בריכת נורדאו. צילום באדיבות העירייה
בריכת נורדאו. צילום באדיבות העירייה

למה הרחצה הנפרדת בבריכת נורדאו עולה שליש מרחצה רגילה?

כניסה רגילה לבריכה הציבורית עולה 45 שקלים אך בימים של רחצה נפרדת המחיר צונח ל-15 שקלים בלבד

פורסם בתאריך: 27.8.17 16:20

תושבים בהרצליה מתלוננים על אפליית מחירים לטובת הציבור הדתי בבריכת נורדאו העירונית. לטענת העירייה, מדובר בארבעה ימי רחצה חלקיים בלבד, הניתנים כפיצוי מקובל לקבוצות ייחודיות.

במהלך חודש אוגוסט עלו תלונות מצד תושבים בהרצליה על אפליית מחירים לטובת המגזר הדתי בבריכת נורדאו העירונית. בריכת נורדאו נמצאת בשכונת הרצליה ב' ומוגדרת כמרכז פנאי עירוני – קהילתי העומד לרשות כלל הציבור. באתר האינטרנט של העירייה פורסמו מחירי כניסה שונים לבריכה בימי שחייה נפרדת לציבור הדתי, כך שבימי חול ושבת רגילים מחיר הכניסה עומד על 45 ש"ח ואילו בימי שחייה נפרדת לציבור הדתי מחיר הכניסה עומד על 15 ש"ח.

"הבוקר בבריכת העירונית נורדאו – רחצה נפרדת לנשים בלבד, לטובת הציבור הדתי. שימו לב – בימי הרחצה הנפרדת מחיר כניסה מיוחד של 15 ש"ח במקום 45 ש"ח. מי דואג לציבור הזה בעיריית הרצליה וצוחק על חשבוננו?" נכתב בפוסט שהעלתה תושבת העיר לפייסבוק. "בשלב זה אותי מכעיסה יותר העובדה, שמתרחצים קבועים בבריכה משלמים 45 ש"ח כניסה, בעוד אלה, שבאים באופן חד פעמי, משלמים 15 ש"ח! למה? זה לא צריך להיות הפוך?" כתבה מתלוננת אחרת.

"ברור, שהכוונה היא לתת הנחה רק לציבור הדתי, למרות שבאותם ימים בשעות פתיחה מסוימות, הבריכה פתוחה גם לציבור הרחב", טוען תושב הרצליה ופעיל חברתי, עמית מרלה. "מדובר בימי חופש גדול ולציבור הרגיל בימים אלה הבריכה פתוחה רק בשעות 6:00-9:00 והחל מחמש בערב, שעות שבהן אף הורה לא ייקח את הילדים שלו לבריכה. לדעתי, זאת בסך הכל דרך לעקוף את החוק שאוסר על אפליית מחירים. ביום של גברים, למשל, לא יכולה להגיע אימא עם ילדים קטנים ולהיפך, וזה בעייתי. אלינו, כפעילים חברתיים שפעילים בין היתר נגד הדתה בעיר, הגיעו תלונות מצד תושבים על כך. אני חושב שזה לא תקין. מבחינתי זה מראה על אפליה שקיימת בעיר בין התושבים החילוניים לתושבים הדתיים. למה לא נתנו ימים בהנחה גם לציבור החילוני? הבריכה היא בריכה עירונית ומי שנותן כאן את הסבסוד זאת העירייה. אין שום סיבה לתת העדפה לציבור מסוים בעיר – יש משפחות נזקקות, שלא משתייכות למגזר הזה וגם להן מגיעה הנחה".

מעיריית הרצליה נמסר כי לרשות הקהל הדתי עומדים ארבעה ימי רחצה חלקיים בלבד מתוך כל עונת הרחצה והתשלום בהנחה, שניתן במיוחד עבור הציבור הדתי, הינו פיצוי שמקובל להעניק גם לקבוצות ייחודיות נוספות כמו הצופים, חיילים בודדים ועוד.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    ראש עיר שהוא פח אשפה. עשה חתונה עם הדתיים והפך להיות האשה המוכה שלהם.
    בבחירות הבאות נחשול גדול של חילוניים יעיף אותו הרחק לאי המלאכותי שהוא הוזה בהקיץ מול חופי הרצליה החופשית

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לא נראה לי שלראש העיר הנוכחי יש כוונה לרוץ לעוד קדנצייה כך שלא בטוחה שכל האיומים על זה שהציבור החילוני יעיף אותו ממש מזיזים לו. בכל מקרה, מאד מתסכל. אין סיבה שדתיים ישלמו פחות מאיתנו תושבי העיר. וזה שמדובר על שעות וימים מצומצמים, לא בעיה שלנו. אם העירייה כל כך רוצה לבוא לקראתם, שתעזור להם במימון בריכה משלהם. עם כל הרצון הטוב של קבלת האחר, יש גבול למה שיכולים לצפות מאיתנ ושנבין ונקבל. אם כבר, שיעשו חצי חצי בימים ובשעות של הבריכה ושבחצי שלנו גם אנחנו החילונים נשלם 15 ש"ח. שלא יספרו לנו סיפורים ושיפסיקו לנצל אותנו כבר! ממתי משווים את הדתיים לקבוצות מצומצמות כמו הצופים? בכלל לא באותו קנה מידה

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר