כיתה ב' 2 עם המחנכת שושנה מצמן הדר. באדיבות דליה פולק
כיתה ב' 2 עם המחנכת שושנה מצמן הדר. באדיבות דליה פולק

אחרי 52 שנה ומבצע איתור: בוגרי בית הספר ברנר ישתתפו בפגישת מחזור מרגשת

בוגרי מחזור ט"ו (1967) של בית הספר מקיימים פגישת מחזור מרגשת. 60 מתוך 70 בני המחזור כבר אישרו שישתתפו, וגם שתי המורות המיתולוגיות. דליה (חיים גאן) פולק, מיזמיות האירוע, כבר מתכננת את המפגש הבא

פורסם בתאריך: 12.1.20 18:17

52 שנה אחרי שסיימו את הלימודים בבית הספר היסודי ברנר בהרצליה בוגרי מחזור ט"ו (1967) נפגשים שוב. בסוף החודש, ביום חמישי ,30.1, בשעה 18:00 ייפגשו כ-60 תלמידים משתי הכיתות של מחזור ט"ו ושתי המחנכות שלהם בכיתות א'-ב' בבית הקפה "צבעים בפארק" בכפר סבא. בפגישת המחזור הם יאכלו יחד, יצפו במצגת שתעלה להם זיכרונות מהילדות וידברו על החוויות הבלתי נשכחות מאותה התקופה ואולי אף ייהנו מקטע בידורי של בוגר המחזור השחקן עמי ויינברג. פגישת המחזור היא יוזמה של דליה (חיים גאן) פולק שארגנה את הפגישה יחד עם שלוש מבוגרות המחזור – צילה (פלטיצקי) פטר, רחל (משה) סלומון ורחל (גייסטמן) שחר.

"אנחנו מחזור מאוד מלוכד", מספרת פולק, "הרבה מבני המחזור שמרו על קשר עד היום. עשינו פגישת מחזור אחת לפני 20 שנה. אני בקשר הדוק עם שתי בנות מהכיתה מאז שסיימנו את הלימודים בבית הספר היסודי בכיתה ח'. לפני כמה חודשים התקשרה אליי חברה מהכיתה להתייעץ איתי בעניין מסוים ושמעה שאני נפגשת עם חברה אחרת מהכיתה ורצתה להצטרף. חברה אחרת שמעה על הפגישה ואמרה שהיא גם רוצה להצטרף והיא הביאה עוד חברה, כבר היינו חמש-שש בנות והיא פגשה עוד מישהי שמכירה קבוצה גדולה של בנות מהכיתה שאמרו שהן גם רוצות להצטרף וכבר היינו 15 בנות.

דליה (חיים גאן) פולק

"זה עבר מפה לאוזן ולאט לאט גדלנו ואז הצעתי שנעשה פגישת מחזור ולפני שלושה חודשים התגבש לו צוות מארגן והתחלנו לארגן את האירוע, איתרנו מקום ופתחנו חשבון בבנק הדואר באמצעותו גבינו את דמי ההשתתפות באירוע. ההתרגשות לקראת האירוע מאוד גדולה וכולנו מחכים לזה. אנחנו מחזור של מלחמת ששת הימים ובעלה של הבת של המנהל שלנו, אבא הר, נהרג במלחמה ואז ביטלו לנו את מסיבת הסיום שתוכננה וחיכינו לה שמונה שנים ועשו לנו רק טקס סיום".

צילה פלטיצקי

צילה (פלטיצקי) פטר

איך הצלחתם לאתר את כל בני המחזור אחרי כל כך הרבה שנים?

"היו לנו טלפונים מלפני 20 שנה, כשעשינו את פגישת המחזור הראשונה, הקמנו קבוצת וואטסאפ שכל אחד צירף את החברים שהוא שמר איתם על קשר וגם באמצעות הפייסבוק. הצלחנו לאתר כמעט את כל בני המחזור ומתוך כ-70 איש נרשמו לאירוע כ-60".

איך איתרתם את המחנכות?

"מישהי מהכיתה פגשה את המחנכת שלנו במקרה בהרצליה ומתברר שהיא והמחנכת השנייה שמרו על קשר, אז הזמנו לאירוע את שתיהן – מירה גרשוני רולניק ושושנה מצמן הדר".

רחל (משה) סולומון

יש במחזור שלכם אנשים מפורסמים?

"יש את השחקן עמי ויינברג שמשחק בתיאטרון בית ליסין וששיחק בסרטים ובסדרות טלוויזיה וסיים איתנו גם איתן גדליזון ז"ל, שהיה מנכ"ל המכללה האקדמית תל חי ומנכ"ל החברה להגנת הטבע. הוא נהרג לפני 11 שנה לאחר שנפצע באורח קשה בתאונת מטוס אולטרה-לייט בסמוך לקיבוץ רשפים שבעמק בית שאן".

כיתה ב' 1 בבית הספר ברנר עם המחנכת מירה גרשוני רולניק. באדיבות דליה פולק

איזו חוויה נחקקה בזיכרונך מהתקופה הזאת?

"תנועת הנוער 'מחנות העולים' היתה מאוד משמעותית עבורנו. החיים החברתיים שלנו התמקדו בתנועה והיינו יוצאים למחנות עבודה, למסעות, טיולים ומפגשים. זה היה התוכן החברתי שלנו. רוב התלמידים בשכבה היו במחנות העולים וזה מאוד גיבש אותנו. הזמרת נורית גלרון היתה שנתיים מעלינו בבית הספר והיא היתה מנגנת לנו בגיטרה במחנות עולים בערבי שישי".

מתי אתם מתכננים את המפגש הבא?

"אני חושבת שהמפגש הבא יהיה ב-2023, כשנהיה בני 70. אחר כך אלוהים גדול".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. עופר פלג

    המארגנות/מקימות עשו ועושות עבודה יוצאת מהכלל, עם המון שכל ישר, חריצות, מסירות והקפדה לתת את המכסימום כדי לא לפספס אף אחד… בטוח שיהיה מפגש נהדר.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מילה קטנה למארגנות הגדולות, תודה, תודה ענקית על הריגוש האב שגרמתם לנו, תודה
    רביץ דני
    0524-887877

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר