אוטובוסים של מטרופולין. צילום עזרא לוי
אוטובוסים של מטרופולין. צילום עזרא לוי

הרפורמה עוד לא כאן: בנווה עמל מחכים שעה ויותר לאוטובוס

לדברי תושבת השכונה, מאז יצאה לדרך רפורמת התחבורה הציבורית, תדירות הקווים פחתה משמעותית. חברת מטרופולין בתגובה: "נכון להיום הנסיעות מבוצעות כסדרן"

פורסם בתאריך: 17.9.17 17:40

בתחילת החודש יצאה לדרכה הרפורמה בתחבורה הציבורית בהרצליה. ההבטחות דיברו על תדירות גבוהה, פרישה רחבה של קווים וכיסוי רחב של העיר. בינתיים, בשכונת נווה עמל בעיר מדברים על המתנה ארוכה לאוטובוסים ועל לוחות זמנים לא ברורים.

"עד לא מזמן האוטובוסים יצאו ובאו לשכונה בכל 30-20 דקות, וידענו את לוחות הזמנים", מספרת איילה חברוני, תושבת שכונת נווה עמל. "עכשיו החליפו שני קווים, ואנחנו מחכים בלי סוף. מחכים 40 דקות, 50 דקות, שעה, שעה ועשר דקות! אתה יוצא מהבית ולא יודע מתי תצא ואתה חוזר הביתה ולא יודע מתי תחזור. אנשים רוצים בסך הכל ללכת לדואר, לעשות קניות בסניף של מגה, ולא יכולים. אנשים מתקוממים, ממורמרים. קבעו פגישה ולא יכולים להיפגש. רוצים ללכת לרופא ולא מגיעים".

לדברי איילה חברוני, גם המידע על השינויים בקווים לא היה מספיק. "לא יידעו את הציבור מראש על השינויים. חילקו מפה של כל השינויים בתחבורה בהרצליה. יש בינינו כאלה שלא יודעים לקרוא מפה ולא מבינים אותה. הם לא יודעים את התנועה של הקווים החדשים, לאן מגיע כל קו ומה התחנות. אנחנו מחכים ביום וגם בערב. אנשים גומרים משמרת ערב או לילה, הם עייפים ורוצים לחזור, ואז צריכים לחכות שעה לאוטובוס שייקח אותם הביתה. תחשבו עליהם בחורף, בגשם, בלילה. כולם פה צועקים 'מה נעשה'".

מלשכתה של מאיה כץ, מ"מ וסגנית ראש העירייה נמסר כי "תמוה בעינינו שדווקא גברת חברוני שהוזמנה לפגישות רבות ולקחה חלק בתכנון הקווים ביחד עם נציגים נוספים מהשכונה, טוענת כעת שלא יידעו אותה מראש על השינויים. באשר לטענות על חוסר נגישות לדואר ולמרפאה, נציין כי כמו בכל תהליך שבו מבוצע שינוי משמעותי נעשים שיפורים והתאמות על פי צרכי התושבים. לאור פניות בנושא וכפי שעדכנו את הפונים, הגשנו לאחרונה בקשה למשרד התחבורה לשינוי המסלול על מנת שיינתן מענה לסניף הדואר, המרכז המסחרי והמרפאה ובתקווה והשינויים ימומשו בשבועות הקרובים לאחר תיאום עם גורמי התפעול הרלוונטיים".

מחברת מטרופולין, המפעילה את קווי האוטובוסים בהרצליה, נמסר בתגובה: "בתחילת החודש בוצעה בהרצליה רפורמה גדולה במפת התחבורה הציבורית אשר כללה בעיקרה הרחבת שירות, השקת קווים חדשים והגדלת תדירויות הנסיעה של קווים קיימים. ייתכן כי בימים הראשונים ליישום הרפורמה נרשמו עיכובים נקודתיים, אך הם טופלו במהרה, ונכון להיום הנסיעות מבוצעות כסדרן. למען הסר ספק, קווים 9 ו-19 ממשיכים לצאת בתדירות של 20 דקות".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר