רחוב סוקולוב בהרצליה. צילום: אבי ציפסר

קריאה לעירייה לבטל גביית ארנונה: "דחיית תשלומים לא תעזור". העירייה: "לא בסמכותנו"

יועצת המס ותושבת העיר שרי דבש מתארת את מצבם הקשה של העסקים בעיר. "מה יקרה בעוד חודשיים? איך נשלם אם אין כסף בתזרים?", היא אומרת. העירייה: "צו הארנונה הינו חוק מדינה ורשות מקומית אינה יכולה לבטל ארנונה"

פורסם בתאריך: 18.3.20 18:43

תושבת הרצליה, יועצת המס שרי דבש, פרסמה אתמול פוסט בפייסבוק שבו היא פונה בתור עצמאית ובשם הלקוחות שלה בבקשה לעירייה שתבטל את תשלומי הארנונה לעסקים קטנים. לטענתה, דחיית התשלומים לא תעזור מכיוון שעסקים רבים סגרו ואין להם הכנסות.

בפוסט נכתב: "מר פדלון היקר, אנחנו העצמאיים, העסקים הקטנים שביום בהיר מישהו הוריד את השאלטר וסגר את הדלתות שלנו!!! לא צריכים דחייה בתשלומי הארנונה , אנחנו צריכים שתבטלו את תשלומי הארנונה לפחות לחודש או חודשיים הקרובים! חגיגות יום העצמאות לא יתקיימו מן הסתם, העדלאידע בוטלה! קחו את הכספים שהיו מיועדים לכל החגיגות ותסגרו אותם מול ביטולי הארנונה לעסקים. מבינה אני שלא אתם החלטתם על סגירת העסקים, אך זו תהיה התחשבות גדולה עבורה בעלי העסקים שלא יכניסו כספים לעסק בזמן הקרוב. הרבה בעלי נכסים כאלה ואחרים מוותרים לבעלי העסקים על דמי שכירות או מפחיתים אותם, אז עיריית הרצליה זה בדיוק אבל בדיוק הזמן לעמוד לצד התושבים שלכם!".

שרי דבש

"בימים האחרונים כ-95 אחוז מהלקוחות שלי סגרו את העסק שלהם והם מציפים אותי בטלפונים והודעות ושואלים לגבי דחיית תשלומי הארנונה, המע"מ והחשמל והפיצויים מהמדינה", אומרת דבש, "כולם במצוקה. אנשים לא יודעים מה הזכויות שלהם במצב הזה ומנסים לדלות כל פיסת מידע שיכולה לעזור להם מבחינה כלכלית. צריך לחשוב איך להקל על העובדים העצמאיים ועל העסקים הקטנים. פשוט הורידו יום אחד לעסקים את השאלטר וסגרו להם את הדלת והם פשוט לא עובדים. יש לפחות 100 לקוחות שלי מהרצליה שנמצאים במצב הזה. איפה שבאמת אפשר להקל צריך להקל. דחייה של תשלומי הארנונה, החשמל והמע"מ לא תעזור. בסוף צריך לשלם את הכל. מה יקרה בעוד חודשיים? איך נשלם את זה אם אין כסף בתזרים? לחלק מהלקוחות שלי ויתרו על שכר הדירה ולחלק הפחיתו ולחלק גם לא. אנשים הגיעו למצב שהם ניתקו את האינטרנט. הם נמצאים במצב שהם חושבים על חיסכון של 200-100 שקל כדי לשרוד. זה ממש עצוב. אני בעצמי עצמאית, הוצאתי את העובדת שלי לחל"ת והיום העברתי את המשרד שלי בבן גוריון 22 לבית שלי. גם לא ברור מה קורה – זורקים כל מיני דברים באוויר והם לא ברורים – אף אחד לא מסביר מהם הקריטריונים לקבלת פיצוי לעצמאיים מהמדינה ואיך אפשר לקבל את זה. הלקוחות רואים את זה בחדשות ואז מגיע אלי מטר של טלפונים בעניין. אבטלה לא נקבל. זה מצב מורכב והזוי".

מהעירייה נמסר בתגובה: "צו הארנונה הינו חוק מדינה ורשות מקומית אינה יכולה לבטל ארנונה. עיריית הרצליה פועלת להקל ככל האפשר על בעלי העסקים בתקופת משבר זו ובשלב זה הודיעה על החלטתה לדחות את מועד תשלום הארנונה ביחס לנכסים שלהלן, באופן שבעלי נכסים אשר יהיו מעוניינים בכך יוכלו לדחות את מועד תשלום הארנונה של חודשים מרץ – אפריל 2020, כך שהמועד האחרון לתשלום יהיה 30 אפריל 2020:
א. נכס עסקי עד גודל של 300 מ"ר, או נכס עסקי המחויב בתשלום ארנונה שנתית של עד 100 אלף שקל (הגבוה מביניהם).
ב. אולמות אירועים, בתי מלון, מסעדות, בתי קולנוע, בתי ספר, גני ילדים, מבני ספורט ושעשועים בכל שטח שהוא.
1. לקראת הוצאת שוברי תשלום ארנונה לחודשים מאי – יוני 2020, תיבחן דחייה נוספת, על פי הערכת המצב.
2. העירייה תבחן הקלות נוספות בהתאם להוראות הדין הקיים.
3. ראש עיריית הרצליה פנה למשרד הפנים ולמרכז השלטון המקומי, למתן סמכויות לראש העיר, להקלות נוספות".

ראש עיריית הרצליה משה פדלון אמר: "כעיר הפועלת תמידית לפיתוח הכלכלה והעסקים המקומיים, בימים אלו אני רואה חובתנו לסייע, ככל שהחוק מאפשר לנו, לשמירת קיומם של העסקים ולמען שמירה על איתנותה הכלכלית של הרצליה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. ותיק פה

    להוריד בארנונה 70 אחוז לכולם כי זה זמן חירום עובד צוות חירום מצומצם של 10 אחוז

  2. פיגארו

    החברה לפיתוח התיירות בהרצליה שהינה חברה עירונית ויו"ר מועצת המנהלים שלה היא סגנית ראש העיר עופרה בל הפחיתה בחמשים אחוז את הארנונה לעסקים בחוף הצפוני. לכן מאד משונה שהעיריה טוענת שביטול הארנונה אינו בסמכותה.

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אני פנסיוד וחיים מקצבה של ביטוחברת לאומי קיצבת זקנה

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר