מימין: יהל בן טוב (באדום), מעיין פרץ (בשחור), רוני קידר (בסגול) ויאיר בן אלבז
מימין: יהל בן טוב (באדום), מעיין פרץ (בשחור), רוני קידר (בסגול) ויאיר בן אלבז

יאיר בן אלבז, בן 10, מוכר משלוחי מנות עבור ילדים נזקקים. בואו לדוכן שלו ביום שישי

יאיר, תלמיד כיתה ד' בבית הספר הנדיב קנה משלוחי מנות בדמי הכיס שלו, רתם לעניין את חבריו ופתח דוכן בחניה של קניון שבעת הכוכבים. הם הצליחו לגייס 1,000 שקלים והם לא עוצרים שם

פורסם בתאריך: 24.2.20 13:06

תושב הרצליה יאיר בן אלבז, בן 10, תלמיד כיתה ד' בבית הספר הנדיב בהרצליה, וחבריו, הצליחו לגייס יחד 1,000 שקלים עבור משפחות קשות יום כשמכרו ביום שישי שעבר 113 משלוחי מנות בדוכן שפתחו בחניה של קניון שבעת הכוכבים.

בן אלבז, שיזם את המבצע, רתם אליו את חבריו לכיתה וחברה נוספת מבית הספר גורדון. את משלוחי המנות רכש באמצעות דמי הכיס שלו. את הכסף הוא יעביר למשפחות באמצעות מחלקת הרווחה העירונית, שאיתה תיאמו את היוזמה.

"רציתי לעשות משהו טוב עבור אנשים, כמו אמא שלי", מספר יאיר על ההשראה שלו לרעיון, "היא ואבא שלי אספו תרומות של אוכל ובגדים מתושבי הרצליה עבור חיילים במהלך מבצע 'צוק איתן' ונסעו למסור להם את זה בגבול עזה. בהתחלה חשבתי לגייס כסף בשביל תרופה לחולי הקורונה, אבל אחותי הגדולה שקד הסבירה לי שזה לא בארץ ושזה פרויקט בהיקף גדול מדי אז חשבתי על חולי סרטן אבל זה גם היה בהיקף גדול מדי. המשכתי לחשוב והגעתי לרעיון של ילדים מהרצליה שלמשפחות שלהם אין כסף לתחפושות ולבילויים בחג פורים. זה מאוד כאב לי והחלטתי לגייס עבורן כסף. בהתחלה חשבתי על דוכן לימונדה, אבל עכשיו חורף וזה פחות מתאים אז חשבתי על דוכן למכירת משלוחי מנות שאותם קנינו מדמי הכיס שלי.

יאיר בן אלבז

יאיר בן אלבז

יאיר ממשיך: "הצעתי לחברים מהכיתה שלי והם התלהבו והצטרפו. הצלחנו למכור את כל משלוחי המנות. היו כאלה שקנו משלוחי מנות ולקחו הביתה והיו כאלה שתרמו גם את משלוחי המנות וביקשו שאחלק אותם לילדים. גייסנו 1,000 שקלים שאותם אני אמסור למחלקת הרווחה בעיריית הרצליה שאמא שלי דיברה איתם ותיאמה איתם והם יתנו את הכסף למשפחות הנזקקות. קיבלנו הרבה תמיכה מהאנשים שהגיעו לדוכן ואני רוצה להקים דוכן ביום שישי הקרוב שוב ולמכור עוד משלוחי מנות. אמא שלי גם קיבלה תרומה של דונאטס ממישהי, והיא אמרה שהיא תכין עוגות שאוכל למכור בדוכן".

איריס אמו של יאיר ואחותו שקד מוסיפות: "יאיר רתם את כל המשפחה ליוזמה הזאת שהיא מאוד חשובה לו. הוא מאוד רגיש לסביבה ואכפת לו מהזולת. ביום שישי קיבלנו הרבה תמיכה והרבה אנשים שעברו במקום הזדהו מאוד עם היוזמה של יאיר והביעו עניין לעזור ולתרום אביזרים ודברים נוספים. היתה ילדה שעברה ליד הדוכן וממש אהבה את הרעיון אז יאיר הציע לה להצטרף אליהם. גם בקבוצות הוואטסאפ של ההורים היתה הרבה היענות לעזור ולהירתם ליוזמה של יאיר והבשורה עברה גם לבתי ספר אחרים. היתה מישהי שממש בכתה מהתרגשות ואמרה לנו שזו מטרה עילאית. זה מאוד מהיר ומוצלח וכנראה שנעשה זאת שוב ביום שישי הקרוב".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר