פרלמנט הילדים. צילומים אורלי בוים, פרטי

פיות בסוכה, סליחה מהחברים והרבה אהבה: צפו בפרלמנט הילדים מדבר על החגים

הם חולמים על סוכה מלאה בקישוטים, פיות וגיבורי על, מבקשים סליחה מהחברים, ההורים והאחים, ובעיקר מאחלים לעצמם ולכולנו אהבה ושלום. כינסנו פרלמנט ילדים מרעננה, כפר סבא והרצליה לדבר על חגי תשרי. היה מקסים

פורסם בתאריך: 30.9.19 08:00

ראש השנה, כיפור, סוכות: עם כל הכבוד למבוגרים, הכי כיף לשמוע את הילדים. אז רגע לפני ראש השנה, כינסנו פרלמנט ילדים של ערי השרון לשיחה על החגים. שאלנו מה הם הכי אוהבים לעשות בראש השנה, איזו מתנה היו רוצים לקבל לחג ולמי היו רוצים לתת. שוחחנו איתם על יום כיפור. שמענו מהם גם איך תיראה סוכת החלומות שלהם.

לפגישה הם הגיעו חגיגיים ומתרגשים:

ליאן לזר, בת 6, תלמידת כיתה א’ בבית הספר יוחנני בהרצליה. “אני הבת של ליאור ונתלי, אחות של זוהר בן ה-13, הראל בן ה-12 ורומי בת ה-3. יש לי הרבה תחביבים, אני אוהבת להופיע ולהצחיק, אני לומדת בלט כבר שנה שלישית אצל מורתי האהובה נילי, שנה שניה בהתעמלות קרקע, והשנה התחלתי גם לרקוד היפ הופ וכל השנה אני מחכה להופעה הגדולה של סוף השנה, ועכשיו לחופש של החגים”.

ליאן לזר

אריאל שיינרמן, בן 6, לומד בגן שחף ברעננה. “אני בן דקה לשש, לומד בגן שחף ברעננה ויש לי שני אחים – ינאי בן 8 ואיתמר בן 11. אני מגדל כלב בשם מסי, שלמרות השם שלו הוא כלב עיוור לגמרי, ועוד חתול עם עין אחת בשם מושיקו. לאמא שלי ענת יש חנות למוצרים טבעיים לכל המשפחה ואבא שלי ירון הוא יועץ תאורה. אחרי בית הספר אני מאוד אוהב לשחק בלגו וגם אוהב את פיקצ’ו מהסדרה פוקימון. אני אוהב גם לבלות כמה שיותר בבריכה”.

אריאל שיינרמן

אריאל אורן, בת 5, לומדת בגן שחף ברעננה. “להורים שלי קוראים אדיר ואלינור, ויש לי גם אחות גדולה בשם אלין ואח גדול בשם אורי. אני מאוד אוהבת לשיר ולרקוד”.

אריאל אורן

דרור פרידמן-בויום, בן 7, תלמיד בית ספר גולדה בכפר סבא. “יש לי אחות גדולה בשם שחר ושני חתולים – פונץ’, שאני אוהב להרים אותה ולשחק איתה, וספייק שכל הזמן רודף אחרי. אני אוהב להשתולל ולשחק עם חברים ועם אחותי, לאכול ממתקים, לעשות קפוארה ולשמוע מוסיקה, לשחק ברול סטארס (משחק וידאו) ולאסוף את הקלפים שלו, לשחק בכל מיני צעצועים ולהמציא עולמות”.

דרור פרידמן-בויום. צילום אורלי בויום

היאלי אזוגי, בת 5, לומדת בגן ארבל בכפר סבא. “כולם בבית קוראים לי ‘קוקלה’, שפירושו בובה ברוסית. אני האחות הקטנה לעוד שני אחים גדולים, קשת הודייה בת 11.5 ואדיר מעיין בן 18. אמא שלי היא נועה אזוגי שמנהלת קבוצת מאמות בכפר סבא. אני אוהבת לשאול המון שאלות כי אני סקרנית, לרקוד היפ הופ, לשחק עם חברים, ואני חולמת לפתוח ערוץ יוטיוב משלי כמו הגדולים”.

פרלמנט ילדים היאלי צילום אורלי בויום

מה אתם הכי אוהבים בראש השנה?

ליאן: “אני אוהבת את ראש השנה כי זה חג שמסמל שנגמרה שנה ומתחילה שנה חדשה. הכי אני אוהבת ללכת לסבא וסבתא שלי וללבוש את הבגדים החדשים החגיגיים שלי ולאכול תפוח בדבש”.
אריאל שיינרמן: “בראש השנה אני הכי אוהב לאכול תפוח בדבש, לבלות אצל סבתא שלי יעל שמפנקת אותי מאוד וגם ללכת ולבלות בים או בכנרת עם המשפחה שלי וחברים”.
אריאל אורן: “אני הכי אוהבת לתקוע בשופר, ולאכול הרבה תפוח בדבש כי זה ממש טעים וגם אפשר לאכול את זה רק פעם בשנה בראש השנה”.
דרור: “בראש השנה אני הכי אוהב לאכול תפוח בדבש בארוחות המשפחתיות, ובגלל שיש לי חופש אז אני יכול להתפנק בבית ולראות טלוויזיה או לעשות דברים כייפים אחרים”.
היאלי: “בראש השנה אני הכי אוהבת לאכול תפוח בדבש כי זה ממש טעים ולטייל עם המשפחה שלי כי יש חופש”.

איזו מתנה הכי הייתם רוצים לקבל בחג?

ליאן: “מכל הדברים הכי היתי רוצה לקבל סליים, כמה שיותר ובכל הצבעים”.
אריאל שיינרמן: “הכי הייתי רוצה שיקנו לי לגו נינג’ו, אבל מהסוג היקר ביותר! כי יש בו מלא חלקים”.
אריאל אורן: “הייתי מאוד שמחה לקבל שופר. ככה היה לי שופר משלי והייתי יכולה להתאמן עליו ולהצליח לנשוף בו, שזה לא ממש קל”.
דרור: “הכי הייתי רוצה שיקנו לי את כל הדמויות של ברול סטארס, כי לכל אחת יש תפקיד משלה וכוח משלה. אני גם רוצה להשיג את הדמויות הנדירות. אז אם יקנו לי את כולן אני אהיה דרור מאושר בחג”.
היאלי: “הכי הייתי רוצה לקבל השנה פלאפון שיהיה רק שלי, ושיהיה בו יוטיוב, ושהאחים שלי לא ייקחו לי אותו”.

למי הייתם רוצים לתת מתנה בחג ולמה?

ליאן: “אני הייתי רוצה לתת מתנה לאחותי רומי בת השלוש. אני הכי אוהבת לשחק איתה בבית בצעצועים שלנו, והייתי רוצה לקנות לה אביזרים של רופא, בזה היא הכי אוהבת לשחק איתי”.
אריאל שיינרמן: “הכי הייתי רוצה לתת מתנה לאמא שלי, כי אני הכי אוהב אותה, אבל אני לא יודע מה להביא לה. אז כרגע אני רק רוצה להביא מתנה, ומנסה לחשוב מה ישמח אותה”.
אריאל אורן: “לכולם הייתי רוצה לתת שופר, כי זה משמח ולשמוע את הצליל שלו זה אומר שמתחילה שנה חדשה וזה כיף שהיא התחילה”.
דרור: “הייתי רוצה לתת מתנה להורים שלי ולאחותי שחר. לאבא הייתי קונה משהו שקשור לטיולים כי הוא אוהב לטייל, ולאמא הייתי קונה גולגולת צבעונית כי יש לה אוסף גולגולות שהיא אוהבת. לשחר הייתי קונה בובת פוני קטני כי יש לה אוסף”.
היאלי: “הכי הייתי רוצה לתת להורים שלי במתנה חיבוק ענקיסטי, כי אני אוהבת אותם ורוצה שהם ירגישו את האהבה שלי”.

איזה שיר ראש השנה אתם הכי אוהבים?

ליאן: “’שנה הלכה, שנה באה, אני כפי ארימה, שנה טובה, לך, אבא שנה טובה לך אמא’. כי זה שיר שמאחל לכולם את הכי טוב שיש”.
אריאל שיינרמן: “אני הכי אוהב את ‘שנה טובה’, כי זה שיר ששרנו בגן ואני מכיר אותו טוב”.
אריאל אורן: “אני הכי אוהבת את השיר עם הפזמון “שנה טובה” כי הוא שמח ושר על דברים טובים בעולם”.
דרור: “אני הכי אוהב את ‘בראש השנה, בראש השנה, פרחה שושנה אצלי בגינה’ כי זה שיר שאני יודע לשיר וכל הזמן שרים אותו בחג כי הוא מסמל התחלה חדשה.
היאלי: “אני אוהבת לשיר את השיר שהגננת שלי לימדה אותי ‘בראש השנה בראש השנה פרחה שושנה אצלי בגינה’. זה שיר על התחלה חדשה של השושנה, של השנה ושלי”.

למה צמים ביום כיפור?

ליאן: “אנשים צמים ביום כיפור כדי שאלוהים יסלח להם על המעשים הרעים שהם עשו כל השנה, וכדי שאלוהים יאמין להם שהם מבקשים סליחה באמת ומכל הלב. אז בגלל זה הם צמים, כדי להראות שהם רציניים בסליחה שלהם”.
אריאל שיינרמן: “אני לא יודע כי אני תמיד אוכל ביום כיפור. אצלנו בבית לא צמים”.
אריאל אורן: “ביום כיפור כולם צמים כדי לסלוח לחברים על מעשים לא טובים שהם עשו להם, וכדי שהחברים יסלחו להם על מה שהם עשו להם”.
דרור: “אנשים שמרגישים אשמים בגלל שעשו מעשה רע למישהו אחר צמים כי הם מקווים שמישהו יסלח להם על מה שעשו. אני לא צם אבל אני מקווה שבכל זאת יסלחו לי על מה שעשיתי”.
היאלי: “ביום כיפור אנשים צמים כי הם אוכלים הרבה כל השנה”.

מה תעשו ביום כיפור?

ליאן: “בכל יום כיפור אני רוכבת על האופניים שלי, ודואגת לחבוש קסדה על הראש ולשתות הרבה מים כדי לא להתייבש”.
אריאל שיינרמן: “ביום כיפור אני הכי אוהב ללכת על הכביש. זאת ההזדמנות היחידה של כולם ללכת על הכבישים בגלל שמכוניות לא נוסעות, וממש כיף לראות כבישים בליאנשים”.
אריאל אורן: “כל יום כיפור אני צמה עם המשפחה שלי ויוצאת לרכוב ברחוב על האופניים שלי. אפשר לרכוב מלא זמן, וגם על הכבישים, כי זה חג של אופניים”.
דרור: “ביום כיפור אני אסע על הקורקינט שלי ברחובות ובכבישים הריקים, אסתובב בעיר ואפגוש חברים וגם אשחק במשחקים כמו טאקי ומונופול”.
היאלי: “ביום כיפור אני אוהבת לרכוב על האופניים ושלי לנסוע באוטו המיוחד שלי באמצע הכביש כי אין מכוניות ואז אוטואים של ילדים יכולות להשתלט על הכביש”.

ממי אתם רוצים לבקש סליחה?

ליאן: “מחברה שלי בגלל שפעם אחת לא שיתפתי אותה במשחק ששיחקנו ופגעתי בה”.
אריאל שיינרמן: “הייתי רוצה לבקש סליחה מילד אחד קטן שהרבצתי לו בגלל שהוא היה קטן ממני. זה לא יפה להרביץ לקטנים ממך, אני מקווה שאתה קורא את זה וסולח לי על זה”.
אריאל אורן: “הייתי רוצה לבקש סליחה מחברה טובה שלי כי פגעתי בה בזמן ששיחקנו ביחד וזה לא היה יפה. אז אני מבקשת ממנה סליחה גדולה”.
דרור: “אני רוצה לבקש סליחה מילד אחד בבית הספר שבטעות ובלי כוונה פגעתי בו ומאוד נבהלתי. אני רוצה שהוא יסלח לי וידע שאני לא אתנהג ככה יותר. לפחות אני מנסה”.
היאלי: “אני רוצה לבקש סליחה מאמא שלי כי אני צועקת עליה לפעמים ואני יודעת שזה לא יפה, אז אני מבקשת סליחה. וגם ביום כיפור אמא שלי צריכה לבקש סליחה ממני על זה שלפעמים היא לא נותנת לי ממתקים בגלל שצעקתי עליה, וזה לא בסדר בלי ממתקים”.

מה הכי כיף בחג סוכות?

ליאן: “הכי אני אוהבת לעזור ולבנות את הסוכה עם המשפחה שלי ולקשט אותה בכל הקישוטים שהכנתי”.
אריאל שיינרמן: “הכי כיף בסוכה שלנו, שיש בה מלא קישוטים ומנורות של יום העצמאות. היא צבעונית ויפה וממש כיף לי להיות בה”.
אריאל אורן: “הכי כיף זה לישון בסוכה, כי זה כמו בטיולים. זה גם כמו שבני ישראל יצאו ממצרים אז הם ישנו בסוכה, אז אנחנו מחקים אותם וגם ישנים בה”.
דרור: “הכי כיף זה להיפגש עם סבא וסבתא ובני הדודים שלי בסוכה שלהם, לקשט אותה ולהיפגש בה לארוחות ערב שתמיד יש בהן שוקו טעים, וגם לשיר עם כולם בסוכה”.
היאלי: “הכי כיף לי בסוכה זה להכין קישוטים ולתלות שלט בכניסה לסוכה ולשבת בה כשהכל מקושט וצבעוני ושמח”.

איך נראית סוכת החלומות שלכם?

ליאן: “סוכת החלומות שלי ענקית וגדולה במיוחד כדי שכמה שיותר אנשים יוכלו להתארח בה, להיכנס לשבת לאכול ולחגוג את החג, ויעטוף אותה סדין לבן ענקי, והיא תהיה מקושטת וזוהרת באור גדול”.
אריאל שיינרמן: “סוכה שתהיה מלאת צבעים וצעצועים מכל מיני סוגים, והכי חשוב שיהיה בה לגו. היא תראה כמו ממלכת לגו ענקית עם כל סוגי האנשים והכלים מלגו. הילדים יוכלו לבנות שם את כל מה שהם מדמיינים”.
אריאל אורן: “סוכת החלומות שלי היא סוכה מקושטת בכל צבעי הקשת, יפה ומלאת פיות יפות עם כנפיים, נצנצים על הסדינים, וקישוטים ממש כמו באגדות”.
דרור: “סוכת החלומות שלי תראה כמו משחק של ברול סטארס, היא תהיה מלאה ביהלומים ואנשים עם כוחות שונים של גיבורי על. לכל אחד יהיה כוח משלו ולכן גם אוכל משלו וממתקים משלו, והיא תהיה מלאה באורות של גיבורים שיצילו את העולם”.

היאלי: “בסוכת החלומות שלי יש הרבה חדי קרן, שרשראות זוהרות ושלט שאני הכנתי ‘ברוכים הבאים לסוכה של היאלי אזוגי’. חדי קרן מסתובבים לפעמים למעלה ושומרים על הסוכה ומאירים אותה בכוחות המיוחדים שיש רק לחדי קרן”.

מה אתם מאחלים לעצמכם, למשפחה? לעם ישראל?

ליאן: “אני מאחלת לעצמי שנה טובה ושההורים שלי יהיו מאושרים. אני מאחלת לעם ישראל שנה טובה ומתוקה ושיהיה כאן רק טוב ושמח ושלא יהיו ריבים”.
אריאל שיינרמן: “אני מאחל לעצמי ולמשפחה שלי שתהיה לי שנה טובה, שאני אהנה ללכת לגן ואשחק בדברים כייפים. אני מאחל למשפחה שלי שתמיד אתנהג יפה, ולעם ישראל אני מאחל שנה טובה ושיהיו רק בשורות טובות בארץ”.
אריאל אורן: “אני מאחלת שנה טובה לי ולמשפחה שלי, שכל מה שאנחנו רוצים יתגשם לנו, וגם השופר. ולעם ישראל אני מאחלת שנה טובה ושיהיה לכולם כאן שמח”.
דרור: “אני מאחל לעצמי שתהיה לי שנה כיפית בכיתה ועם החברים, ושיהיה הרבה זמן לשחק בהפסקות. למשפחה שלי אני מאחל שיהיו בריאים ושיהיו להם חיים מלאים באושר. לעם ישראל אני מאחל שלא יהיו מלחמות, שלא יהיו אזעקות מפחידות ושלא יהיו אויבים חוץ מבמשחקים בכאילו של הילדים”.
היאלי: “אני מאחלת לעצמי שיהיו לי המון חברים ושיהיה לי פלאפון לשחק איתו. להורים שלי אני מאחלת שאני אהיה ילדה טובה יותר ולא אתחצף, ואני מאחלת לעם ישראל שנה טובה והמון אהבה בלב”. 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אם היו שם רק בנים הייתם אומרים הדרה
    אבל למה אין שחום עור למה כל הילדים לבנים ???

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    ילדים חמודים אבל בהקשר הזה אין בכל אזור השרון ילדים דתיים?

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר