שון יורמן (מימין) עם יו"ר קק"ל דניאל עטר ומנכ"לית 'כנפיים של קרמבו' טליה הראל בז'רנו. צילום באדיבות כנפיים של קרמבו

מרגש: שון יורמן, פעילה בכנפיים של קרמבו, עם שיתוק מוחין, קיבלה את "אות הנשיא ליזם חברתי". צפו

יורמן, תושבת הרצליה בת 23, סטודנטית לתואר ראשון במרכז הבינתחומי ופעילה בתנועת הנוער לילדים עם צרכים מיוחדים, קיבלה את האות על עשייה חברתית מעוררת השראה

פורסם בתאריך: 10.2.20 14:20

תושבת הרצליה שון יורמן, בת 23 עם שיתוק מוחין, סטודנטית לתואר ראשון בתקשורת במרכז הבינתחומי ופעילה בתנועת הנוער לנוער עם צרכים מיוחדים "כנפיים של קרמבו", קיבלה היום (שני) את "אות הנשיא ליזם חברתי", על עשייה חברתית מעוררת השראה. יורמן קיבלה את האות במסגרת טקס הענקת אות מצטייני חינוך וקהילה בקק"ל, במעמד נשיא המדינה ראובן ריבלין, במהלכו קיבלו עשרות בוגרים צעירים בעלי צרכים מיוחדים אותות הצטיינות על תרומתם לקהילה.

"אני יכולה לעשות הכל": קראו את הראיון עם שון יורמן בצומת השרון באוקטובר בשנה שעברה

רובי רבלין, שון יורמן וטליה הראל בזרנו

יורמן הצטרפה בגיל 15 ל"כנפים של קרמבו" והייתה חונכת של ילד אוטיסט. בהמשך חנכה והיוותה מודל לחיקוי עבור ילדה צעירה עם שיתוק מוחין CP, שהתעקשה כמוה לצאת מכיסא הגלגלים וללכת עם הליכון. בשנתיים האחרונות יורמן לומדת, כאמור, לתואר ראשון בתקשורת במרכז הבינתחומי הרצליה, פעילה במסגרת אגודת הסטודנטים ומובילה את תחום האוכלוסיות המיוחדות במכללה. כמו כן, היא מתנדבת בתכנית שוב"ל (הקניית תחושת מסוגלות לקידום שוויון הזדמנויות באקדמיה). מפאת מורכבות מוגבלותה, נבצר משון להתגייס לצה"ל ולכן בחרה להתנדב לשירות לאומי. היא עבדה במחלקת החינוך והנוער של עיריית הרצליה באגף חיילים. שם הייתה אחראית על הקשר הן עם החיילים החדשים והן עם המשתחררים הטריים.

יורמן: "אני גאה להיות בין מקבלי אות הנשיא לדורותיו. מעולם לא חשבתי על עצמי רק כנערה עם שיתוק מוחין. ב'כנפיים של קרמבו' למדתי להאמין בעצמי וביכולותיי, להתגבר על הפחד ולהוביל תהליכים חברתיים לשילוב אמיתי של צעירים כמוני בכל רבדי החברה. אני אמשיך לפעול בכל מקום על מנת להפוך את החברה שלנו לטובה ונגישה לכל אזרחיה".

טליה הראל בז'רנו, מנכ"לית 'כנפיים של קרמבו': "שון מייצגת את ערכי התנועה, ומאחוריה אלפי פעילים שקמים בכל בוקר ומובילים את החברה שלנו למקום טוב יותר. מהפכה חברתית, לא נעשית ביום. וכשהיא מתחילה אצל בני הנוער שמחליטים שהעולם ישתנה, אז אין לו ברירה והוא משתנה"

יו"ר קק"ל דניאל עטר, אמר: "שון מתגברת על קשיים כנגד כל הסיכויים. היא הקימה את ארגון הבוגרים של 'כנפיים של קרמבו' והיא מובילה את הקמת הגשר האנושי בין התנועה לארגון הבוגרים שלה ודרכו לחברה הישראלית כולה. שון מבקשת לקדם את שילובם של צעירים עם צרכים מיוחדים, גם לאחר גיל 21, בבגרותם, בכל היבטי חייהם- בדיור, בתעסוקה, בלימודים ועוד. שון ערה מאוד לקולות שנשמעים מהצעירים עם הנכויות, שנותרים חסרי מסגרות חברתיות, בבגרותם. לשון רצון עז להתקדם, להצליח, להפוך את החברה הישראלית לטובה ונגישה יותר לכל אזרחיה, כולל אזרחיה עם המוגבלויות. שון חושפת את דרכה מעוררת ההשראה בפני קהלים שונים. בכנותה הרבה היא מצליחה לגעת בלבבות רבים של אזרחים, הורים, מחנכים ומובילי דעת קהל ולשנות תפיסות מוטעות לגבי אוכלוסיית הצרכים המיוחדים".

"כנפיים של קרמבו" היא כאמור תנועת נוער לצעירים עם ובלי צרכים מיוחדים, שבו יכולים ילדים לצאת מהבדידות החברתית ולזכות בחיי חברה ובפעילות חווייתית נגישה. לתנועה עשרות סניפים ואלפי פעילים ברחבי הארץ, ומשולבים בה ילדים ונוער בגילאי 22-7 עם צרכים מיוחדים, עם מגבלות מורכבות פיזיות, קוגניטיביות, מרחביות, חושיות ותקשורתיות, שלרוב אינם עצמאיים בתפקודם, וחלקם אף משמשים בה גם כמדריכים. כמו כן, בני נוער בגילאי 18-12 מהחינוך הכללי משמשים בתנועה כחונכים.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר