בית המשפט בתל אביב. צילום ניר קידר
בית המשפט בתל אביב. צילום ניר קידר

הוארך מעצר הבית של החשודים באונס הקבוצתי בהרצליה

הפרקליטות עדיין לא הגישה כתב אישום נגד החשודים. בתוך כך, גוייסו כ־60 אלף שקלים לטובת טיפול פסיכולוגי למתלוננת. במסגרת הקמפיין צולמו לסרטון קרן מור, מיה דגן, אסתי גינזבורג ואורנה בנאי

פורסם בתאריך: 18.5.17 11:14

מעצר הבית של שלושה מהחשודים באונס הקבוצתי בהרצליה הוארך ביום רביעי בשבעה ימים. מעצר הבית של החשוד הרביעי באונס, תושב רעננה בן 23, ששוחרר ביום ראשון למעצר בית, עד ליום רביעי, הוארך עד יום ראשון בלבד. "בית המשפט קבע שחלקו של הצעיר מצומצם, משכך קבע כי יש לקצר את משך מעצר הבית שלו ולסיים את החקירה בעניינו עד יום ראשון הקרוב", אומר סנגורו של החשוד, עו"ד ניר אלפסה, "אנחנו מקווים שבסופו של דבר המשטרה והפרקליטות יגיעו למסקנה שאין מקום להעמידו לדין".
מעצר הבית של שלושת החשודים הנוספים באונס הקבוצתי הוארך ביום שישי שעבר לבקשת המשטרה עד ליום רביעי השבוע, אז הוארך כאמור שוב. “הסכמנו להארכת מעצר הבית על מנת לחסוך מהחשודים הגעה לבית המשפט וכן מפגש עם לינץ’ ציבורי ותקשורתי על לא עוול בחפם”, אמרה עו”ד טלי גוטליב, סנגוריתו של החשוד בן ה־22, תושב הדרום, “משטרת ישראל מסרבת לקבל את העובדה שחומר הראיות בתיק מתיישב עם גרסת החשודים כי הכל נעשה בהסכמה”.
ממשטרת ישראל נמסר כי “החקירה נמשכת. מפאת צו איסור פרסום ורגישות החקירה, לא נוכל למסור בשלב זה פרטים נוספים”.
הפרקליטות אמנם לא סגרה את התיק, אבל עד כה לא הגישה כתבי אישום נגד החשודים, שכן הנערה מסרבת בשלב זה להתעמת עם החשודים בשל מצבה הנפשי.
נזכיר כי לפי החשד מקרה האונס אירע בדירתו של אחד הצעירים, בן 22 מהרצליה, ביום שישי באמצע אפריל. לפי החשד, הנערה הגיעה לדירתו של החשוד תושב העיר, ושם גילתה שני צעירים נוספים תושבי הדרום. על פי גורמים במשטרה לנערה הייתה היכרות מוקדמת עם החשוד מהרצליה והסכימה להגיע לביתו, ורק אז הבחינה שאינם לבדם, כשבבית חיכו שני חבריו. לפי החשד השלושה אנסו אותה במשך שעות. על פי גורמים במשטרה, לאחר מכן החשודים עזבו את הדירה והנערה חזרה לביתה רק בשעות הבוקר ביום שבת.
בתוך כך המשיך השבוע הקמפיין שיזמה עורכת דינה של המתלוננת, יערה שרף, לגיוס תרומות לטיפול פסיכולוגי עבור המתלוננת. במסגרת הקמפיין, שעלה באתר מימונה בחמישי שעבר, גוייסו כ־06 אלף שקלים. לאתר הועלה סרטון בו משתתפים מפורסמים שונים כמו קרן מור, רון קופמן ואורנה בנאי, שמדברים על משמעות האונס ישירות למצלמה. הסרטון נחתם באמירה כי “המדינה לא מסייעת כלכלית לנפגעות אונס”.
אחת ממארגנות הקמפיין, מיקי לוין, הנמצאת בקשר עם המתלוננת אמרה: “כשהנערה שמעה שהחשודים שוחררו לביתם היא הייתה בהלם. איזה מסר המהלך של הפרקליטות שולח לנפגעות עבירות המין? מישהו צריך להרים את הכפפה. הרמנו את הקמפיין הזה כדי שהפרקליטות תתעורר”.
מה עשיתן במסגרת הקמפיין?
“פניתי למפורסמים בתעשייה וסיפרתי להם על המקרה. ההירתמות הייתה מדהימה. הקמפיין החל ביום חמישי האחרון, תוך שיתוף פעולה מלא עם האומנים שנרתמו לצילום הסרטון באתר, שלמחרת כבר היה ערוך ומוכן”.
בין המפורסמים שנתרמו לקמפיין גם גלית גוטמן, אלי פיניש, מיה דגן, אסתי גינזבורג ועוד, שנותנים תשורות לתורמים. “ליאור סושרד מציע כרטיס זוגי למופע שלו, כולל מפגש אישי מאחורי הקלעים, אלי פיניש ומריאנו אידלמן מציעים ארבעה כרטיסים ושיחה אישית איתם, הצלמת ירדן הראל מציעה לעשות בוק למי שרוצה להיות דוגמנית”, אומרת לוין, “כל אחד מהאמנים מציע משהו מעצמו. מדובר בכספים שישמשו לשיקומה של המתלוננת, לפחות בשנה הקרובה”.
איך הגיבה המתלוננת?
“מצבה הנפשי מאוד קשה והיא זקוקה לסיוע וליווי פסיכולוגי באופן מיידי. אנחנו מדברים על סיוע פרטי ושיקום שדורש תמיכה גם בסביבה שלה, שכן אמה הפסיקה לעבוד והיא צמודה למיטה של בתה. כשהנערה שמעה שכולם נתרמים היא התרגשה מאוד. היא לא הבינה איזו סיבה יש לאנשים לעזור לה. כשסיפרתי לה על ההיענות של כולם לעזור, זו הייתה הפעם הראשונה שהיא חייכה מאז האירוע”.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר