מרכז העיר הרצליה. צילום: אסף אמר

"מבחינת עבודה המצב על הפנים": רחובות שוממים וקניונים סגורים בהרצליה. תמונת מצב

מרכז העיר הרצליה, הפארקים וחוף הים היו היום שוממים. בקניונים נותרו פתוחים רק חנויות המזון והפארם. בתי הקפה והמסעדות מספקים טייק אווי ומשלוחים בלבד

פורסם בתאריך: 15.3.20 16:35

בהרצליה קמו הבוקר למציאות החדשה בעקבות ההנחיות החדשות של הממשלה אתמול על סגירת מערכת החינוך כולה, סגירת בתי עסק בתחום הבילוי והפנאי והגבלת התקהלות עד עשרה אנשים. תושבים בודדים נראו היום ברחובות העיר, בגנים הציבוריים ובפארקים. גם בחופים היתה תנועה דלה על אף מזג האוויר היפה היום. לעומת הימים האחרונים שרבים פקדו את המרכולים, היום נראה כי הרוחות נרגעו ומעט אנשים הגיעו לערוך קניות. תושבים בודדים נראו היום בדואר ובבנקים.

בנוסף, חלק מהמסעדות ומבתי הקפה בהרצליה שינו את מתכונת העבודה ועברו למשלוחים וטייק אווי. אחד מהם הוא בית הקפה לחם ארז ברחוב הנדיב שעבר רק לטייק אווי מהיום. "כרגע בית הקפה עובד על מתכונת של טייק אווי בלבד ולא ניתן לשבת אצלנו בגלל האיסור על התקהלות", אומר מנהל הסניף לירון קרייצמן, "יש לנו את המעדניה שלנו שמוכרים בה לחם, עוגות, עוגיות, ממרחים, רטבים, וכדומה ואני מאמין שבעוד יומיים יהיו לנו גם משלוחים. מבחינת עבודה המצב על הפנים. אני חושב שאנשים צריכים קצת להתרגל למצב וברגע שיתרגלו אני מאמין שתהיה יותר עבודה. בנוסף לכל הצרות היתה לנו גם הפסקת חשמל במשך כשעתיים וזה בכלל הוריד אותנו לקרשים, אבל אני מאמין שיהיה בסדר. יש לנו גם סניף של חומוס כספי בהרצליה הילס ושם יש לנו שירות משלוחים וטייק אווי כעת".

רחוב סוקולוב בהרצליה היום. צילום: אבי ציפסר

גם בעסקים אחרים שעבדו היום במרכז העיר המצב לא נראה מזהיר. "רוב העסקים הקמעונאים במרכז העיר פתוחים אבל אין עבודה והרחובות שוממים", מספר אבי ציפסר, יו"ר ועד סוחרי מרכז העיר והבעלים ובעל החנות א.ציפסר מרכז חומרי בניין שקיימת משנת 1955 בסוקולוב 47, "אני עצמי עובד עם מסכה על הפנים כדי לשמור על הבריאות שלי עד כמה שאפשר ואני גם מוכר מסכות פנים. נכנסו היום קצת יותר לקוחות וכולם קנו מסכות פנים וחומרי חיטוי שגם אצלי כבר אזלו. יש חוסר מאוד רציני של מסכות אצל הספקים והיבואנים".

אבי ציפסר בחנות שלו לחומרי בניין בסוקולוב

בקניון שבעת הכוכבים נסגרו החנויות למבקרים, למעט החנויות ויקטורי, סופרפארם, הום סנטר, ג'ונגל (מזון וציוד לחיות) ואניס. סניף הדואר ייפתח בשעות 12:00-16:00  בימים א'-ה' בלבד. המסעדות אוניון סנדוויץ' בר ופסטה ורשת הסושיות סושי בר אושי אושי ממשיכות לפעול במתכונת של משלוחים בלבד לתושבי האזור. הכניסה לקניון תתאפשר אך ורק מהכניסה הצפונית, מהחניון החיצוני והחניון התחתון יהיה סגור. "אנו נמשיך לעקוב מקרוב אחר ההנחיות ומקווים שנחזור לשגרה במהרה", נמסר מהנהלת קניון שבעת הכוכבים.

מתחם ארנה הרצליה פועל במתכונת חלקית. הסטופ מרקט והסופרפארם פועלים כרגיל ויתר החנויות פועלים בהתאם ליישום ההנחיות של משרד הבריאות. מהנהלת הקניון נמסר כי הם "ממליצים לברר מול כל בית עסק לפני הגעה". תערוכת ואן גוך, עולם הילדים ומתחם הג'ימבורי סגורים עד להודעה חדשה. "אנו מקווים לחזור בקרוב לשגרת חיינו ומאחלים לכם ולמשפחותיכם בריאות", נמסר מהקניון.

קניון שבעת הכוכבים היום. צילום: אסף אמר

חוף אכדיה צפון. צילום: אסף אמר

ההורים, שרבים מהם מצאו את עצמם בבית עם הילדים מנסים לבנות איזושהי שגרת חיים חדשה. אחת מהן היא אביבית תורג'מן, תושבת יד התשעה, שבילתה היום עם בתה בת ה-4.5 בגינת ויצו ביד התשעה. "ירדתי עם הילדה שלי סביב השעה 9:30 והיינו לבד בגינה עד השעה 11:00", היא מספרת, "רק בסביבות 12:00, אחרי שכמה אימהות שאלו בקבוצת הוואטסאפ השכונתית מי בגינה והשבתי שאנחנו, החלו אנשים להגיע. היינו כעשרה אנשים בגינה ואחרי שעה כולם התפזרו הביתה".

לא חששת לרדת לגינה ושיהיו שם מלא ילדים ומבוגרים?

"לא חששתי לרדת עם הילדה לגינה, היא חייבת להתאוורר וחייבת שגרה ומקום פתוח עדיף על מקום סגור. אני לא יכולה לכלוא אותה כל היום בבית. מקפידים לשטוף ידיים ויורדים לגינה עם חומר לחיטוי הידיים. ברגע שמתחיל להתמלא באנשים אז הולכים הביתה. אין לנו עוד בילויים כאן – גינה והביתה, וגם עוד מעט יהיו ימים גשומים אז בכלל נהיה בבית, אז אנחנו מנצלים קצת את הימים הקרובים".

מה עוד אתם עושים? אתם עושים מפגשים עם השכנים בבתים?

"קנינו מלא ערכות יצירה ביום שישי, אנחנו גם הולכים קצת לסבתא ויש כמה שכנים עם ילדים שאנחנו נפגשים איתם. אני נפגשת עם חברה-שתיים לא יותר מזה. רק עם אנשים שאני מכירה אותם מספיק טוב וסומכת עליהם שהם נזהרים ונשמרים".

לקחת חופש מהעבודה כדי להיות עם הילדה?

"אני כרגע בחופשת לידה, ילדתי לפני חודש, אז אני עם הילדים ובעלי עובד – אנחנו אומרים תודה על כל יום שיש לו עבודה. אי אפשר להתקיים בלי עבודה. לא ראיתי את השכונה שלי כך ריקה מאנשים הרבה זמן. אני בתקווה שהמצב הזה יעבור מהר ועד פסח ייגמר".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. מני

    לא רציתם יום בשבוע לישמור שבת
    תחבורה ציבורית בשבת
    הקב"ה עושה סדר לא בשבת ולא ביום חול
    רציתם פריצות תלכו עם כפפות ומסכות גם בחום

  2. אורי

    אתה לא היחיד שנהנה עכשיו להטיף, גם מוסלמים ונוצרים ביחד איתך, וגם ג'רמופובים, וגם אנשים שחיים את חייהם בפחד מאפוקליפסה ושואה גרעינית. כולכם עכשיו יוצאים מהחורים וצועקים "אמרנו לכם".
    אבל כשהכל ייגמר במאי אתם תחזרו לחורים שלכם ותמתינו עד לפעם הבאה שיבוא אירוע. וכן הלאה וכן הלאה..

  3. ריי

    מענין ,אני הייתי ב- שעה 15.00 בקטע של מאפיאת נאמן ועד צומת עם בן גוריון והרחוב היה מלא באנשים.
    כל המסעדות היו פתוחות ואפילו אכלתי באחת.
    חבל שלא צילמתי כי התמונות שלי היו שונות משלכם.
    בסופרפארם היו מלא אנשים וגם עמדנו בתור ,לקופה מעל 15 דקות.פישר

  4. מתה

    כתבה מגמתית עם פרסומת בכלל לא סמויה. נראה שמי שכתב אותה חי בעיר אחרת, זה ממש לא המצב כאן בעיר.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר