צילום אילוסטרציה מישל גבינט
צילום אילוסטרציה מישל גבינט

נדחה ערעור על ההחלטה למנוע פתיחת גן בהרצליה פיתוח

המערערת ניסתה לפתוח גן ילדים ברחוב לוי אשכול אך בית המשפט הוציא צו מניעה זמני בגלל טענת תושבי הסביבה לפגיעה באיכות חייהם

פורסם בתאריך: 5.9.17 16:41

בית המשפט המחוזי דחה ערעור שהגישה אישה שהפעילה גן ילדים על ההחלטה למנוע את פתיחת הגן ברחוב לוי אשכול.

לפי העולה מהחלטת בית המשפט, בעלת הגן הפעילה גן פרטי ברחוב הנשיא בן צבי 7 הסמוך, ונדרשה לסיים את שכירותה שם. למרות שההיתר לשימוש חורג בגן עמד על מכסה בת 25 ילדים, בפועל שהו בו 37 ילדים. בחודש מרץ איתרה האישה את הבית ברחוב לוי אשכול, המיועד למגורים, חתמה על חוזה שכירות והחלה בשיפוצו וברישום הילדים, וזאת ללא אישור לשימוש חורג ורישיון לניהול עסק.

בתגובה לכך, 14 מהתושבים הגרים בסביבה, באמצעות עורכי הדין אלי וילצ'יק, עוז כהן וחן שי ממשרד כהן וילצ'יק ושות', הגישו תביעה לבית המשפט לשלום בתל אביב ובקשה לצו מניעה זמני, בעקבותיה בית משפט השלום בתל אביב הוציא צו מניעה זמני האוסר על פתיחת גן הילדים.

בתביעתם טענו התושבים, כי מעבר להיעדר אישור לשימוש חורג, פתיחת הגן תהווה מפגע בטיחותי ותחבורתי שיגרום לירידת ערך נכסיהם.

מנגד טענה בעלת הגן כי הוצאת צו סגירה תגרום נזק להורים רבים, אשר יידרשו למצוא גן חלופי בסמוך לפתיחת שנת הלימודים, וכן תהווה פגיעה בפרנסה שלה ושל עשרה עובדים שהיא מעסיקה.

בית משפט המחוזי דחה כאמור את טענות הגננת ואת הערעור שהוגש על ידה, והותיר את צו המניעה על כנו. השופטת אביגיל כהן כתבה בהחלטתה: "אין להשלים עם מצב שבו מפעילי גן ישכרו נכס שלפי תוכניות קיימות לא ניתן להפעיל בו גן, לא יגישו כלל בקשה להיתר לשימוש חורג, אך יגייסו ילדים ויבצעו עבודות להכשרת הנכס לגן, תוך תקווה שבית המשפט יחמול על ילדי הגן (ובעיקר על הוריהם), תוך כוונה ברורה להגיש את הבקשה להיתר רק לאחר פתיחת שנת הלימודים, ומשאלת לב, שרשויות התכנון יקבלו בסופה של הדרך הארוכה את הבקשה להיתר".

בנוסף לדחיית הערעור, חייב בית המשפט המחוזי את הגננת בהוצאות בסך 5,000 שקל.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר