הדמיית הקו הירוק: נת"ע
הדמיית הקו הירוק: נת"ע

אושר המקטע של הרכבת הקלה הכולל את הרצליה

קבינט הדיור אישר את המקטע הצפוני של "הקו הירוק" שיחבר את הרצליה עם תל אביב ויגיע עד חולון וראשון לציון

פורסם בתאריך: 28.8.17 17:11

קבינט הדיור של הממשלה אישר את המקטע הצפוני של "הקו הירוק" של הרכבת הקלה, הכולל את הרצליה. הקו הירוק ייסע מהרצליה דרך תל אביב ועד חולון וראשון לציון, עם שלוחה נוספת לכיוון רמת החייל. התוואי המתוכנן בהרצליה כולל חמש תחנות לאורך חוף התכלת ואזור התעשייה.

אורכו של המקטע הצפוני שאושר הוא 18.5 ק"מ והוא כולל 26 תחנות. אורך הקו הירוק כולו הוא כ-39 ק"מ, מתוכם כ-4.5 ק"מ תת קרקעיים עם כ-60 תחנות, כשמתוכן ארבע תחנות תת קרקעיות – קרליבך, דיזנגוף, כיכר רבין וארלוזרוב. הוא נועד לתת מענה לפיתוח עתידי דרך המע"ר (מרכז עסקים ראשי) בצפון מערב תל אביב ומערב הרצליה ומאפשר נגישות למוקדי התעסוקה ברמת החייל, באוניברסיטת תל אביב, חולון, ראשון לציון והרצליה פיתוח.

השלוחה להרצליה שאורכה כ-8 ק"מ תלויה בתכנית לפינוי שדה התעופה שדה דב. וכדי להבטיח את מימוש הקו, התכנית קובעת שני תוואים ישימים לביצוע, המתחילים בשדרות ש"י עגנון. התוואי הראשון ממשיך לאורך שדרות לוי אשכול והתוואי השני עובר בתחום שדה דב לאורך רחוב אבן גבירול. שני התוואים יתנו מענה לתרחישי פינוי שונים של שדה דב ובמידת הצורך יתפקדו כשתי שלוחות מקבילות. משם ממשיך המקטע לרחוב איינשטיין ומתפצל לשתי זרועות נפרדות וקבועות; בתוואי הממשיך את רח' אבן גבירול, ועובר ממערב לרמת אביב החדשה, אזורי חן, הקאנטרי קלאב והשכונות החדשות המתוכננות של הרצליה עד הגבול הדרומי של אזור התעשייה של העיר (הרצליה פיתוח).

בנוסף כוללת התכנית הקמת מתחם תחזוקה (דיפו) שיתפרס על שטח של כ-20 דונם עבור השלוחה להרצליה של הקו, בקצה הצפוני שלה, מצפון-מערב למחלף המתוכנן של הרב מכר בהרצליה.

תגובות

תגובה אחת
תגובה אחת
  1. עופר

    למה בעצם צריך קו רכבת קלה מהרצליה פיתוח עתירת המיליונים, שעובר דרך חוף התכלת- שכונה עתידית,
    ואז דרך הקאנטרי-קלאב- שכולם שם עם רכבים?
    מה עם הרצליה ה"רגילה"? מה עם רמת השרון?
    למה מעבירים את הסעת ההמונים – לא היכן שנמצאים ההמונים אלא היכן שנמצא הכסף?

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר