מעבר חציה. צילום דודו בכר
מעבר חציה. צילום דודו בכר

כמחצית מהולכי הרגל בשרון אינם חשים בטוחים בחציית כביש

לפי סקר של עמותת אור ירוק, רק 4.3% מתושבי האזור חשים מאד בטוחים בעת חציית כביש

פורסם בתאריך: 17.9.17 08:24

45% מהולכי הרגל באזור השרון מרגישים כלל לא בטוחים או לא כל כך בטוחים כשהם חוצים את הכביש. כך עולה מנתוני סקר שפרסמה עמותת "אור ירוק" באמצעות מכון המחקר "מאגר המוחות".

על השאלה "עד כמה אתה מרגיש בטוח כאשר אתה חוצה כביש במעבר חציה" רק 4.3% מתושבי השרון ענו כי הם חשים מאד בטוח לחצות את הכביש. 12.8% ענו כי הם כלל לא מרגישים בטוח לחצות את הכביש, ו-31.9 ענו "לא כל כך בטוח" בעת חציית כביש.

43% מתושבי השרון דיווחו כי בשנה האחרונה הם או מישהו שהם מכירים נפגע או כמעט נפגע כשחצה את הכביש בעבר חציה. 10.6% ענו כי המקרה קרה להם, 25.5% ענו "קרה למישהו שאני מכיר" ו-6.4% ענו "קרה לי וגם למישהו שאני מכיר".

הסקר שערכה עמותת אור ירוק חושף כי הולכי הרגל בישראל מודעים לסכנה הישראלית של חציית הכביש ומאד מפחדים ממנה. הסקר נועד לבחון את מידת הביטחון שחש הציבור בעת מעבר במעבר חציה בכביש, ואת שיעור האנשים שנפגעו או שמכירים אנשים שנפגעו או כמעט נפגעו בעת מעבר חציה בכביש.

בחמש וחצי השנים האחרונות (החל מ-2012 ועד סוף חודש יולי 2017) נפגעו בהרצליה 205 הולכי רגל. חמישה מהם נהרגו, 29 נפצעו קשה ו-171 נפצעו קל. במהלך 2017 נפגעו 25 הולכי רגל, שישה מהם קשה ו-19 קל.

ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק: "מסוכן ללכת במדינת ישראל. פעולה פשוטה כמו חציית כביש הפכה למסוכנת. האחריות היא של משרד התחבורה והרשויות המקומיות לאתר את אותם מעברי חציה מסוכנים ולהתקין לפניהם פסי האטה לריסון מהירות הנסיעה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר