משה פדלון (צילום עזרא לוי) רפי פרץ (צילום עופר וקנין)
משה פדלון (צילום עזרא לוי) רפי פרץ (צילום עופר וקנין)

בעקבות התבטאות שר החינוך: הלימודים בהרצליה יפתחו בשיח בנושא שיוויון

בראיון שהתפרסם בסוף השבוע נשאל הרב פרץ כיצד היה מגיב אם אחד מילדיו היה מגלה נטייה מינית שונה והשיב: "ברוך השם הילדים שלי גדלו בצורה טבעית ובריאה". פדלון: "לא ניתן לאמירות מסוג זה לפגוע באף תושבת או תושב"

פורסם בתאריך: 11.1.20 20:02

עיריית הרצליה הודיעה שיום הלימודים, בכל מוסדות החינוך בעיר, יחל בשיח שיוקדש לנושא ערכי כבוד האדם, חירותו וחשיבות השיוויון, הסובלנות והכבוד הדדי בין בני אדם. זאת בעקבות האמירות השנויות במחלוקת של שר החינוך, הרב פרץ, בראיון לעיתון שבעה ימים שהתפרסם בסוף השבוע.

פרץ נשאל בראיון כיצד היה מגיב אם אחד מילדיו היה מגלה נטייה מינית שונה והשיב: "ברוך השם הילדים שלי גדלו בצורה טבעית ובריאה. הם בונים את הבתים שלהם מתוך ערכים יהודיים. אני לא מעסיק את הראש שלי במה היה אם". הוא גם הגדיר משפחה נורמטיבית – "עם איש ואישה".

בעקבות הדברים החליטה כאמור עיריית הרצליה להתחיל את יום הלימודים מחר בשיח בנושא שיוויון וכבוד. ראש העירייה משה פדלון אמר: "ברצוני לחזור ולהדגיש כי חוק חופש האדם וחירותו הינם ערך מוביל במדינתו ישראל בכלל – ובעיר הרצליה בפרט. העירייה, באמצעות מערכת החינוך שלנו וכלל העשייה העירונית, תמשיך לדגול ולחנך לערכים של זכויות אדם, אהבת אדם באשר הוא אדם ושיווין לכל. זאת, ללא הבדל דת, מין, גזע, אמונה ונטייה מינית. הנחתי את אגף החינוך לפתוח מחר בבוקר את יום הלימודים בשיח על ערכי שיוויון, הכלה וקבלת האחר. לא ניתן לאמירות מסוג זה לפגוע באף תושבת או תושב – כולנו ריקמה אנושית אחת".

יו"ר ועד ההורים זיו עומר אמר: "אני מעריך את האמירה החד משמעית של ראש העירייה, ואת התגובה הערכית אל מול האיוולת שבדברי שר החינוך. ילדינו צריכים לדעת אהבה ללא גבולות מהי, לדעת שמקבלים אותם, את הוריהם ומחנכיהם כפי שהם וללא שיפוטיות. התגובה לחושך ולבורות היא בחינוך לסובלנות ולאהבת הזולת. מוטב היה לו שר החינוך היה לומד אהבת חינם מהי".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. המקשיב והמשיב

    בוש והיכלם. אם אלה מחשבותיך ואמירותיך, עליך להתפטר לאלתר
    אוי למדינה שזה שר החינוך שלה. אתה מחנך לשינאה. עליך להיעלם כלל מהמפה הפוליטית וקודם כל להתנצל לכל הנפגעים מאמירות של ליבוי פירוד ושנאה

  2. אורית

    סוף סוף שר שלא מפחד לאמר את האמת, משפחה = אמא ואבא נשואים! אנחנו לא בסדום ועמורה. עלק שיויון, עלק אהבת חינם…אהבת חינם הוא גם לשמוע גם מה שלא מתאים לשני הצדדים.

  3. דני

    מציאות – אף אחד לא רוצה ילד הומו בבית!
    תפסיקו להתייפיף תודו באמת שאתם מעדיפים ילד בריא ונורמטיבי על פני ילד עם נטיות מיניות שונות מהנורמה.
    לקבל את האחר זה משהו אחר שלא קשור כלל ואני כן חושב שצריך לקבל כל אחד באשר הוא.

  4. אני

    מזל שיש הומואים בעולם. ככה קצת שמים לב שגם נשים מקופחות, או לפחות מדברים על שיויון

  5. רשרד

    פרץ לא אמר להדיר או לנדות את השונה מהחברה..להפך הוא אמר לקבל אותם לחברה.הדבר שלא מוצא בעיני עמותות הלהטבים היא העובדה שלפי הטבע משפחה זה אבא אמא וילדים.שני גברים או שתי נשים לבד באי בודד לא יבנו משפחהזו עובדה ואין בלתה

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר