השלט ברחוב המעפילים
השלט ברחוב המעפילים

סערה: שלט "אבא ואמא = משפחה" הוצב ליד שדה התעופה. הרשויות עושות מאמצים להסירו

תלונה של תושבת העיר ופעילה בקהילה הגאה, כרמל מילנר-סער, הקפיצה את סגן ראש העירייה עופר לוי שיצא למקום לבדוק כיצד ניתן להסיר את השלט שהוצב בשטחה של כפר שמריהו. ראש המועצה כפר שמריהו מסר: "אנחנו בודקים את ההיבט המשפטי ומנסים לפעול להסרת השלט"

פורסם בתאריך: 5.3.20 12:04

שלט חוצות ענק שהוצב ברחוב המעפילים בכפר שמריהו, ליד שדה התעופה של הרצליה, ועליו נכתב "אבא ואמא = משפחה. האומץ להיות נורמלי" של תנועת חזון,  עורר מהומה אתמול בקרב תושבי הרצליה מהקהילה הגאה. שלט כזה שהוצב בגבול רעננה-כפר סבא עורר היום סערה דומה.

בעקבות השלט פנתה אתמול בערב תושבת הרצליה ופעילה בקהילה הגאה כרמל מילנר-סער לסגן ראש העירייה עופר לוי שמיד הגיע למקום והחל לפעול להסרת השלט. מבירור שערך לוי עולה כי שלטים דומים הוצבו בנתניה ובירושלים לאחרונה. בירושלים הוצבו שלטים זהים בקיץ ועיריית ירושלים הסירה אותם, אך לאחר שתנועת חזון עתרה בעניין לבית המשפט המחוזי בירושלים וזכתה הבטיחה עיריית ירושלים שלא תמנע בעתיד הצבת שלטים מסוג דומה בעיר. בנתניה גם הוצבו שלטים ועיריית נתניה עובדת בימים אלה על הסרתם.

"עניין השלט הובא לידיעתי אתמול על ידי זהבה אזולאי, שהיא תושבת הרצליה וחברת ועד מנהל ומתנדבת בעמותת תהל"ה, שתומכת בהורים ובבני משפחה של לסביות, הומוסקסואלים, טרנסג'נדרים וביסקסואלים", אומרת מילנר-סער לצומת השרון, "בשנייה שתייגתי את עופר לוי בפוסט הוא הרים אלי טלפון ושאל פרטים והגיע לשם פיזית, וגם אחרי שהוא גילה שזה ממוקם בשטח של כפר שמריהו הוא אמר שידאג שהשלט יוסר".

"אבא ואמא=משפחה? בוודאי. אבל גם אבא ואבא וגם אמא ואמא וגם רק אמא או רק אבא הם לגמרי משפחה. אולי לא זו עליה גדלנו, אולי לא הנפוצה ביותר, אך הכי משפחה", כתבה מילנר-סער אתמול בפייסבוק, "השלט המוכר והמחליא הזה נצפה היום תלוי ליד שדה התעופה בעירי האהובה הרצליה. לא ראוי ששלט שכזה שלא מייצג רק את דעותיהם החשוכות ומשנתה של תנועת 'חזון', אלא מהווה הסתה של ממש נגד חברי/ות הקהילה הגאה, יהיה תלוי בגאון בעירי בפרט ובכל ערי ישראל בכלל (אותו שלט הוסר בנתניה לאחר התערבות של האגודה). האומץ להיות נורמלי? האומץ להיות מי שאנחנו!! אנא מכם/ן עיריית הרצליה משה פדלון עופר לוי היקרים, דאגו להסיר את הנגע הרע הזה ששולל כל משפחה שאינה המשפחה הסטנדרטית. תודה מראש ותודה לזהבה אזולאי היקרה שהביאה את הנושא לידיעתי".

בפוסט נוסף כתבה מילנר-סער: "עדכון חשוב: לאחר הגעתו למקום של סגן ראש עיריית הרצליה עופר לוי ולאחר בירורים במקום, הובן כי השלט נמצא בשטח המשויך למועצת כפר שמריהו. עופר דאג לדבר מיד עם ראש מועצת כפר שמריהו שהבטיח טיפול מהיר בהסרת השלט".

"אחרי שכרמל, תושבת העיר ופעילה בקהילה הגאה, עדכנה אותי על השלט של תנועת חזון שנתלה בסמוך לשדה התעופה בהרצליה מיד לקחתי על עצמי לבדוק את הנושא מקרוב ונסעתי למיקום שנמסר לי", אומר לוי לצומת השרון, "השלט יוצא נגד משפחות שאינן אבא, אמא וילדים. ב-2020 ישנן בישראל משפחות מכל הסוגים והצבעים. הרצליה עיר סובלנית, שוויונית ומקבלת את כולם/ן על משפחותיהם/ן בכל הרכב שהוא. לא נאפשר לאף תנועה, גורם או אדם, לשלול או לפגוע בזכות כל אחד ואחת לזוגיות או למשפחה שהוא בוחר לעצמו. לקחתי את העניין לטיפולי האישי וכבר לאחר הגיעי למקום ומספר טלפונים הבנתי כי השלט תלוי בעצם בשטח של כפר שמריהו ולא של הרצליה. עדכנתי בכך את ראש המועצה שהתחייב לטפל בנושא בהקדם האפשרי. כרגע אני מבין שזה לא פשוט להסיר את השלט ואני בודק מה אפשר לעשות בעניין ועושה מאמצים שהשלט יוסר. מבדיקה שלי עולה שהציבו את השלט בכמה ערים בהן נתניה ואני בקשר עם סגנית ראש עיריית נתניה שהוצב בשטחה שלט כזה".

ראש המועצה של כפר שמריהו סרג' קורשיא אמר בתגובה: "הנושא בטיפול, אנחנו בודקים את ההיבט המשפטי של זה ואנחנו מנסים לפעול להסרת השלט".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. מאיר

    אבא ואמא=מישפחה.

    לא רק לדיקטטורת השמאל מותר להביע את דעתם
    אשמח ליתרום לעוד שלטים
    די לסתום פיות

  2. תגידו לי מה לחשוב. אני טמבל

    איפה התגובה של אלו ששמו את השלט.
    צריך לשמוע את שני הצדדים.
    לא?

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר