צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE
צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

תוך שלושה חודשים: ירידה של ארבעה אחוזים במחירי הנדל"ן בהרצליה

לפי דו"ח יו"ר לשכת המקרקעין לשעבר, אוהד דנוס, מחירי הדיור בעיר צונחים, וזאת במקביל לירידה בכמות העסקאות

פורסם בתאריך: 16.8.17 11:19

מחירי הדירות בהרצליה ברבעון השני של השנה ירדו בשיעור ממוצע של ארבעה אחוזים ביחס לרבעון הראשון. כך עולה ממדד מחירי הדיור שפרסם יו"ר לשכת שמאי המקרקעין לשעבר, אוהד דנוס.

לפי הדו"ח, מחיר הדירות ירד בשלושה אחוזים ביחס לרבעון המקביל ב-2016. מחירה הממוצע של דירת ארבעה חדרים בהרצליה עומד על 2.34 מיליון שקלים. לשם השוואה, מחיר דירה מקבילה בכפר סבא עומד על 2.01 מיליון שקלים.

נתונים אלו עומדים בניגוד למגמה הארצית, לפיה אחרי שברבעון הקודם נצפתה עלייה של 0.5 אחוז במחירי הדיור, עלו מחירי הרבעון השני של 2017 ב-0.6 אחוזים נוספים, והשלימו עלייה שנתית (לעומת הרבעון המקביל אשתקד) של 4 אחוזים. העליות נרשמו למרות ירידה דרמתית בשיעור כ-22 אחוזים בכמות העסקאות, המצביעה על הקיפאון המעמיק בשוק הדיור, כשהירידה המשמעותית ביותר בכמות העסקאות אובחנה בערים תל אביב, ירושלים והרצליה, שם ירדה כמות העסקאות בלא פחות מ-50 אחוזים.

"שוק הדיור גילה עוצמה יחסית ברבעון השני, כשלמרות הירידה הדרמטית בכמות העסקאות, אי הוודאות בנושא חוק מיסוי דירה שלישית, עליית הריבית על המשכנתאות ותכנית מחיר למשתכן, עדיין שמר על רמות מחירים גבוהות שאף עלו, במחצית מהישובים בסקירה, כתב דנוס בסיכום הדו"ח. "בנוסף, חשוב לציין כי קצב עליית מחירי הדירות השנתי, ברבעון השני, הואט דרמטית והוא עומד כעת על ארבעה אחוז בשנה, ירידה של כ-33 אחוז לעומת הרבעון שלפניו ו-50 אחוז לעומת הרבעון האחרון של שנת 2016. היקף המשכנתאות שנטל הציבור בחודש יוני 2017 עמד על כ- 4.88 מיליארד שקל, נמוך בכ- 14.9 אחוז יחסית לחודש יוני 2016, וזאת, כתוצאה מההאטה הדרמטית בפעילות בענף. השוק ממשיך לבחון את דרכו ואת פעולות הממשלה בתחום".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר