צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE
צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

"צריך למצות את החקירה מול החשודים האחרים". מת החשוד המרכזי באונס הקבוצתי בהרצליה

החשוד נדקר למוות במהלך קטטה באילת. החקירה בתיק הופסקה לזמן מה בעקבות מצבה הנפשי הקשה של המתלוננת ותחודש בעקבות שיפור במצבה 

פורסם בתאריך: 30.4.19 13:57

ביום רביעי שעבר מת אחד החשודים המרכזיים בביצוע האונס הקבוצתי שאירע בהרצליה לפני שנתיים. החשוד מת בקטטה עם תושב שועפאט בבניין דירות  באילת. החשוד הוא צעיר ישראלי בן 23 תושב הדרום, ומברור ראשוני של משטרת אילת בזירת האירוע עלה כי מדובר באירוע על רקע פלילי. מותו מעמיד בס]ק את המשך הטיפול בתיק האונס בהרצליה. במרץ האחרון אישרה הפרקליטות לבצע השלמות של החקירה בפרשת האונס ולקיים עימות בין המתלוננת לארבעת החשודים במעשה, שאחד מהם מת בשבוע שעבר. יצוין כי הפרקליטות המתינה עם המשך הטיפול בתיק וביצוע העימות עד שהמתלוננת תהיה מסוגלת מבחינה נפשית לעמוד בכך. ביום חמישי צפויה להתקיים פגישה בתיק בין הפרקליטות למשטרה.
נזכיר כי על פי החשד מקרה האונס אירע בדירה בהרצליה של אחד מארבעת החשודים באמצע אפריל 2017. הנערה הגיעה לדירתו של החשוד שאיתו הייתה לה היכרות מוקדמת ושם גילתה להפתעתה שני צעירים נוספים תושבי הדרום ואליהם הצטרף צעיר נוסף מהשרון. על פי החשד, קיימו הארבעה יחסי מין עם המתלוננת ללא הסכמתה וביצעו בה מעשי סדום. עורכת הדין של המתלוננת, יערה רשף, יזמה במאי 2017 קמפיין גיוס המונים ברשת עבור טיפול פסיכולוגי למתלוננת ואל הקמפיין הצטרפו בין היתר העיתונאית מיקי לוין, חנה בית הלחמי ופליאה קטנר. במסגרת הקמפיין גויסו כ-110 אלף שקלים ולאתר מימונה הועלה סרטון בו משתתפים מפורסמים שונים בהם קרן מור, מיה דגן, אסתי גינזבורג, רון קופמן ואורנה בנאי, שמדברים על משמעות האונס ישירות למצלמה. הסרטון נחתם באמירה כי "המדינה לא מסייעת כלכלית לנפגעות אונס".

"בפסח לפני שנתיים הוגשה תלונה ונפתחה חקירה", מספרת עורכת הדין רשף, "לא ניתן היה לקדם את החקירה בשלב מסוים מפני שהנפגעת הייתה במצב נפשי כל כך קשה שהיא קרסה. במהלך השנתיים האלה היא טופלה והתחזקה. אחרי הליך מאוד קשה של טיפולים שהיא עברה היא הגיעה למצב שהיא יכולה לעמוד בכל מה שקשור בחקירה, בין אם זה עימות עם החשודים ושיגבו ממנה עדויות משלימות. התיק מעולם לא נסגר והיה פתוח כל השנתיים האלה ולמעשה הפרקליטות המתינה שהמצב הנפשי שלה יאפשר לה למצות את החקירה. המצב הנפשי שלה התחזק והפרקליטות המתינה ולכן הפרקליטות נתנה בחודש מרץ הוראה למשטרה לחדש את החקירה. החקירה חודשה והיא עדיין בחיתולים. יש עוד שלושה חשודים אחרים חוץ מהחשוד המרכזי שמת והדרישה שלנו מול הפרקליטות היא למצות את החקירה מול השלושה האחרים".
מה יהיה עכשיו בעקבות מותו של החשוד המרכזי?
עו"ד רשף: "אנחנו לא שוקטות על השמרים כל השנתיים האלה, אבל במיוחד עכשיו אחרי שכבר היתה החלטה לחדש את החקירה. אנחנו לא נוותר ונדאג שהחקירה הזאת תמוצה עד תום מול החשודים האחרים כי אנחנו חושבות שמן הראוי להגיש בתיק הזה כתב אישום".

"המשפחה שלה ניסתה לעבור דירה והם לא הצליחו ולכן היא פשוט מצאה את עצמה סוג של 'אסירה' בגלל הפחד המשתק שהיה לה לצאת החוצה ולהיתקל בו"

עו"ד יערה רשף

מה מצבה של המתלוננת?
"אחד הדברים הכי קשים שהיו בשנתיים האלה זה שהחשוד המרכזי היה שכן שלה ותקופה מאוד ארוכה הוא גר בבית לידה. לכן, המשפחה שלה ניסתה לעבור דירה והם לא הצליחו ולכן היא פשוט מצאה את עצמה סוג של 'אסירה' בגלל הפחד המשתק שהיה לה לצאת החוצה ולהיתקל בו. זה משהו שליווה אותה כל השנתיים האלה. כשהיא שמעה את הבשורה, הדבר הראשון שעלה זו תחושת הקלה מאוד גדולה, שהיא יכולה לצאת ולהרגיש חופשיה ולא מפחדת להיתקל בו מתחת לבית שלה. אין שמחה על המוות שלו. אף אחד פה לא שמח שאדם מת גם אם הוא עשה את הדבר הנורא ביותר".
מתחנת המשטרה גלילות נמסר: "התיק עבר לפרקליטות לפני כשנה וחצי והם השאירו את התיק פתוח במטרה להמשיך לטפל בו כאשר מצבה של המתלוננת יאפשר זאת. חבורת הנערים הואשמו בשימוש בסמים וישבו בכלא וכבר הספיקו כולם להשתחרר. ללא קשר לאירוע שבו מת החשוד, הפרקליטות קבעה פגישה עם המשטרה ביום חמישי בעוד יומיים ויתקיים דיון בעניין הזה. שם יחליטו מה לעשות עם התיק הזה".

צפו בסרטון של המשטרה מזירת הקטטה באילת:


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    שוב ושוב חוזרים בכתבה על כך שהחשוד מת, אחד החשודים מת.
    גם אם החשוד נאשם בתיק אונס, הרי שהביטוי מת איני מייצג את מה שקרה בפועל.
    החשוד נרצח בקטטה.
    הוא לא מת מוות טבעי, הוא נדקר למוות על ידי אדם אחר.
    האם עצם היותו חשוד באונס הוא הגורם לשימוש בביטוי מת במקום נרצח?

  2. זועם

    לאנונימי: מה זה חשוב איך מת. העיקר שמת, זו בשורה משמחת. עכשיו צריך להעמיד לדין את שלושת הנותרים, כי קשה להניח שגם הם יעשו טובה לעולם וימותו.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר