חברי מועצת עיריית הרצליה מצביעים על תקציב 2019
חברי מועצת עיריית הרצליה מצביעים על תקציב 2019

הצעת התקציב העירוני לשנת 2020: איך יחולקו מיליארד השקלים?

תקציב הפיתוח של העירייה, לפי ההצעה, הוא חצי מיליארד שקלים נוספים. תקציב החינוך הוא הגדול ביותר, אחריו הרווחה והניקיון ואיכות הסביבה

פורסם בתאריך: 6.11.19 17:29

בעוד כשלושה שבועות, ב-26.11, תתקיים ישיבת מועצה שבה יאשרו חברי המועצה את התקציב העירוני השוטף לשנת 2020, שמסתכם בכמיליארד שקלים. ביום ראשון בשבוע הבא תתקיים ישיבה של ועדת הכספים בה יצביעו חברי הוועדה על הצעת התקציב. לפי ההצעה שהועברה לחברי המועצה, התקציב הרגיל עומד על סכום של 983 מיליון שקלים, גידול של 28.5 מיליון שקלים לעומת אשתקד. התקציב הבלתי רגיל (תב"ר, שהוא תקציב הפיתוח) עומד על 503 מיליון שקלים, גידול של 14 מיליון שקלים לעומת השנה שעברה.

תקציב החינוך הוא התקציב העירוני הגדול ביותר ותקציב זה לשנת 2020 הוא 348 מיליון שקל, מתוכם משקיע משרד החינוך 182 מיליון שקל. ההשקעה העירונית נטו בחינוך הינה 155 מיליון שקל, 45 אחוז מתקציב החינוך. נציין כי בתוך התקציב הבלתי רגיל יש 213 מיליון שקלים המיועדים גם הם לחינוך.

התקציב השני בגודלו הוא של הרווחה 110 מיליון שקלים; שיפור פני העיר ואיכות הסביבה 106 מיליון שקלים; תרבות, נוער וספורט (כולל קליטה) 74 מיליון שקלים. 61 מיליון שקלים מיועדים להקצבות, פנסיה ו"שונות" (להוציא חינוך ורווחה). מינהל כללי 54 מיליון שקלים; תב"ל (תחזוקה, ביטחון ולוגיסטיקה כולל פארק הרצליה) 47 מיליון שקלים; מינהל כספי 37 מיליון שקלים; ביטחון, פיקוח וסדר ציבורי 32 מיליון שקלים; תקציב מהנדס העיר 28 מיליון שקל; רשות החופים 20 מיליון שקל; מיחשוב ומערכות מידע 15 מיליון שקלים; תקציב דובר ואירועים שישה מיליון שקלים; תקציב משאבי אנוש שישה מיליון שקלים תקציב הבריאות הוא שלושה מיליון שקל.

נזכיר כי בשנה שעברה, בתום ישיבה של שבע שעות, שהסתיימה בשעה אחת אחרי חצות, אישרו חברי מועצת עיריית הרצליה את התקציב העירוני לשנת 2019. גורמים בכירים שנכחו בישיבה טענו אז שכבר עשר שנים לא היתה ישיבת תקציב ארוכה וטעונה כל כך.

בתוך כך, חבר המועצה איל פביאן ביקש מראש העירייה לקיים ישיבה מקדימה לישיבת אישור התקציב, ובה ידונו בפירוט בנושא החינוך בעיר, מטרותיו ותקציבו. "בלתי אפשרי ובלתי אחראי מצדנו כחברי מועצת עיר, לאשר את תקציב העירייה בסעיף זה, ובכלל את תקציב העירייה לשנה הקרובה, מבלי שתתקיים ישיבת מועצה ארוכה ומפורטת במסגרתה יוצגו לנו נתונים מפורטים של ביצועי החינוך בעיר הרצליה, תוכניות ויעדי החינוך, כולל חלופות, ואופן השימוש בתקציב של מאות מיליוני השקלים, העומד לרשות אגף החינוך העירוני, אשר נתח משמעותי מהם הם כספי עיריית הרצליה ותושביה עצמם ובמימונם העצמי הישיר".

איל פביאן. צילום עזרא לוי

מעיריית הרצליה נמסר בתגובה: "הגורמים המקצועיים והנהלת עיריית הרצליה עובדים מזה מספר חודשים על גיבוש תוכנית התקציב לשנת 2020 על פי צרכים ויעדי העיר. ישיבות התקציב הינן ישיבות ייעודיות וממוקדות, אולם ראש העיר בהחלט מתכוון להקדיש ישיבת מועצה נוספת להצגת נושא תכני התקציב בתחומי החינוך בעיר. תקציב העירייה ואופן חלוקתו שקופים לחלוטין לציבור. פירוט התקציב מתפרסם באתר העירוני ובכל שנה מייד לאחר אישורו הוא מופץ בדיוור ישיר, אל כל בתי האב בעיר, כשעיקריו מקובצים בעלון 'שקיפות תקציבית'".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. פשלון כישלון

    פדלון הרס את
    הרצליה. בחינוך הרצליה לא מובילה. בפקקים הרצליה מקום ראשון. בפשיעה הרצליה עוקפת את נתניה. בעזרה לקבלנים פחלון הוא מקום ראשון. בהדתה בבתי ספר פדלון חזק עם הדתיים. את התחבורה בשבת
    פסך את חוק המרכולים לא העביר ככה שהחנוית יסגרו בשבת. לא ראיתי עוד עיר שהרב בה מצביעים מרצ אבל ראש העיר הוא ליכוניק עושה דברי הדתיים ! מצביעי מרצ תתעררו, עופר לוי ממרצ שחבר לפשלון והפך לסגן ראש העיר הוא סוס טוריאיני .אסור להצביע מרצ כי מרצ של עופר לוי זה להצביע לש״ס , יהדות התורה וכל הטוב של הליכוד והבית היהודי / ימינה ושאר המטורפים. אסור לאשר את התקציב הזה. עליכם ללחוץ על עופר לוי ושאר הירקות הסרוחים ממרצ לא לתמוך בראש העיר ולהפיל אותו ! אי אישור התקציב מביא לבחירות לראשות העיר! זה הזמן לפני שנשב כולנו בפקק עם כיפה! הצילו

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר