הרולד סיימון בטקס. צילום ששון תירם

בגיל 99: הרולד "סמוקי" סיימון מהרצליה, ממייסדי חיל האוויר, קיבל פרס מפעל חיים

סיימון, שערך את הגיחה המבצעית הראשונה של חיל האוויר הישראלי, קיבל את הפרס מארגון בוני ציון בטקס מרגש שהתקיים השבוע בירושלים

פורסם בתאריך: 26.9.19 09:15

תושב הרצליה הרולד סיימון, בן 99, קיבל ביום שני את פרס "בוני ציון" בנושא מפעל חיים ע"ש סילבן אדמס, על ידי ארגון נפש בנפש, במגדל דוד בירושלים. סיימון המכונה "סמוקי", שעלה לישראל מדרום אפריקה, הוא אחד מהאנשים שסייעו להניח את היסודות לחיל האוויר הישראלי.

בשנת 1948 התנדבו סיימון ואשתו מירה, ששירתה כמטאורולוגית בחיל האוויר הדרום אפריקאי, להילחם לצד אחיהם בישראל, והחליטו להצטרף למאמץ המלחמתי להקמת המדינה. טיסתו המבצעית הראשונה של סיימון בחיל האוויר הישראלי היתה ב-14 במאי 1948. כאשר המריא מתל אביב, בעוד שהיתה בפלשתינה, ונחת לאחר פעילות בתל אביב לאחר שבן גוריון הכריז על הקמת המדינה. זוהי הגיחה המבצעית הראשונה של חיל האויר הישראלי.

הרולד סיימון וסילבן אדמס

לאחר מלחמת העצמאות הוא שירת כמנהל התפעול של התעשייה האווירית של חיל האוויר במשך שנתיים וחצי נוספות והיה קצין המבצעים הראשון של החיל. בין פעולותיו המבצעיות הוא השתתף גם בהפצצת דמשק. סיימון ואשתו חזרו לאחר מכן לדרום אפריקה ובשנת 1962 עלו לישראל באופן רשמי עם ארבעת ילדיהם. עם חזרתו לארץ, סיימון ושותפו משה ויזל הקימו את סוכנות הביטוח "סיימון ויזל", שהפכה לסוכנות הגדולה בישראל בתחום ביטוחי החיים. סיימון כיהן כיו"ר מח"ל (מתנדבי חוץ לארץ) שהביאו 4,800 מתנדבים מ-59 מדינות שונות כדי לעזור לישראל בלחימה אל מול צבאות ערב במלחמת העצמאות. הוא זכה במספר פרסים ביניהם אות ההוקרה של משרד הביטחון בעבור תרומתו להקמת חיל האוויר הישראלי ולביטחונה של ישראל.

פרס "בוני ציון" ע"ש סילבן אדמס מוענק מטעם ארגון "נפש בנפש" לעולים חדשים וותיקים תוך הכרה בהשפעתם על תחומי העיסוק שלהם בישראל. הפרס, מוקיר עולים מארצות דוברות אנגלית יוצאי דופן אשר סייעו לישראל באופן משמעותי תוך גילום רוח הציונות המודרנית ותרומה למדינת ישראל. סילבן אדמס הוא יזם נדל"ן קנדי שעלה לארץ באמצעות ארגון "נפש בנפש" ומקדיש את חייו ופועלו לפיתוח וקידום מדינת ישראל.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר