צילום אילן אסייג
צילום אילן אסייג

כוננות ל"ג בעומר בהרצליה: ההורים והכבאים מתגברים כוחות

בין המדורות יסיירו מתנדבי סיירת ההורים, שוטרים ופעילים למען בעלי חיים

פורסם בתאריך: 11.5.17 09:30

עיריית הרצליה, ועד ההורים העירוני, סיירת ההורים, המשטרה, הכבאים וגם פעילים למען בעלי חיים, נמצאים במהלך סוף השבוע, ועד ליום שני בבוקר בכוננות מוגברת לקראת המדורות בל"ג בעומר. ביום ראשון, 14 בחודש, אמורות להתקיים רוב המדורות, בעקבות החלטת שר החינוך נפתלי בנט להזיז את חופשת ל"ג בעומר מיום ראשון ליום שני, מחשש לחילול שבת.
"השיא יהיה ביום ראשון", אומר שלומי אילתי, האחראי על ארגון אירועי ל"ג בעומר בוועד ההורים העירוני, "יש בערך עשרה שטחים פתוחים, שעברנו בהם יחד עם נציגי העירייה, ובדקנו שהם בטוחים לילדים. יש שיתוף פעולה הדדי עם העירייה, שהציבה מחסומים, סיפקה שקיות זבל עירוניות שיאספו בתום המדורות וניקתה שטחים לקראת האירועים".
"נערכנו מבעוד מועד לימים שבת וראשון בצוותים מתוגברים", אומרת דבורה ראובני, ראש סיירת ההורים העירונית בהרצליה, "הסיירת יוצאת בשלוש קבוצות גדולות כי היתה היענות גדולה והורים נוספים הצטרפו. את הורי הסיירת ניתן יהיה לזהות על ידי חולצות כחולות עם סמל הינשופים ואפודים צהובים. אנחנו מגיעים עם ציוד הכולל שתייה וכיבוד. הרבה פעמים אנחנו אוספים את בני הנוער בזמן שכרות, דואגים להם שיהיו במצב טוב ומנסים לתקשר עם הבית שיבואו לאסוף אותם".
גם בשירותי הכבאות ובמשטרה נערכו מבעוד מועד לאירועי ל"ג בעומר. "יזמנו פגישה עם העירייה והמשטרה על מנת לאתר ולנתח מוקדי סיכון אפשריים", מספר להב לירון סול, סגן קצין משמרת בתחנת הכבאות בהרצליה, מספר ש"עיקר העבודה שלנו היא דווקא במדורות של גני הילדים, שעושים מדורות גדולות ויוצרים מטען אש גדול המהווה סיכון לסביבה. מדורות המאורגנות על ידי בני הנוער נבדלות ממדורות הגנים באופי הסיכון. הסכנה אצל נוער פחות נוגעת למטען אש, אלא יותר לזריקת חפצים מסוכנים למדורה שיכולים להתפוצץ, שם יש רמת סיכון אישית יותר גבוהה ולא סביבתית. אנחנו גם מתגברים כוחות, בין השאר באמצעות מתנדבים וצופי אש. חשוב להיזהר גם ביום שלמחרת המדורות. אנשים לא שמים לב וחונים את הרכב מעל גחלים לוהטות, ולאחר זמן מה אנחנו מקבלים דיווח על רכב שעולה באש".

גם במשטרה מגבירים כוננות. "אנחנו במצב של עיבוי של כוחות גם מבחינת מתנדבים וגם מבחינת שוטרים", אומר ליאור שטומר, קצין שיטור וקהילה בתחנת גלילות על ההיערכות המיוחדת שמתחילה במוצאי שבת ונמשכת בערב יום ראשון, "אנחנו מצמידים שוטר לניידות כיבוי, ויחד איתם אנחנו מכבים שריפות. כמו כן, יפעלו גם צוותי בילוש וצוותי משטרה סמויים לטיפול בנוער".

גם השנה מתארגנים בהרצליה סיורים של פעילים למען בעלי חיים. שחר ליאני מארגנת את פרויקט "סיורים בל"ג בעומר" מזה שש שנים. המתנדבים יקיימו סיורים בין המדורות במוצאי שבת וביום ראשון. "השנה הקבוצה בהרצליה כוללת כמה עשרות מתנדבים", אומרת ליאני "הסיירות מצוידות ברכב פינוי, ציוד עזרה ראשונה לבעלי חיים ווטרינרים זמינים. כמו כן, הסיירת דואגת לבתים שיוכלו לארח בעלי חיים באומנה עד שימצא להם בית מאמץ, במידה ונמצאו משוטטים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר