אסף פלדמן מהרצליה שנתקע בקוסטה ריקה ורוצה לשוב ארצה

יותר מ-100 ישראלים, בהם שני הרצליינים, תקועים בקוסטה ריקה: "אם לא נחזור עכשיו נתקע פה חודשים"

משרד החוץ מנסה לארגן טיסת חילוץ, אבל עלות הכרטיס 2,500 דולר ורק חלק מהישראלים נרשמו אליה. תושבת הרצליה אוראל אחירותם: "אני מעדיפה להיות בישראל בסגר ולא פה, במדינה מתפתחת". תושב העיר אסף פלדמן: "הנהלים פה מחמירים מיום ליום בקצב מסחרר"

פורסם בתאריך: 19.3.20 19:32

יותר מ-100 ישראלים, ומתוכם ככל הידוע שני הרצליינים, תקועים כעת בקוסטה ריקה שבמרכז אמריקה ולא מצליחים לחזור ארצה. משרד החוץ מנסה לסייע לישראלים בארגון טיסה פרטית, וכך גם חברת החילוץ של חיליק מגנוס. עם זאת, המחיר שמתבקשים הישראלים לשלם עבור אותה טיסה הוא 2,500 דולר לכרטיס. מנסה לסייע גם סגנית ראש עיריית הרצליה עפרה בל, אליה פנתה אחת הישראליות תושבת העיר.

"הגעתי ליבשת אמריקה לפני שלושה חודשים ולקוסטה ריקה לפני שבוע", מספרת תושבת הרצליה אוראל אחירותם, בת 28, שנמצאת כעת בסן חוזה בירת קוסטה ריקה, "לא חשבתי שאתקע כאן כי לא היה שום דבר. רק לפני ארבעה ימים התחילו לדבר על האופציה של לסגור גבולות. בהתחלה אמרו שזה לא בטוח ולא היה ברור מתי יסגרו. בהתחלה ניסיתי לעלות על טיסה לגוואטמלה וזה לא כל כך הצליח וכנראה שזה לטובה כי יש שם סגר מוחלט עכשיו. רוב הגבולות נסגרו בזה אחר זה באופן מיידי. הדרכים היחידות לצאת הן יבשתית למקסיקו או לניקרגואה או באמצעות טיסות למדינות אחרות במרכז אמריקה או באירופה אך הן מתבטלות כל הזמן. יש גם טיסות סדירות לארצות הברית במחיר הגיוני אבל צריך אליהן ויזה והקונסול אמר שדיבר עם קונסולית ארצות הברית והיא סירבה לתת ויזות או לאפשר מעבר בלי ויזה ויש טיסות לקנדה שמיועדות לאזרחי קנדה בלבד. קיימות גם טיסות לפנמה אבל יש ישראלים שמספרים שהגיעו לשדה התעופה ולא העלו אותם לטיסה".

ניסו לעזור לכם משגרירות ישראל או ממשרד החוץ?

"לפני שלושה ימים הגעתי לשגרירות הישראלית בקוסטה ריקה ואז עדכנו אותי שיש קבוצה בפייסבוק של ישראלים שמטיילים בקוסטה ריקה. הקונסול פרסם שם טופס שבו ביקש מישראלים שמטיילים בקוסטה ריקה להירשם ונרשמו 121 איש. הוא פתח גם קבוצת וואטסאפ לפני יומיים לישראלים שנמצאים בקוסטה ריקה ושלח הודעה שהוא מנסה לארגן לנו טיסה חזרה לארץ. בבוקר אחרי זה הוא כבר שלח הודעה שהוא הצליח לארגן טיסה לארץ דרך חברה פרטית – חיליק מגנוס ודיזנהויז – בעלות של 2,500 דולר לאדם. אבל כמה שעות לאחר מכן הודיעו לנו שהטיסה בוטלה כי המטוס יוצא רק בתנאי שירשמו וישלמו 300 ישראלים ונרשמו רק 17. היום אפשרו לנו להירשם שוב לטיסה אך כעת נרשמו רק 70 איש וכנראה ששוב הטיסה תבוטל".

את בונה על הטיסה שיארגן הקונסול או מנסה לחפש טיסה אחרת?

"קניתי כרטיס טיסה למקסיקו והייתי אמורה לטוס אתמול אבל הקונסול הציע שלא אטוס לשם כי אני עלולה להיתקע שם אז ביטלתי. אם תתארגן ותצא טיסה לארץ אז אני אחזור עכשיו אבל אם לא אני אצטרף לאחת מהדירות שבהן גרים ישראלים, כי לא נראה לי שיש אופציה אחרת, ואחכה עד שיתחדשו הטיסות. כרגע אין סגר. סגרו ברים ומועדונים ויש הגבלות על מסעדות, בתי קפה ומלונות שיכולים להיות בתפוסה של 50 אחוז בלבד ואי אפשר להיכנס אליהם מבלי לחטא ידיים. אין יותר מסכות בכל קוסטה ריקה. זה יהיה מאוד מבאס להיות פה אם יהיה סגר. אני מעדיפה להיות בישראל בסגר ולא פה, במדינה מתפתחת שאני לא יודעת עד כמה הם ערוכים להתמודד עם הקורונה. יש ישראלים שמצאו פה דירות בינתיים עד שהכל יעבור. הרבה מהישראלים ברחו לסנטה תרזה כדי להתחבא מהקורונה. יש הרבה ישראלים שהם זוגות ומשפחות שלא יכולים לשלם את הסכום של הטיסה, אז לא נראה לי שנגיע בסוף ל-300 אנשים שיירשמו לטיסה. נראה שכולם רוצים לחזור לארץ אבל זה עניין כלכלי. כולם כותבים בקבוצה שזה מחיר לא סביר ושהם לא יוכלו לעמוד בזה. אנשים פה כועסים שמשרד החוץ שלח מטוסים חינם לפרו ומאיתנו מבקשים הרבה כסף. זו היתה טעות של משרד החוץ כי עכשיו כולם יבקשו את זה. נותר רק לקוות שמשרד החוץ יעשה משהו".

תושב הרצליה נוסף שתקוע בקוסטה ריקה הוא אסף פלדמן, בן 21, שיצא לפני כשבועיים לטיול לאחר הצבא. "אני מרגיש קצת אבוד כרגע", הוא אומר, "טסתי עם ידידה מהצבא והיא חזרה לארץ דרך ארה"ב והגיעה היום בבוקר ועכשיו אני נמצא לבד לגמרי בסן חוזה במלון. אני בינתיים בעיקר נשאר במלון. ההורים שלחו לי ויזה לארה"ב ששכחתי בבית ואני בתקווה ענקית שהיא תגיע כמה שיותר מהר לפה. אתמול כמעט נתקעתי ברחוב בלי מקום לינה ובמזל ענקי המלון שלי הסכים לקבל אותי בחזרה. ניסיתי לצאת מכאן לארץ בטיסה דרך קנדה אבל לא הצלחתי. תכננתי לחזור לארץ במקור במאי וכשהמצב התחיל להחמיר ניסיתי להקדים כמה שיותר ונקלעתי למצב הזה. הייתי אמור לטוס בפברואר למזרח והחלטנו לשנות יעד למרכז אמריקה, כאן עדיין לא היו חולים כלל, גם לא לאחר ההגעה שלנו. כרגע יש לי כרטיס טיסה לישראל דרך אמסטרדם ביום ראשון ואני בתקווה ענקית שהיא לא תבוטל. בינתיים נרשמתי לטיסת החילוץ ואני מלא בתקווה שהיא תצא לפועל. נראה כי לא מצליחים בינתיים למלא אותה כי אין מספיק נרשמים בקוסטה ריקה וקולומביה. להבנתי, יש איזושהי תחושת שאננות שהכל יהיה בסדר, אבל זו התקווה היחידה והבטוחה להגיע לארץ. אני לחוץ לחזור לארץ כי הצעדים והנהלים פה מחמירים מיום ליום בקצב מסחרר, אין לדעת מתי יהיה פה סגר. אם לא נחזור עכשיו ייתכן שנתקע פה למספר חודשים במדינה זרה ללא ביטוח, ללא טיפול רפואי וללא כסף, רחוק מההורים. יש כאלו שלא רוצים לחזור כי הם מעדיפים לחכות שהמצב יירגע, אבל מדובר במצב תקדימי ואין לדעת מתי הוא יירגע ועד כמה הוא יחריף. אחרים בטוחים שיהיו עוד אפשרויות לחזור".

ממשרד החוץ: "אכן יש יוזמה של חברה פרטית לשלוח מטוס, אך אין מספיק נוסעים שנרשמו. עם זאת יש עדיין אפשרות לחזור לארץ – גם דרך ארה"ב וגם דרך מקסיקו שלא מצריכה ויזה. המצב בפרו היה שונה מכיוון שהמדינה היתה בעוצר מוחלט ולא ניתן היה לצאת כלל. אנחנו קוראים לכל אזרחי ישראל המטיילים בעולם להקדים ולשוב לארץ מכיוון שמדינות רבות מתכננות לסגור את גבולותיהן ואת שדות התעופה ולאחר מכן לא נכון לחלץ אותם משם".

חיליק מגנוס, הבעלים של מגנוס איתור וחילוץ, אמר בתגובה: "מי שמתלונן על המחיר של הטיסה שלא יעלה עליה ויחכה לטיסות יותר יקרות. זה לא מחיר גבוה, זה המחיר הריאלי של הטיסה הזאת. המחיר הוא פועל יוצא של כמה שעולה הטיסה חלקי מספר המושבים במטוס. אלה טיסות לא שגרתיות ויקרות ואף אחד לא עושה עליהם קופה. חברת דיזנהויז חכרה מטוס והעלות שלו היא גבוהה לצערנו, מעל 500 אלף דולר. שלא לדבר על זה שהמטוס טס הלוך ושוב ובהלוך הוא טס ריק. אף אחד לא גוזל מהם אגורה ולצערנו, אין טיסות כאלה בחמישה גרוש, הלוואי שהיו. אני מציע להם שיקנו כרטיסי טיסה לא משנה באיזה מסלול והעיקר שיגיעו הביתה, אחרת הם עלולים להישאר שם. בכל העולם נסגרים שדות תעופה וייתכן שעוד שבוע הם לא יוכלו לטוס בחזרה. אנחנו במצב חירום, במלחמת עולם והם צריכים להיות בבית במצב כזה. אני לא חברת נסיעות, אני מפעיל אחרים כי אני רק רוצה לעזור למטיילים שנמצאים בין הפטיש לסדן לחזור בשלום הביתה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. סיגל

    מר פדלון היקר עזור לילדים לחזור הביתה, כתובת העיר אני יודעת שהאחריות שלך לתושבי העיר היא בראש מעיינך.בימים כאלה שמגפה בלתי נשלטת מנהלת את כלל האנושות, הנחמה והביטחון היחידים של כל אחד מאיתנו הם המשפחה, ובטח לאנשים צעירים מאוד, שנמצאים רחוק רחוק מהמשפחה, מהמדינה שבה נולדו, גדלו ותרמו. אנא עזור לבני עירך. בברכת בשורות טובות והתקווה שיחזור הביתה במהרה

  2. לוי אור

    חייבים לצאת ולחזור בכול מחיר לארץ .
    בארץ הקודש הכי בטוח

  3. סיגל

    גיוס המונים להשבת הצעירים מקוסטה ריקה, אנא תרמו ותעזרו להם לשוב הבייתה לחיק המשפחה והמדינה, המקום הבטוח עבורם . יש טיסת חילוץ שתוכל להחזירם רק אם ירכשו 220 כרטיסים, כל כרטיס עולה 2500 דולר ונרכשו עד כה כ70 כרטיסים. הנה כאן הקישור, השמיים ממש אוטוטו נסגרים והם ימצאו את עצמם במדינה שלא תעזור להם להפך המדינה לא מאפשרת כבר עכשיו לקבל זרים בבתי המלון, והם ימצאו עצמם ללא ביטוח רפואי ונתן טיפול הולם . הנה הקישור https://giveback.co.il/project/56736

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר