מימין: איתי רון, עידו קלמן, עידו שחם וטל קרידי הלר

לא סתם אפליקציה: בני 12 מהרצליה פיתחו מיזם להצלת הים והחופים. ההשקה היום בהפנינג במרכז העיר

עשרה תלמידים, בוגרי בית הספר יוחנני בהרצליה, מקיימים היום בגן בן שפר הפנינג סביבתי, שבו יחשפו את המיזם שהם מפתחים בחודשים האחרונים

פורסם בתאריך: 12.8.19 14:26

עשרה תלמידים שסיימו כיתה ו' בבית הספר היסודי יוחנני בהרצליה הקימו מיזם חברתי סביבתי בשם WENATURE הכולל פעילויות למען הסביבה, אתר אינטרנט ואפליקציה שהקימו בעצמם ומסייעים במתן מידע על הבעיות הסביבתיות בים, אירועים סביבתיים ומאפשר למשתמשים לדון בנושאים סביבתיים שעל לבם. היום אחרי הצהריים בשעה 16:30 הם עורכים פסטיבל סביבתי-חברתי בגן בן שפר שבו הם ישיקו את האפליקציה שלהם, יספרו לכל המשתתפים על מצב הים וסביבתו וכיצד ניתן לשמור עליהם נקיים וירתמו ילדים נוספים לפרויקט שלהם להצלת הים. הפעילות מתאימה מגיל 5 ומעלה.

"היום בעולם יש הרבה בעיות סביבתיות ואין הרבה אנשים שקמים ומנסים לפתור אותן בלי חשיבה על כסף או על אינטרסים אחרים", מספר טל קרידי הלר, אחד מיזמי הפרויקט שיחגוג בעוד כחודשיים 12, "לשני חברים שלי ולי יש דחף לשפר את העולם ולהשפיע באמצעות הכלים שיש לנו. החלטנו בפסח, אחרי שסיימנו את תוכנית ה-(FLL (First Lego League שנתנה לנו פרספקטיבה לזה שאנחנו יכולים לעשות שינוי ונתנה לנו כלים לעבודת צוות וניהול, להקים את המיזם באמצעות טכנולוגיה. המיזם שלנו עוסק במחקר, אסטרטגיה ופיתוח ובפרויקטים סביבתיים. היום אנחנו כבר 11 ילדים מיוחנני – אני, יואב הוד, איתי רון, עידו שחם, רומי בש, אורי ווסקו, אור יחזקאל ואלון אלעזר, עידו קלמן ודניאל קורליצקי".

ועידת החינוך של ערי ישראל מגיעה להרצליה, לכל הפרטים ולהרשמה הקליקו כאן.

מתוך האפליקציה

למי המיזם פונה ומה המטרה?

"לדעתנו, כל אחד יכול להשפיע. המשימה שלנו היא לעשות מהפכה סביבתית-חברתית שתעלה את המודעות לבעיות הסביבתיות, תרתום את ההמונים ותיצור קהילת ילדים שאכפת לה מהעולם ומהזולת, שמשפיעה ועובדת יחד כדי לשפר את העולם שלנו ולפתור בעיות סביבתיות בעזרת ערכים, עבודת צוות ושיתופיות. בכך אנחנו הופכים את הדור שלנו לטוב יותר".

אז מה עשיתם?

"בהתחלה הקמנו אתר אינטרנט, wenature.co, שבאמצעותו העלנו את המודעות למצב הנוראי שלי הים בקרב הגולשים והוא עוזר לנו להפיץ את המסר של לשמור על הסביבה. הוא גם כלי לניהול בתוך המיזם, יש בו פורום, צ'אטים ואפשרות לשתף קבצים. משם המשכנו לפיתוח האפליקציה שבה אפשר לקבל מידע על אירועים סביבתיים בסביבה הקרובה של המשתמש, לדבר עם חברים בקהילה שלהם או בקהילות אחרות בצ'אטים ולמשוך אותם להשתתף בפעילויות שלהם וליזום כאלה בעצמם, לשתף חוויות ובכך להמשיך את התנועה הסביבתית שנוצרה. אנחנו רוצים להרחיב את הפעילות שלנו לקהילות ולבתי ספר בהרצליה ומשם לעוד ערים במטרה להגיע לכמה שיותר קהילות".

מתוך האפליקציה

מי עזר לכם בהקמת המיזם?

"אנחנו עושים את הכל בעצמנו. על האפליקציה עבדו צוות הפיתוח שלנו, שמונה שלושה ילדים, וצוות האסטרטגיה, שמונה ארבעה ילדים, במשך שבועיים. פנינו לעירייה והיא עזרה לנו בפרסום הפרויקט והפסטיבל שיתקיים היום. בשנה הבאה יהיה לנו פרויקט משותף עם העירייה בנושא פסולת ומיחזור שאנחנו הכנו שבו ישתתפו תלמידים במסגרת בית הספר. אנחנו כרגע עובדים על הפרויקט וכשיהיו לנו יותר תוצרים נפנה לחברות לשיתופי פעולה".

לאיזו בעיה חיפשתם פתרון?

"אחת הבעיות שרצינו למצוא לה פתרון היא בעיית השקיות בים ובחופים ובכלל הלכלוך בים והסביבה. שני הפתרונות שלנו לבעיה הם: להעלות את המודעות וליצור תנועה שתעזור לפתור את זה או למצוא פתרון ישים פיזי. הפתרון שלנו לבעיה היה ליזום פסטיבל עירוני שהמטרה שלו היא להעלות את המודעות ולרתום אנשים למען המטרה הזאת. בפסטיבל יהיו גם עמדות של ברקודים שדרכם אפשר להתחבר לאפליקציה שהקמנו. יהיו בפסטיבל גם מספר תחנות שהמשתתפים יקבלו בהן הסבר על מצב הים שכוללת גם VR- הצגה של מצב הים באמצעות מציאות מדומה. יש לנו גם שתי תחנות של משחקים – בריכה מתנפחת שבה יש פסולת וצריך לאסוף אותה מהמים לשקיות זבל ובתחנה השנייה המשתתפים לוקחים את הבקבוקים למיחזור 'מהחוף' וזורקים לפח בעיניים עצומות. המטרה במשחקים, חוץ מההנאה, היא גם להראות להם שזה גם פשוט לשמור על הסביבה. זה רק הפרויקט הסביבתי הראשון שלנו ואנחנו חושבים שהוא פותר את הבעיה הזאת ומנצל את כוח ההמונים בצורה טובה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. חן

    וואי איזה אלופים!!! מלח הארץ, מהווים דוגמא טובה לאזרחים. כל הכבוד!!! מגיע להם צל"ש @ כן ירבן

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר