מאיר איינשטיין. צילום אסף עברון
מאיר איינשטיין ז"ל. צילום אסף עברון

מסתמן: אולם היובל ייקרא על שם מאיר איינשטיין. עופר לוי: "נסייר עם המשפחה במקום בימים הקרובים"

עיריית הרצליה מתכוונת להנציח את שמו של תושב העיר ושדרן הספורט המיתולוגי. סגן ראש העיר ומחזיק תיק הספורט שיזם את ההצעה: "מחכים שהמשפחה תאשר"

פורסם בתאריך: 12.11.19 17:42

מסתמן כי אולם הספורט של תיכון היובל ייקרא על שם שדר הספורט הידוע מאיר איינשטיין ז"ל, שגדל בהרצליה והתגורר בה עד מותו ב-23 במרץ 2017. ההצעה לקרוא לאולם על שמו של איינשטיין עלתה בוועדת השמות של העירייה באפריל האחרון על ידי סגן ראש העירייה ומחזיק תיק הספורט עופר לוי, והיא אושרה על ידי הוועדה פה אחד. ההצעה עלתה גם במאי במועצת העיר וגם שם אושרה על ידי חברי המועצה. משפחת איינשטיין אמורה לעשות סיור בימים הקרובים באולם היובל עם לוי ולאשר את הרעיון שהאולם ייקרא על שמו של מאיר איינשטיין. אם המשפחה תאשר, ההצעה תתממש.

אולם היובל. צילום ספי מגריזו

"לפני כשמונה חודשים פנו אלי אלמנתו ואחיו של מאיר איינשטיין בבקשה להנציח את זכרו בהרצליה", אומר לוי, "איינשטיין היה הרצלייני ואיש ספורט משמעותי ובכיר. לא פעם הוא גם סיקר את משחקי הכדורגל שבהם השתתפתי. בדקתי את העניין והעליתי הצעה בוועדת שמות להנציח את שמו באחד ממתקני הספורט שלנו בעיר, כי זה הדבר הכי ראוי בעיניי. ישבתי עם ראש העיר שנתן לי את ברכת הדרך והעלנו כמה אפשרויות. אחרי שהעברנו את ההצעה בוועדת השמות באפריל ובמאי במועצת העיר, חשבנו על מספר מקומות, בהם אולם הספורט של תיכון היובל. היינו בסיור במקום בלי המשפחה ובימים הקרובים מתוכנן סיור עם משפחת איינשטיין. אם הם יאשרו את הרעיון, האולם ייקרא אולם היובל ע"ש מאיר איינשטיין וייחנך בטקס מכובד וראוי".

עופר לוי

איינשטיין, שהיה אחד משדרי הספורט הבכירים בארץ, נפטר בגיל 65 מטרשת אמיוטרופית צדית (ALS הידועה גם כניוון שרירים). הוא החל את דרכו ברדיו כקריין חדשות ב"קול ישראל" ובהמשך הנחה את תוכנית הספורט "שירים ושערים" שדיווחה בשידור חי ממגרשי הכדורגל בסוף השבוע. לאחר מכן החל לשדר אירועי ספורט בכל התחומים במחלקת הספורט של ערוץ 1 והגיש את התוכנית "הראשון בשער". בשנת 2002 הוא עבר לשדר בערוץ 10 והנחה את התוכנית "דאבל פס" עם רן בן שמעון והעיתונאי עמנואל רוזן. מדי פעם שידר איינשטיין גם את משחקי ליגת העל בכדורסל. איינשטיין היה השדר המרכזי בערוצי הספורט של צ'רלטון, הגיש תוכנית ספורט ברדיו ללא הפסקה, שידר את מהדורת השבת של יציע העיתונות בערוץ הספורט וכן שידר אירועים מרכזיים בערוץ 1. הוא שידר עשרות רגעי שיא, בספורט הישראלי והעולמי, בהם שער הניצחון של ראובן עטר בפארק דה פראנס, גמר מונדיאל 2010 ושיאי העולם של האצן יוסיין בולט.

אינשטיין הותיר אחריו אישה, אוליביה, שתי בנות ושני נכדים. ב-26 במרץ 2017 הוא נטמן בבית הקברות הישן בהרצליה בהשתתפות מאות אנשים מעולם הספורט, חבריו, מכריו ובני משפחתו.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לרב יעקובוביץ יחיאל רב העיר גם מגיע מקוה שהוועדה תחשוב על זה

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר