חטיבת הביניים יד גיורא. צילום ניר קידר
חטיבת הביניים יד גיורא. צילום ניר קידר

בהלת הקורונה: שמות של תלמידים מהרצליה ששיחקו מול קבוצה מקריית חיים הופצו ברשת

מנהל אגף החינוך בהרצליה פרסם הודעה חריגה: "אל תפיצו שמועות, אל תעבירו שמות". יו"ר הנהגת ההורים העירונית: "ממשרד הבריאות נמסר שהתלמידים לא צריכים לשהות בהסגר"

פורסם בתאריך: 24.2.20 08:13

הודעה שהועברה אתמול (ראשון) בקבוצות וואטסאפ, ובה שמות של תלמידים מכמה חטיבות בהרצליה ששיחקו במשחק כדוריד נגד קבוצת תלמידים מקריית חיים, עוררה סערה בקרב הורים ותלמידים בעיר. הנבחרת ההרצליינית, המורכבת מתלמידים בחטיבות יד גיורא, רעות, הנגיד, זאב וסמדר, שיחקה בשבת נגד הקבוצה מקריית חיים שבה, ככל הנראה, שיחקו תלמידים ששהו בקרבת חברי המשלחת מדרום קוריאה שאצל חלק מחבריה התגלה נגיף הקורונה.

בהודעה חריגה ששלח אתמול להורים מנהל אגף החינוך בהרצליה ד"ר יעקב נחום הוא כתב כי "הודעה זו גררה שמועות חסרות אחריות להידבקות של תלמידים". יו"ר הנהגת ההורים העירונית זיו עומר, שגם הוא פרסם בפייסבוק הודעה הקוראת להורים להמנע מהפצת שמועות בנושא הקורונה, אמר לצומת השרון כי "ממשרד הבריאות נמסר שאין בעיה ושהתלמידים לא צריכים לשהות בהסגר".

"יש לנו סינים בבניין": התושבים חוששים מהקורונה והשמועות מתפשטות

בתוך כך קרא נחום להורים "לשמור על פרופורציות ולאפשר לצוותים המקצועיים לפעול על פי ההנחיות". הוא הזכיר כמה מקרים נוספים, בהם "מורה בבית ספר יסודי, לא מוכנה להיכנס לכיתה, מאחר שבכיתתה נמצא תלמיד שחזר מהמזרח לפני כשלושה שבועות", ציין מקרה שבו "הורים בגן ילדים החליטו להשבית את הגן, כיוון שילדה שהגיעה מהונג קונג ב-2 בפברואר (הילדה שהתה מאז אצל הסבתא) ורק היום חזרה לגן…וכבר ההורים רוצים להשבית את גן הילדים", וכן מקרה שבו "התלוננו תושבים למשרד הבריאות: יש לנו סינים בבניין, בואו לבדוק שהם בריאים".

נחום כתב: "אם כולנו נשמור על ההנחיות ונפעל בהתאם נשמור על בריאותנו. אנחנו יותר מששומרים על הילדים, בדרך זו רק נפגע בהם. חשוב להדגיש שאנחנו פועלים על פי הנחיות מחמירות של הרופא המחוזי מטעם משרד הבריאות. מנהלי בתי הספר קבלו הנחיות ממשרד החינוך, משרד הבריאות והרשות ויודעים כיצד לפעול. הוקם צוות מיוחד ברשות שעוקב ומיישם את ההנחיות הרלוונטיות בנושא זה. אני מבקש בכל לשון של בקשה. תאפשרו לילדים ללמוד, תאפשרו לצוות המורים ללמד, סייעו לנו לשמור על התלמידים, תרתי משמע. אל תפיצו שמועות, אל תעבירו שמות, אל תקבלו החלטות לא אחראיות. כל הצוותים החינוכיים מטפלים באופן אחראי מול הרשויות המוסמכות".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. יוסי ד.

    לחייב אותם לתפור תלאי צהוב על ביגדהם או להקים אי מצורעים. כולם ירדו מהפסים!

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר