הספרייה ביד התשעה
הספרייה ביד התשעה

לאמא יש חשבון בנק מוגבל, בת החמש חזרה מביקור עם הגן בספרייה בלי ספר

ההורים התבקשו להפקיד ערבון של 100 שקלים תמורת השאלת הספרים, אבל באמצעות צ'ק בלבד. הילדה חזרה הביתה עם תיק ריק. האמא: "הבת שלי לא צריכה להיות מנודה חברתית". העירייה: "היה כשל בתקשורת בין האם לגננת"

פורסם בתאריך: 9.1.20 17:29

ביום שני האחרון, כמדי יום שני, התקיימה בספרייה העירונית בשכונת יד התשעה שעת סיפור לילדי אחד הגנים. בסיומה, בחרו הילדים ספר ספרייה שיקחו הביתה בתיק מיוחד בסוף היום. אולם, כמה ילדים בגן לא קיבלו ספר, אלא תיק ריק. אמא לילדה בגן, בת חמש, שחשבון הבנק של מוגבל, סיפרה כי ההורים התבקשו לשלם פיקדון של 100 שקלים בצ'ק עבור הספרייה, ולא איפשרו להם לשלם את הפיקדון במזומן או באשראי.

"הגעתי לגן לקחת את הבת שלי וראיתי שקיבלנו תיק ספר ריק", מספרת אחת האימהות, "הבת שלי שאלה אותי למה אין לה ספר בתיק. מה אני אמורה לענות לה? הסברתי לה שאני אסדיר את התשלום של הפיקדון והבטחתי לה שבשבוע הבא ביום שני היא תיקח ספר הביתה. אני לא מבינה למה אני לא יכולה לשלם במזומן את הפיקדון? החשבון שלי בבנק מוגבל ואין לי צ'קים. אני בטוחה שיש עוד הורים כמוני וצריך להתחשב בנו. הבת שלי לא צריכה להיות מנודה חברתית ולהרגיש שונה. זה עניין של עיקרון, זה לא שחסרים לה ספרים בבית. היא צריכה להיות שווה בין שווים".

פנית לעירייה?

"התקשרתי באותו היום ללשכת ראש העירייה וביקשתי לקבוע איתו פגישה. המזכירה אמרה לי שהוא לא נמצא כרגע ושהוא נפגש רק במקרים דחופים ושאשלח מייל או פקס. אם זה לא עניין דחוף אז מה זה עניין דחוף? אחד השכנים עזר לי ופתח קריאה בעירייה בשמי בעניין ביום שני ועד עכשיו לא קיבלתי מענה. אני חייבת לציין שהיחיד שדיבר איתי הוא מנהל המרכזים הקהילתיים יקי שהיה בשוק כשסיפרתי לו מה קרה. הוא אמר שהוא לא יכול לעשות הרבה וינסה לעזור".

תגובת עיריית הרצליה: "התלונה נבדקה על ידי גורמי החינוך האחראים על גני הילדים ומהבירור שנערך עולה כי ככל הנראה היה כשל בתקשורת בין האם לגננת. יש להדגיש כי בשום אופן לא היתה כוונה להעליב או להלבין פנים, ואם כך השתמע הרי שאנו מתנצלים. היות והנוהל מחייב הפקדת פיקדון בטרם השאלת ספרים, חלק מהילדים שהתארחו בספריה וטרם הסדירו הפיקדון לא קיבלו ספר, אולם כל ילדים קיבלו תיק. במידה ויש למי מההורים מצוקה בנושא הסדרת פיקדון – מחלקת גני הילדים תפעל לסייע בפיתרון הולם".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר