הגינה ברחוב רבי עקיבא. צילום ישראל כספי
הגינה ברחוב רבי עקיבא. צילום ישראל כספי

בהרצליה הצעירה מוחים על הפגיעה בגינה השכונתית

לפי תושבי השכונה, העירייה הפסיקה את הטיפוח וההשקיה בגינה, שחלקה נמצא בשטח ציבורי

פורסם בתאריך: 4.9.17 14:59

תושבי שכונת הרצליה הצעירה מוחים על פגיעה שנעשית בחודש האחרון, לדבריהם, בחלק הגינה השכונתית ברחוב רבי עקיבא, הממוקם על שטח המסומן כ"שטח ירוק" ומיועד לגינה ציבורית. את הגינה מטפחים תושבי השכונה במשך שנים, וכעת הם פונים בשנית לעיריית הרצליה, במכתב לראש העירייה, להשיב את הטיפוח וההשקיה עבורה, כפי שהתבצעו במהלך השנים.

תושבי שכונת הרצליה הצעירה מטפחים את הגינה השכונתית ברחוב רבי עקיבא מזה כעשר שנים. מחצית מהגינה הוקמה על שטח בבעלות פרטית והחלק הנותר, לטענתם, הוקם על השטח המסומן כירוק ומיועד לגינה ציבורית.

הגינה ברחוב רבי עקיבא. צילום: ישראל כספי

הגינה ברחוב רבי עקיבא. צילום: ישראל כספי

לדברי התושבים, לפני כארבעה חודשים הפסיקה העירייה את הטיפוח וההשקיה בחלק הגינה הממוקם על שטח פרטי, בשל בקשת בעלי השטח. התושבים פנו אז לעירייה במכתב בקשה עליו חתומים כ- 500 איש, להשיב את שירותי הטיפוח וההשקיה לגינה. בחודש האחרון הפסיקה העירייה לטפח ולהשקות גם את חלק הגינה הממוקם על השטח המסומן כירוק. בשל כך פנו תושבי השכונה בשבוע שעבר לעירייה במכתב בקשה נוסף, עליו חתומים כ-100 מהם, להפסיק לפגוע גם בחלק זה של הגינה. "לא יתכן כי תרצה להחזיר לסף ביתנו שדה של קוצים ועשבים שוטים יבשים במשך תשעה חודשים בשנה, ואיתם גם נחשים וחיות מסוכנות נוספות – בעבר נכנסו לחצרות בתינו ולבתים עצמם נחשי צפע", נכתב במכתב שנשלח על ידי ועד השכונה. "אנו מבקשים להיפגש איתך בדחיפות  ודורשים ממך לאלתר להחזיר השקיה יומית לגינת רבי עקיבא החוקית, כפי שהיה כל השנים עד לפני חודש, ולהמשיך לטפח ולגנן את המקום כמו כל גינה אחרת בהרצליה הצעירה".

"משה פדלון היה בגינה הזאת לפני ארבע שנים במסע הבחירות שלו. הסברנו לו את הרצון שלנו ואת החשיבות והוא הבטיח להמשיך לטפל בגינה ולגנן אותה", אמר תושב השכונה, ישראל כספי. "חשוב לציין שהתושבים אשר ביקשו להמשיך לטפח את הגינה בשטח הפרטי, בוודאי מצטרפים לבקשה להמשיך לטפח גם את חלק הגינה השני".

"הגינה, מעבר לכך שייחודית, גם טומנת בתוכה עצים ייחודיים וצמחים ארץ ישראלים, שכבר לא רואים בנוף העירוני", מסבירה תושבת שכונת הרצליה הצעירה. "חשוב להשאיר פינות קסומות שכאלה בשכונות עירוניות, יש לזה טעם אקולוגי, חינוכי ותרבותי רב לילדי השכונה – פינת גינה מטופחת וייחודית. היום מקובל בכל העולם לטפח גינות קהילתיות בעיר וזוהי דוגמא לגינה שכזאת, שאין בשום אופן להמעיט בערכה. להיפך, העירייה צריכה לעזור ולעודד ולטפח לצד התושבים את הגינה".

"אין כזה דבר 'גינת רבי עקיבא'", נמסר בעבר מעירייה הרצליה לכתבה קודמת בנושא שהתפרסמה ב"צומת השרון" בדבר בקשת התושבים הראשונה להשיב את הטיפוח וההשקיה לגינה. "אין שטח מסומן ציבורי של כזו גינה. זהו בעצם מגרש של אדם פרטי, עליו השתלט מר כספי ועשה שם את עבודות הגינון הפרטיות שלו. הדין והדברים, הוויכוח, הוא עם בעל השטח הפרטי ולא מול בית ראש העיר"

תגובת העירייה בנוגע לטיפוח והשקיית הגינה הממוקמת, לטענת התושבים, על שטח ירוק, טרם נמסרה.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר