תלמידי מגמת התיאטרון של תיכון היובל בהצגה "המלך נטה למות"

כבוד: בוגרי מגמת התיאטרון של תיכון היובל יופיעו, לראשונה, בפסטיבל עכו. צפו בקטע מההצגה

התלמידים יופיעו עם ההצגה "המלך נוטה למות" של המחזאי אז'ן יונסקו. ההצגה זכתה בפרס בתחרות עבודות מצטיינות במגמות התיאטרון של משרד החינוך

פורסם בתאריך: 3.10.19 10:35

בוגרי מגמת תיאטרון של תיכון היובל הרצליה ישתתפו השנה לראשונה בפסטיבל עכו 2019 שייערך בחול המועד סוכות. במסגרת פרויקט מיוחד של "נוער יוצר לעכו" יופיעו בוגרי מגמת תיאטרון של התיכון עם ההצגה "המלך נוטה למות" מאת המחזאי אז'ן יונסקו. ההצגה היתה בשנה שעברה חלק מהפקת הבגרות של התלמידים בסיום כיתה י"ב וזכתה בפרס בתחרות עבודות מצטיינות במגמות התיאטרון תשע"ט של משרד החינוך. יוצרי ההצגה ושחקניה שהינם בוגרי מגמת תיאטרון, שאותה מרכזת אורלי שפריר, סיימו את לימודיהם בשנה החולפת. במאית ההצגה הינה עלמא דלאל והשחקנים השותפים ליצירה הם: רועי דרור, נועה לוי, זהר שירן, אלינה קלר ומאיה ברכה, בהנחיית מורה המגמה יוסף שמן רובין.

"אנחנו מתרגשים וגאים מאוד שנציג את היצירה שלנו בפעם הראשונה באירוע בסדר גודל כזה", אומרת אורלי שפריר, רכזת של מגמת התיאטרון זו השנה השנייה, "השתתפנו בשנה שעברה בכנס של הפיקוח על לימודי התיאטרון של משרד החינוך, זו היתה תחרות של עבודות מצטיינות, שלחנו את ההפקה של 'המלך נוטה למות' וזכינו. זו הפעם השנייה שהפקה של בית הספר זוכה בתחרות הזאת. אחד מהשופטים בתחרות היה שלום שמואלוב, שהוא המנהל האומנותי של פסטיבל עכו, שלח אותנו להופיע במתחם 'הנוער יוצר לעכו'. זה התבשל וזה קורה ממש עכשיו, ב-15.10 נעלה שתי הצגות. כל המשתתפים הם בוגרים של המגמה, חלקם לפני צבא וחלקם במכינות קדם צבאיות. זו יצירה אישית שלהם והפקת הבגרות שלהם והיא מאוד טובה. הם יצרו בעצמם בהנחיה שלנו את עיצוב התלבושות, התפאורה, המוזיקה ועיבוד המחזה. זו הצגה עם נימה אקטואלית ומאוד עכשווית. אנחנו מאוד נשמח שיבואו אנשים לצפות בהצגה. הפסטיבל גם חוגג השנה 40 שנה והוא יהיה מאוד חגיגי וכיפי עם המון מיצגים חינמיים בגני הפסטיבל. זו חוויה תיאטרונית מאוד מיוחדת".

צפו בקטע מתוך ההצגה:

המחזה "המלך נוטה למות" מגולל את סיפורה של ממלכה מתפוררת שבראשה המלך בראנז'ה הראשון, הרגיל שכוחות הטבע ובני האדם מצייתים לו. זהו יומו האחרון בחייו של בראנז'ה. מרגרט, מלכתו הוותיקה, מנסה להביאו לידיעה המצמררת על הסוף הקרב. לצידה, ניצבת רופאת הממלכה הנאמנה. מארי, מלכתו הצעירה, מאמינה באופן נאיבי כי הוא יכול להינצל מגורלו המר. במהלך ההצגה, אנו נחשפים להתמודדותו והשלמתו של התהליך הבלתי נמנע תוך ניסיון נואש להיאחז בחיים אל מול ההחלטיות והוודאיות שמייצגים אנשי הממלכה.

ההצגה תופיע בפסטיבל ב-15.10 בשעות 15:00 ו-18:00 וניתן להזמין כרטיסים בעלות של 23 שקל בקישור כאן.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר