלי השטח, מייסדי העיר הרצליה, לעירייה, לצורך הקמת בית האבות”, אומר יו”ר העמותה המנהלת את בית האבות, יהודה אוריאלי, “המייסדים תרמו את כל בארות המים בעיר לעירייה ובין השאר גם את באר מים שהיתה בשטח שבו פועל היום בית האבות. היה הסכם שבתמורה בית האבות לא ישלם חשבונות ארנונה ומים וכך היה עד שנת 2009. באותה שנה, הוקם תאגיד מי הרצליה, שמתעלם מההסכם ההיסטורי ומאותה שנה החל להצבר החוב. בעקבות החוב הוטל עיקול על חשבון הבנק של בית האבות, שהוסר אחרי פנייה של הנהלת בית האבות לתאגיד. בתאגיד מי הרצליה מסרו לנו שיטילו שוב את העיקול במידה ולא יקבלו את התשלום שמגיע להם עד 1 במאי. אבל בית האבות, במצבו, לא יכול לשלם. ראש העירייה מנסה לחפש פתרון כדי שבית האבות ימשיך להתקיים. אחד הפתרונות שעלו הוא הקמת תאגיד עירוני שיפעיל את בית האבות”.
תגובת עיריית הרצליה: “לבית האבות יש חוב לתאגיד המים, שכידוע הינו גוף עצמאי ולא כפוף לעיריית הרצליה. יחד עם זה, ראש העירייה, מתוך דאגה לבית האבות והשוכנים בתוכו, בוחן את הנושא עם הגורמים המקצועיים בעירייה ועם תאגיד המים”.
תגובת תאגיד מי הרצליה: “בית האבות אינו נקלע כך לפתע לחוב הנ”ל, מדובר על חובות מצטברים ושוטפים הידועים לבית האבות היטב ומזה שנים, חובות של יותר משבע שנים, בהם בית האבות משתמט מתשלום עבור צריכת המים מדי יום ביומו. במסגרת הליך משפטי בסוגיית החוב שנוהל מול בית האבות בעבר, פסק בית המשפט כי על בית האבות לשלם את חובותיו. זאת ועוד, להליך צורפה עיריית הרצליה כצד שלישי וגם כל טענותיה התקבלו, כלומר פסק בית המשפט כי החוב אינו רובץ על העירייה והתאגיד אינו מתכוון לוותר על החוב, וגם לא ברור מדוע עליו לוותר על החוב. התאגיד יפעל בכל הכלים החוקיים העומדים לרשותו לגביית החוב לרבות עיקולים וכיו”ב”.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר