הנער שהוכה בחטיבת הביניים בהרצליה. צילום באדיבות המשפחה

מקרה אלימות מזעזע בחטיבה בהרצליה: צפו בילד המוכה מדבר מבית החולים

תלמיד כיתה ז' בהרצליה אושפז עם קרע בלבלב לאחר שתלמיד אחר התנפל עליו באגרופים ודחף עליו שולחן. "אצטרך לקחת כדורים באופן קבוע במשך כל החיים", הוא מספר לצומת השרון. משרד החינוך: "נמצה את הדין עם הילד הפוגע"

פורסם בתאריך: 29.1.20 16:56

תלמיד כיתה ז' בחטיבת ביניים בהרצליה אושפז ביום ראשון בבית החולים שיבא בתל השומר לאחר שהוכה בחומרה על ידי תלמיד בכיתה שבין השאר דחף עליו שולחן. כתוצאה מהאירוע נוצר לו קרע בלבלב, מצב לבו החמיר והוא מספר שיזדקק מעכשיו ליטול תרופות לכל חייו. כמו כן הוא סובל מכאבים בצלעות וממכות יבשות בכל הגוף. התלמיד השתחרר היום בצהריים לביתו והוא יצטרך לנוח במשך כשבוע ורק אז יחזור לבית הספר. לדברי התלמיד שהוכה, התלמיד המכה הושעה כתוצאה מכך ליומיים מבית הספר.

"סביב השעה 12:00 בצהריים ראינו סרט בכיתה והוא התגרה בי כל היום", מספר הנער שהוכה, "היה לו משעמם כנראה והוא התחיל לצעוק שאני מצלם אותו ואמר למורה. הטלפון שלי היה זרוק עמוק בתיק. המורה ביקשה שאראה לה שהטלפון בתיק והראיתי לה. היא ביקשה ממנו להירגע. הסתכלתי בקלסר שלי ולא הפרעתי לאף אחד והוא התלונן שעשיתי לו תנועות מגונות והרמתי את הקלסר גבוה והפרעתי לו לראות את הסרט, אבל הוא בכלל התעסק בטלפון שלו ולא ראה את הסרט. המורה אמרה לו שיש לו הפרעה כי הוא מפריע לכולם לראות את הסרט ובאותו הרגע הוא קם צעק שנמאס לו כבר והעיף לי בוקסים לכל הגוף ובמיוחד לצלעות ודחף עלי את השולחן על הבטן ואני כולי מלא סימנים כחולים. אני בסוף אהיה דרדס מכל הסימנים הכחולים שיש לי. המורה מיד ניסתה להפריד בינינו ותפסה אותו אבל הוא השתחרר ושוב היכה אותי. בסוף היא תפסה אותו והעיפה אותו מהכיתה, אמרה לי להישאר בכיתה ויצאה אליו".

איך הרגשת?

"לא הרגשתי טוב. כאב לי החזה אבל אמרתי שאני אגיע הביתה ואנוח ובטח זה שום דבר וזה יעבור. לא בדקו אותי בבית הספר וחשבו שיש לי מכות יבשות קטנות. הגעתי הביתה סביב השעה 13:00 והרגשתי שממש קשה לי לנשום. אמרתי לאמא שלי והצעתי שנלך לרופא בקופת החולים לבדוק רק כדי שנהיה בטוחים שהכל בסדר. הרופאה הפנתה אותנו לצילום כדי לבדוק שלא נשברה לי צלע ושלחה אותי לעשות אק"ג ללב שיצא לא תקין. הרופאה הפנתה אותנו מיד למיון. עשו לי הרבה בדיקות וצילומים ואשפזו אותי וחיברו אותי למוניטור. אני ארבעה ימים עם כאבי תופת ואני לא יכול לזוז. היה לי רשרוש בלב ועכשיו בעקבות המקרה המצב החמיר עד כדי כך שאצטרך לקחת כדורים באופן קבוע במשך כל החיים. זה יכול היה להיגמר באסון יותר גדול. לא שעכשיו זה אסון קטן. זה יפגע לי ביומיום. אסור יהיה לי לעשות ספורט ואלה שיעורים כיפיים שאני ממש אוהב, יהיה לי קשה לצאת לטיולים שנתיים, אני לא אוכל ללכת לצופים שאני מאוד אוהב וזה מבאס מאוד. ילד אחד הרס לי את החיים".

היו לך תקריות אלימות עם הילד הזה בעבר?

"זו לא הפעם הראשונה שהוא מרביץ לי. זה התחיל באוקטובר. לא מזמן השלמנו ואמרנו שנפתח דף חדש אבל הוא המשיך להציק לי. אני לא היחיד שהוא נטפל אליו בבית הספר ופוגע בו פיזית. אני חוזר כל הזמן עם סימנים כחולים הביתה – בידיים, ברגליים ובגב. אני ממש חושש להגיע לבית הספר. אני מפחד שהוא ירביץ לי יותר חזק כי סיפרתי על המקרה. אמא שלי הציעה כבר כמה פעמים שהיא תעביר אותי בית ספר ונגמור עם זה. אני לא חושב שזה צריך להיות כך – הוא צריך לעבור בית ספר ולא אני. הכרתי חברים בבית הספר, יש לי מורים טובים, הסתגלתי אליו וטוב לי שם חוץ מהמקרים עם הילד הזה. אני לא רוצה להתחיל הכל מההתחלה. אני חושב שילד כזה צריך טיפול. הפתרון של בית הספר הוא להשעות אותו כל פעם ליום אחד, אבל זה לא עוזר. עכשיו השעו אותי ליומיים. היום המחנכת היועצת של בית הספר הגיעו לבקר אותי והמנהלת התקשרה מספר פעמים ואני חושב שהיא צריכה גם להגיע לבקר אותי. החברים שלי מבית הספר התקשרו לשאול לשלומי".

איך העניין טופל במערכת החינוך?

"אני חושב שמערכת החינוך לא צריכה להתנהל כך. המורים צריכים להיות יותר קשובים לתלמידים ולא להגיד להם את מה שאמרו לי. ראש העיר לא ידע על המקרה הזה. היה בכיתה שוטר קהילתי בימים האחרונים שדיבר עם הכיתה על אלימות וגם עם הילד שהיכה אותי. אני פעיל במועצת התלמידים הבית ספרית ובמועצת הנוער העירונית. אני מתכוון לצאת בקמפיין נגד אלימות בכל העיר עם מועצת הנוער העירונית והיו"ר שלה רומי חיוט. חלק מהיוזמות שאנחנו נתמקד בהן השנה במועצה זה זכויות התלמיד ואלימות זה חלק מזה. אנחנו נטפל בעניין הזה לעומק. אני מקווה שהמצב ישתנה ואני אוכל להיכנס בין כותלי בית הספר ולהרגיש בטוח".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אמו של הנער שהוכה מוסיפה: "הילד הזה הרביץ לבן שלי לא מעט פעמים. אני גיליתי את זה במקרה. יום אחד ראיתי סימנים כחולים על הברך שלו ושאלתי מה זה. הוא פחד לספר לי כי הילד שהרביץ לו איים עליו שאם הוא יספר למישהו הוא ירביץ לו. הייתי בבית הספר כמה פעמים ובכיתי וכל מה שעשו זה שהשעו אותו ליום אחד. מזל שהפעם זה נגמר כך. זה היה יכול להיגמר הרבה יותר גרוע. אני כועסת על המנהלת שלא עשתה לזה סוף וגם משרד החינוך צריך לטפל בזה. היא היתה צריכה להגיד שהיא לא מוכנה שהילד הזה ילמד בבית הספר שלה. כשהם יתעוררו זה יהיה מאוחר מדי. הבן שלי פגוע ואני פגועה ואנחנו סובלים. ההורים של הילד הזה התקשרו אלי אתמול וביקשו סליחה על המעשים של הילד שלהם וביקשו שאני לא אפתח תיק במשטרה נגדו כדי שלא ייהרסו לו החיים. בינתיים לא הגשתי תלונה במשטרה נגדו. באותה שיחה גם הילד דיבר עם הבן שלי, ביקש סליחה ואמר שהוא לא יתקרב אליו יותר. הורים שיש להם ילד אלים בבית צריכים לטפל בו. אני מאשימה אותם. הם אחראים. למה כל הילדים מסביב צריכים לסבול? אם הוא עוד פעם יתקרב לבן שלי, הדבר הכי קטן, אני מגיעה עם המשטרה לבית הספר. אני לא מתכוונת לשתוק עד שיטפלו בילד הזה כמו שצריך. אני אעשה כל מה שצריך. התקשרו הרבה הורים שגם הילדים שלהם נפגעו מהילד הזה ואנחנו מתכוונים לעשות משהו ביחד ולצאת נגד האלימות כדי שנהיה רגועים ושקטים כשהילדים שלנו נמצאים בבית הספר. חייבים לעשות הפגנה כל ההורים נגד האלימות".

אתמול בלילה שלחו המורים בשכבת ז' הודעה מהמנהלת להורים ובה נכתב: "הורים יקרים, בבית ספרנו אין מקום לאלימות מכל סוג שהוא. במקרים בהם מעורבים תלמידים באירועים אלימים נוהג בית הספר בחומרה ובהתאם לחוזרי מנכ"ל. אין ספק, כי אירועים אלימים אין להם מקום והם עלולים  להשפיע ולעורר תחושות של חוסר מוגנות וחשש בקרב התלמידים. בית הספר פועל ללא לאות ובאופן שוטף לקדם אקלים מכבד ונעים. אתמול התרחש אירוע בו מעורבים שני תלמידים. המקרה מטופל ובדיקה מול גורמים שונים ומפאת צנעת הפרט גם לא יפורט כאן. אנו נמשיך ונפעל במקצועיות ובאחריות כלפי כל המעורבים. הצוות ישוחח עם התלמידים וכמובן אם תלמיד ירצה לשוחח באופן אישי, הצוות עומד לרשותו. אנא, הנחו את הילדים להימנע מהפצת שמועות על האירוע ותוצאותיו ויחד איתנו הרגיעו והסבירו שהדברים בטיפול".

הורים לתלמידים בשכבה זעמו על כך שרק אתמול נשלחה הודעה על האירוע הקשה שהתרחש בבית הספר. הם טוענים כי מבית הספר לא דיווחו להורים או להנהגה על המקרה עד אתמול, שלושה ימים לאחר המקרה. הם מספרים כי זה לא האירוע האלים הראשון בבית הספר וזה ילד שכבר היה מעורב בלא מעט מקרי אלימות ופגע בתלמידים אחרים. לדבריהם, "יש ירידה בביקוש לחטיבה ובמקום כ-170 ילדים בשכבה, נרשמים כ-90 והיתר בורחים לכל מקום שאפשר. העירייה מודעת לכך שבית הספר לא מבוקש, אבל במקום לטפל בחטיבה מנסים למנוע ממי שרוצה ללכת למקומות אחרים לעבור".

מהעירייה נמסר בתגובה: "ביום ראשון האחרון נקראה רכזת השכבה לכיתה בגין אירוע אלימות שהתרחש בין שני תלמידים במהלך השיעור. האירוע הופסק באופן מיידי ושני התלמידים נקראו לשיחה. במהלך השיחה סיפר התלמיד שנפגע שהתלמיד הפוגע דחף עליו שולחן ונתן לו אגרוף. התלמיד הנפגע היה נסער, רכזת השכבה הרגיעה אותו, מיד דיווחה למנהלת בית הספר ובמקביל התקשרה להורי שני התלמידים על מנת לדווח על המקרה. התלמיד הנפגע אמר בשיחה, לאחר שנרגע, שהוא חש בטוב ובסיום היום חזר לביתו בהסעה. רכזת השכבה, מחנכת התלמיד, והמנהלת עמו בקשר עם אמו של התלמיד לשאול לשלומו לאורך הימים. בתיאום עמה נקבע גם ביקור. כלפי התלמיד הפוגע ואופן הטיפול בנפגע הופעלו באופן מיידי נהלי חוזר מנכ"ל: התלמיד הפוגע הורחק ליומיים מלימודים, הוריו עודכנו והוזמנו לפגישה בביה"ס, כמו כן דווח לרווחה אודות תלמיד זה. כמו כן, יצא דיווח נוסף למפקחת ביה"ס, מנהלת מחלקת חינוך העל יסודי, מפקחת על הייעוץ. במקביל הוזמן קצין נוער לבית הספר לשיח עם תלמידי הכיתה. מפאת צנעת הפרט לא נוכל לפרט את התהליכים הטיפוליים אותם עוברים שני התלמידים, הן הפוגע והן הנפגע מרגע הגעתם לחטיבה בתחילת שנת הלימודים הנוכחית. חשוב לציין, שהאירועים בין השניים אירעו בתחום בית הספר לא בפעם הראשונה. ביה"ס מטפל בכל הכלים העומדים לרשותו, כולל גורמי פיקוח ורשות, השירות הפסיכולוגי החינוכי ושירותי הרווחה. טרם האירוע התקיימו ועדות התמדה בנוגע לשני התלמידים ואף נקבעו ועדות המשך. עם שובם של התלמיד הפוגע והנפגע לביה"ס, ביה"ס יתכנס לקביעת תוכנית מוגנות ובטחון  בשיתוף כל הגורמים הטיפוליים בעיר".

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "משרד רואה בחומרה את האירוע, ובכוונתו למצות את הדין עם התלמיד הפוגע. בשלב הראשון. התלמיד הושעה, כשבהמשך הוא יזומן לוועדת התמדה שתקבע את התנאים לחזרתו ללימודים. האירוע עצמו מלווה על ידי צוות טיפולי רחב של הנהלת בית הספר, הפיקוח, הרשות, השירות הפסיכולוגי ושירותי הרווחה. כמו כן, זומן קצין נוער  לשוחח עם התלמידים בנושא וקיבל לידיו את פרטי המקרה, לשם המשך טיפול. צוות בית הספר עומד בקשר רציף עם התלמיד הנפגע ועם משפחתו ומעניק את כל המעטפת הנדרשת".

תגובת זיו עומר, יו״ר הנהגת ההורים העירונית, בשיתוף הנהגת בית הספר: "הנהגת ההורים בבית הספר המדובר והנהגת ההורים העירונית מגנים כל אירוע אלימות. כבר בפגישתנו הראשונה עם הנהלת העיר העלנו את נושא המוגנות כנושא מרכזי לטיפול במוסדות החינוך. השנה החלה תכנית חוסן לשיפור האקלים הבית ספרי, ואנו מקווים שמוגנות הילדים הגבוהה בדרך כלל תשתפר אף יותר. בחטיבה בה אירע המקרה פועלים במהלך השנה כולה הצוותים החינוכיים בשיתוף הילדים וההורים ליצירת אווירה טובה, ואכן זה בית ספר שהילדים נהנים להגיע אליו. למרות שמדובר במקרה בודד, אנו מאמינים באפס סובלנות לאלימות ובטוחים שהמקרה יטופל ברצינות הראויה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. יפה

    האלימות הולכת וגדלה בהרצליה הילדים הפכו לבלדריים של התושבים שחיתות ציבורית גדולה מתרחשת בהרצליה אנחנו בתור זוג בגיל השלישי כמעט לא היה רחוק לנסיון לרצח בידי השכן שלנו שניסה לדרדר אותנו מחדר מדרגות וכל שומרי החוק נותנים חסינות על הנעשה גם השיטור העירוני והמשטרה נותנת חסינות על הנעשה ברחובות מזוודות של ביגוד וכסף להלבנה בושה איכות החיים שלנו נפגעה בושה למדינת ישראל הון שלטון עולם תחתון תמונות וסרטונים על הנעשה יש

  2. משה

    מזעזע כבר שנים האלימות גוברת בהרצליה. ראינו את הפרשות שהיו ביסודיים בשנים עברו, זה משם ממשיך לחטיבות הביניים .מאחר שהרצליה מתעקשת על אזורי רישום בצורה פנאטית ילד אלים מלווה אותם ילדים שהוא מציק להם מיסודי עד התיכון . הרס וחורבן והעיריה מטייחת שנים .

  3. יונת

    יש להדיח מבית הספר ילדים אלימים !
    יש להשעות לשבוע ילדים מפריעים – שההורים ידאגו להם בבית.
    מה זו השנייה ליומיים לפי חוזר מנכל ? כוסות רוח למת ?
    החזירו הסמכות לידי המורים והמנהלים – הם חשים את השטח ! תנו ל הם לפעול לפי מיטב הבנתם.
    בכך גם תחזירו את כבודם ואת היראה מפניהם.
    ולהורים : הלוואי ותתבעו את הורי הילד הפוגע. תביעה גדולה ככל הניתן.
    ותתבעו גם את משרד החינוך !

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר