גגות סולאריים של חברת אינרפוינט. צילום יוגב כוכבי, אנרפוינט

שכונה חשמל: יוזמה בנווה עמל תאפשר לתושבים להרוויח כסף מגגות הבתים

חבר המועצה ותושב השכונה איתי צור מקדם את הפרויקט, יצר קשר עם חברת אינרפוינט ואסף כבר 30 מתעניינים. "זה אחד הפרויקטים הראשונים בסדר גודל הזה שעומדים לקום בעיר בגודל של הרצליה", אומר מנהל השיווק של החברה

פורסם בתאריך: 4.9.19 13:21

קבוצת תושבים בשכונת נווה עמל בהרצליה מנסה להתאגד האחרונים ולהצטרף למיזם של התקנת פאנלים סולאריים על גגות הבתים לייצור חשמל. חבר מועצת העיר ותושב השכונה איתי צור הוא שמרכז את הקבוצה. "אני כבר הרבה זמן חושב על הנושא של אנרגיה ירוקה מהשמש ואיך אני מוביל והופך את המיזם של פאנלים סולאריים על הגגות ליותר כדאי", מספר צור, "ככל שיצטרפו למיזם יותר תושבים ונהיה קבוצה גדולה יותר נוכל לקבל הנחה במחיר ולכן אני מנסה לגייס כמה שיותר תושבים. פניתי לכמה חברות ולבסוף הגעתי לחברת אנרפוינט שהיו מוכנים להתייחס לכל נווה עמל כהתקנה אחת גדולה. הרעיון מאחורי המיזם הזה הוא שאתה מייצר חשמל לשימוש עצמי בבית שלך ומוכר את עודפי החשמל לחברת החשמל ובכך מפחית את חשבון החשמל שלך משמעותית. לאחר כשמונה שנים אתה כבר מחזיר את סכום ההשקעה ומתחיל לעשות רווחים ממכירת העודפים, תשואה של 13-12 אחוז. זה עסק לכל דבר שמייצר הכנסה פסיבית. יתרון גדול בהשקעה הזאת שהיא עם אפס סיכון כי זה כרוך בהסכם ל-25 שנה שבהן חברת החשמל מתחייבת לקנות ממך את העודפים".

עוד אומר צור: "יתרון נוסף הוא שהמיזם פטור ממס והיום אין הכנסה כמעט שהיא פטורה ממס. גם אין צורך בהיתר בנייה להקמת גג סולארי, מה שמאוד מקל על התהליך. כרגע יש כ-30 מתעניינים, גם אם יהיו עשרה בסוף זה מבחינתי אחלה הישג. אני בכל מקרה אתקין את המערכת על גג הבית שלי. אני חושב שזה עניין מוסרי להיות חלק מהמיזם הזה. אם הפרויקט הזה ילך בנווה עמל אנחנו נהיה הראשונים בהרצליה וככל הנראה נהיה השכונה הראשונה בארץ שמרימה פרויקט כזה. בהמשך אני, כמוביל הקהילות בעיר, יכול להציע את זה לשכונות אחרות בעיר".

חבר המועצה איתי צור

חבר המועצה איתי צור

"אנחנו משווקים מערכות אנרגיה סולאריות שנמצאות על גגות של מבנים ויודעות להמיר את אור השמש לחשמל", אומר מנהל השיווק של חברת אינרפוינט אלעד שדה, "אותה אנרגיה חשמלית מוזרמת לתוך הבית במידה ויש צריכת חשמל באותה נקודת זמן ומה שלא נעשה בו שימוש באותו הרגע נקרא עודפי חשמל, שהם מוזרמים לרשת החשמל. כך אתה הופך למעשה להיות יצרן של חשמל. תמורת העודפים האלה אתה מקבל כסף מחברת החשמל, 48 אגורות עבור כל קוט"ש שהזרמת לרשת החשמל. כרגע כל מי שרוצה להתקין את המערכת הזאת בבית שלו יכול בתנאי שהוא בעל המבנה ויש לו טופס 4 (חיבור קבוע לחברת החשמל) ואין צורך בהיתרים. כחלק מהתהליך אותו אדם חותם על חוזה ל-25 שנים מול חברת החשמל שמחויבת לקנות ממנו את העודפים במשך כל התקופה הזאת".

שדה מוסיף: "המחיר ההתחלתי של התקנה של מערכת ביתית הוא 50 אלף שקל ושל מערכת מסחרית הוא 230 אלף שקל. לאחר 9-7 שנים ההשקעה במערכת ביתית מחזירה את עצמה וההשקעה במערכת מסחרית מחזירה את עצמה לאחר 6-5 שנים. מבחינה כלכלית זה מאוד כדאי, המערכת לא רק מצמצמת את השימוש בחשמל של חברת החשמל וחוסכת בהוצאות אלא גם שומרת על הסביבה באמצעות ייצור ושימוש באנרגיה ירוקה וזה גם סוג של נכס מניב. יש פטור ממס הכנסה עד 24 אלף שקל בשנה ופטור ממע"מ עד 100 אלף שקל. הרווח מהמערכת יכול להגיע לאלפי שקלים בשנה, תלוי בגודל המערכת. לאחרונה היה קמפיין מאוד גדול של רשות החשמל שמאוד מעודדת את העולם של אנרגיה סולארית כדי לבוא ולקדם את התהליך הזה. הפוטנציאל הוא מאוד גדול במדינת ישראל ועד עכשיו הוא לא מומש. הבנקים היום מאוד מאמינים בתחום הזה והם נותנים הלוואות סולאריות בריביות מאוד טובות ואטרקטיביות. חשוב מאוד לבדוק את ניסיון החברה שדרכה מתקינים את המערכת, את האמינות שלה, את איכות החברה והעובדים שלה, רמתה המקצועית והאיתנות הפיננסית שלה. זה אחד הפרויקטים הראשונים בסדר גודל הזה שעומדים לקום בעיר בסדר גודל של הרצליה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. ליטל

    שכנה שלכם, רעננה.
    גם אצלנו התקנו מערכת על הגג ממש לפני חודש סיימו את העבודה.
    אותה חברה אנרפוינט היו גם אצלנו סיכום כללי מרוצה מאוד

  2. אווה

    חברים רק ככה נשמור על כדור הארץ.
    אני את שלי עשיתי התקנתי מערכת בביתי הקטן, אמנם לא גדולה אבל זה המקסימום שיכלתי.
    אווה פרדסיה

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר