צילום מתוך סרטון הוידאו
צילום מתוך סרטון הוידאו

אלעד צדיקוב: "ראש העיר הבטיח לבטל את הקנס לחסיד חב"ד"

חבר מועצת העיר אמר כי הקנס שקיבל החסיד שהציע לעוברים ושבים להניח תפילין יבוטל לאחר הגשת ערעור. העירייה: אין כל הבטחה או הודעה בנושא

פורסם בתאריך: 10.9.17 20:06

ביום שישי בבוקר קיבל חסיד חב"ד קנס מפקח עיריית הרצליה מכיוון שהציע לעוברים ושבים ברחוב סוקולוב להניח תפילין. הרוחות סערו סביב מקרה זה והובילו לתגובות נזעמות ברשתות החברתיות במהלך סוף השבוע. על פי הודעה שמסר חבר הכנסת מש"ס, מיכאל מלכיאלי, נערכה שיחה בינו לבין ראש עיריית הרצליה, משה פדלון, בה סוכם כי שליח חב"ד שקיבל את הדו"ח, יגיש לעירייה ערעור, והדו"ח יבוטל לאלתר.

"ראש העיר הבהיר שאין לעירייה עניין נגד חסידות חב"ד ויפעל בתיאום עם שליחי חב"ד להסדרת הדוכנים להנחת תפילין ברחבי העיר מבלי לפגוע בשגרת חיי התושבים", מסר מלכיאלי בהודעה שהעביר.

בקנס על סך 730 שקלים נכתב: "הנ"ל התבקש מספר פעמים לפנות את השולחן עם התפילין, אך לא הסכים להתקפל מהמקום. כמו כן, הטריד עוברי אורח בזה שביקש מהם להניח תפילין". עוד פרט הפקח בדו"ח כי חסיד החב"ד התבקש להציג תעודה מזהה, אך סירב לכך. "נאלצנו להזמין ניידת על מנת שימסור את פרטיו". בהמשך הוסיף הפקח כי החסיד ביצע עבירה "בניגוד לחוק העזר להרצליה, מניעת מפגעים ושמירה על הסדר והניקיון".

הדו"ח שקיבל חסיד חב"ד

הדו"ח שקיבל חסיד חב"ד 

חבר מועצת העיר, אלעד צדיקוב, הסביר: "ראשית, ניתנו שני דו"חות, אחד בלב העיר ואחד ברחוב סוקולוב. שנית, 730 השקלים זאת בכלל לא הנקודה. יש לנו רשימה של 40 אנשים מתנדבים שרוצים לשלם את 730 השקלים הללו. הנקודה היא אחרת. ראש העיר פרסם שאם יפנו אליו בבקשה לבטל את הדו"ח, הוא יבטל אותו. בנוסף, גורמי חב"ד ממתינים להתנצלות של ראש העיר בעניין הזה. בפעם הראשונה בהיסטוריה של חב"ד, לא רק בישראל, אלא בעולם כולו, ניתן דו"ח על עמדת תפילין. זה דבר שלא צריך לקרות. זה שאומרים שמטפלים בסדר ציבורי זה דבר מאוד יפה, אבל מהו סדר ציבורי? לא כל אחד יכול להחליט על כך על פי ראות עיניו. פחות משבועיים לפני ראש השנה עומד יהודי ברחוב ומניח תפילין. באיזה סדר ציבורי בדיוק מדובר? איזו כפייה יש כאן? לא ישמע כדבר הזה".

משה ועקנין, חבר מועצת העיר ויו״ר סיעת ש"ס בעירייה: "הדוכן של חב״ד נמצא בלב העיר למעלה מעשרים שנה בימי שישי ותושבים המעוניינים להניח תפילין מגיעים באופן עצמאי. מעולם לא ראיתי שזה נעשה בכפייה אלא תמיד בחיוך ואווירה טובה כולל חלוקת נרות שבת. הדבר הוא מבורך ומשרה אווירה של אהבה ואחדות לקראת שבת. נראה לי שהייתה אי הבנה ומוטב שהיא תתוקן והמצב יחזור לקדמותו".

מעיריית הרצליה נמסר היום (א'): "חובתה של עיריית הרצליה לדאוג לחופש התנועה של כל אדם באשר הוא במרחב הציבורי ולמנוע הפרעה והטרדה. אנשי חב"ד התבקשו להגיע אל משרדי אגף הפיקוח העירוני על מנת להסדיר את נושא פעולתם והעמדת דוכנים ברחוב. כמו בכל מקרה של מתן דו"ח – גם במקרה זה יכולים לערער והערעור יידון. אין כל הבטחה או הודעה בנושא".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר