בית המשפט בתל אביב. צילום ניר קידר
בית המשפט בתל אביב. צילום ניר קידר

חשוד רביעי נעצר. נפתח קמפיין מימון המונים לטובת המתלוננת

שלושה מהחשודים באונס הקבוצתי בהרצליה אמורים להשתחרר היום ממעצר בית, אך במשטרה אמרו שיבקשו להאריך את מעצרם

פורסם בתאריך: 11.5.17 08:40

מעצרו של אדם רביעי, החשוד שלקח חלק באונס הקבוצתי בהרצליה, הוארך ביום רביעי השבוע עד יום ראשון. החשוד, בן 23, תושב רעננה, נעצר על ידי המשטרה ביום שלישי. סנגורו, עו"ד ניר אלפסה מסר בתגובה: "החשוד מסר את גרסתו ומשתף פעולה עם החוקרים. הוא מכחיש קיום יחסי מין עם המתלוננת. הוא נכח במקום פרק זמן קצר, ואנחנו מאמינים שפעולות חקירה שיבוצעו יכולות לאושש את הטענות שאין לו יד ורגל באירוע".
שלושת החשודים האחרים באונס אמורים להשתחרר היום (שישי, 12.5) ממעצר בית. במשטרה אמרו שיבקשו להאריך את מעצרם. “שחרור החשודים למעצר בית שערורייתי, אבל אנחנו מאמינות בגורמי החקירה וסומכות ידינו כי מעצר הבית יוארך על מנת שהחקירה תמוצה עד תום ויוגש כתב אישום במהרה”, אמרה עורכת דינה של המתלוננת, יערה רשף. עו”ד רשף פתחה השבוע קמפיין באתר מימון המונים ברשת, במטרה לממן טיפול פסיכולוגי ופסיכיאטרי למתלוננת. הקמפיין, שעלה ביום רביעי באתר מימונה, מאפשר לגולשים להשתתף בעלות הטיפול. לקמפיין הצטרפו מספר אמנים מוכרים, בהם אורנה בנאי ואביב גפן, שהבטיחו כרטיסים להופעות שלהם לתורמים נדיבים במיוחד. “הנערה מאוד מתרגשת ומאוד שמחה שהתגייסו למענה”, אומרת גל שרגיל, פעילה בעמותת 'אחת מתוך אחת' שמלווה את המתלוננת, ”היא הרגישה לבד ועכשיו מרגישה שיש לה גב. זה מאוד מחזק אותה ואני מקווה שבאמת יצליחו להתרים מספיק כסף כדי לספק לה טיפול פסיכולוגי לאורך זמן, כי מתקיפה כזו ייקח לה זמן להתאושש. היא מודעת לקמפיין ושותפה להכל, שום דבר לא מתנהל מעליה.
בתוך כך, ועל רקע מחאה שהפכה ויראלית, הבהירה השבוע הפרקליטות שאין החלטה לסגור את התיק, וכי יש להמתין עד שמצבה של המתלוננת יאפשר למשטרה לגבות את עדותה המלאה. “בניגוד גמור לפרסומים שגויים ברשתות החברתיות ובחלק מכלי התקשורת, ברצוננו למסור כי אין החלטה לסגור את התיק שכונה בתקשורת ‘האונס הקבוצתי בהרצליה’”, מסרה השבוע הפרקליטות, “כל טענה אחרת מטעה את הציבור. יצוין, כי בשלב זה החקירה עודנה פעילה, ויש צורך לבצע פעולות חקירה נוספות, שהן הכרחיות. לשם כך יש להמתין עד אשר מצבה של המתלוננת יאפשר למשטרה לגבות את עדותה המלאה והסדורה, כנדרש בהליך פלילי. החשודים מצויים כעת במעצר בית, וברור שאין משמעות הדבר שהתקבלה החלטה לגבי התיק. זו תתקבל רק לאחר מיצוי החקירה ובירור העובדות עד תום”.
נזכיר כי לפי החשד מקרה האונס אירע בדירתו של אחד הצעירים, בן 22 מהרצליה, ביום שישי באמצע אפריל. לפי החשד, הנערה הגיעה לדירתו של החשוד תושב העיר, ושם גילתה שני צעירים נוספים תושבי הדרום. על פי גורמים במשטרה לנערה הייתה היכרות מוקדמת עם החשוד מהרצליה והסכימה להגיע לביתו, ורק אז הבחינה שאינם לבדם, כשבבית חיכו שני חבריו. לפי החשד השלושה אנסו אותה במשך שעות. על פי גורמים במשטרה, לאחר מכן החשודים עזבו את הדירה והנערה חזרה לביתה רק בשעות הבוקר ביום שבת.
בראשית השבוע הציתה שירי כהן, בת 27, תושבת תל אביב וסטודנטית לתואר שני בלימודי פסיכולוגיה קלינית ושיקומית באוניברסיטת חיפה, את “מחאת החוטיני”, כשהציבה, יחד עם פעילים אחרים, עשרות תחתוני חוטיני מול משרדי הפרקליטות בתל אביב. כהן מבקשת למחות על האופן הלקוי לדבריה שבו מתנהל התיק על ידי המשטרה והפרקליטות, שלא הגישה עד כה כתב אישום נגד החשודים. “עדות של נאנסת לא צריכה להיות תנאי הכרחי להגשת כתב אישום”, אומרת כהן, “יש משהו לא רציונלי בלבקש מבחורה שנאנסה להתמודד מול מי שאנס אותה. איך אפשר לבקש עימות? הרי אותם בחורים שאנסו אותה ריסקו אותה. זה כמו שבנאדם יהפוך מישהו לנכה ויציע לו ללכת מכות. אני מקווה שהנושא באמת יעלה על סדר היום, כבר עכשיו הפרקליטות נותנת דין וחשבון על כל החלטה שהיא עושה. זה לא מאבק שהוא רק של נשים, אלא מאבק של כולם”.
כהן בחרה בחוטיני, לדבריה, בעקבות פרסומים לפיהם במהלך דיוני הארכת מעצרם של שלושת החשודים, ציינה הסנגורית של אחד החשודים, עו”ד טלי גוטליב, כי המתלוננת העלתה תמונות שלה בחוטיני לחשבון האינסטגרם. “האמירה הזו היא נורא עלובה בעיניי”, אומרת כהן, “בעצם, מה שעומד מאחוריה זה להגיד שאם הבחורה היא מינית אז כל מה שעושים לה, גם אם זה ברוטאלי, נעשה בהסכמה, שהרי היא מחצינה את המיניות שלה אז למה היא מצפה? האמירה העלובה הזו הייתה משהו שרציתי להגחיך. אפילו הבחורה שקניתי ממנה את התחתונים למחאה בשוק אמרה על הפרשה שבטח מדובר באורגיה, ‘מה היא מצפה כשהיא מגיעה לבית של גבר?’, היא אמרה על הקורבן. כלומר, גם כאישה היא לא מבינה שלאף אחד אין זכות לאנוס מישהי בכל רגע נתון, וזה לא משנה מה היא לבשה או מאיזה בית הגיעה. את קוראת הרבה דברים בעיתון ומחליקה אותם, אבל זה פשוט לא עבר לי בגרון. איך יכול להיות שאחרי שבחורה נאנסת, מכריחים אותה לתת עדות כשהיא במצב נפשי בלתי אפשרי? ואם היא לא נותנת עדות, אז אין כתב אישום וכל הסיפור יורד מתחת לרדאר”.
ואיך חשבת על הרעיון למחאה?
“הייתי בתחנת הרכבת בשבוע שעבר כשקראתי על המקרה לראשונה ופשוט לא הפסקתי לבכות. עד שהגיעה חובשת במד”א שהיתה בסביבה ודיברה איתי על זה. ידעתי שאני הולכת לעשות משהו, בהתחלה לא היה ברור מה. אני לא מנהיגה גדולה שסוחפת בדיבורים או במעשים, ובמקרה הזה פשוט החלטתי שאני הולכת להניח את התחתונים מול הפרקליטות, ומי שירצה להצטרף למחאה מוזמן. פרסמתי את האקט בעמוד הפייסבוק, וחשבתי שאם יהיה לי מזל, יעשו את זה גם אחריי. לכל אחד יש את סף הפעולה שלו והמקרה הזה גרם לי לעבור את שלי”.
במשך שעות ספורות הפוסט הפך ויראלי וזכה לתמיכה ולעשרות אלפי שיתופים. “למעשה לא התחלתי שום דבר. הסיפור הזה בער אצל המון אנשים ואני בסך הכל הצתתי גפרור, ניסחתי משהו שכולם הרגישו. הפרקליטות הגיבה לדברים וזה כבר משמעותי, הם מבינים שיש עין שבוחנת אותם”.
טלי גוטליב, עורכת הדין של אחד החשודים אמרה: “מרשי שוחרר לאחר שהפרקליטות קיבלה את עמדתי כי חומר הראיות מתיישב עם גרסת מרשי כי הכל נעשה בהסכמה. מחאת החוטיני מגוחכת ולא רלוונטית כי זכותה של המתלוננת להתלבש כאוות נפשה כפי שזכותה לקיים יחסי מין עם שלושה בחורים. היו אלה ארגוני נשים ראדיקליים שהתערבו בזכותה של המתלוננת לנהוג כרצונה”.
סנגורו של החשוד בן ה־22 מהרצליה, עו”ד רותם כהן: “למיטב הבנתנו התיק עדיין בהליך חקירתי, השחרור מדבר בעד עצמו. המשטרה תמשיך לחקור, ואנחנו נתמודד עם הממצאים שיהיו, במידה ויהיו. כולי תקווה כי האמת תצא לאור”.
ציון אמיר, עורך דינו של החשוד השני אמר: “מדובר בבחור צעיר ללא עבר פלילי שמעולם לא הסתבך עם החוק ואין לו כוונה להסתבך גם בעתיד. במהלך החקירה התנהל באופן רציני ומכובד תוך שיתוף פעולה מלא עם חוקריו, השיב לכל שאלה ואף הציע להיבדק במכונת פוליגרף ולעימות מול המתלוננת. הוא מכחיש שפגע בה באיזושהי דרך. הדברים ברורים לחלוטין והוא משוכנע שהראיות מצביעות על כך, ושגם בפרקליטות יתייחסו ברצינות רבה לטענות הללו. ההערכה היא שהתיק ייסגר והוא לא יועמד לדין”.
ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: “מדובר בחקירה רגישה, אשר עודנה מתנהלת. הדיונים בבית המשפט מתנהלים בדלתיים סגורות ותחת צו איסור פרסום. בשל כך ומטבע הדברים, לא נוכל למסור פרטים נוספים”.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר