יריב פישר. צילום פרטי

השבוע המטורף של יריב פישר: "אנחנו עובדים 24/7 כדי לחלץ את כל הישראלים שתקועים במזרח"

חבר המועצה מהרצליה והבעלים של חברת פלייאיסט עסוק בשבוע האחרון בהחזרת מאות מטיילים ישראלים מהפיליפינים, הודו ובתקווה גם מסרי לנקה. הטיסה האחרונה מהודו צפויה לצאת מחר. "גם אם הטיסה לא תתמלא נשלים את הסכום החסר כדי להחזיר את הישראלים הביתה", הוא אומר

פורסם בתאריך: 22.3.20 13:08

כבר שבוע שהטלפונים במוקד הטלפוני של חברת התיירות פלייאיסט בהרצליה פיתוח לא מפסיקים לצלצל. על רקע סגירת השמיים האוויריים של הודו הצפויה להיכנס לתוקף מחר בלילה בפלייאיסט, שבבעלות חבר מועצת עיריית הרצליה יריב פישר, עובדים ללא הפסקה על הטסת המטיילים הישראלים שנמצאים בהודו חזרה הביתה לישראל. בשבוע שעבר חילצה החברה יחד עם אלעל 15 מטיילים ישראלים ממנילה שבפיליפינים. אתמול בלילה יצאו שני מטוסים של אלעל מבומביי שבהודו ונחתו היום לפנות בוקר בישראל כשהם עמוסים בכ-400 נוסעים ישראלים. עכשיו עובדים בפלייאיסט על הטיסה השלישית והאחרונה עם מטוס של ארקיע שתצא מגואה שבהודו מחר (יום שני) בשעה 19:00. פישר קורא לכל הישראלים שעדיין נמצאים בהודו להירשם לטיסה ולחזור הביתה. ניתן להירשם לטיסה דרך אתר החברה www.flyeast.co.il או דרך בטלפון 09-9700400.

"בשבוע האחרון, מהרגע שהחלו השמועות על סגירת השמיים האוויריים של הודו אנחנו מוצפים בשיחות של לקוחות ישראלים שתקועים בהודו ואין להם טיסות לחזור לישראל ומבקשים את העזרה שלנו לחזור הביתה", מספר פישר, "יש לנו משרדים בתאילנד, בפיליפינים, בנפאל, בוייטנאם, בהודו, בסרי לנקה וביפן, שבהם עובדים ישראלים, בהם נהגים ומדריכים, והשליטה שלנו בשטח היא מאוד חזקה. יש לנו כל מיני לקוחות שנתקעים בפיליפינים או במקומות נידחים בווייטנאם ואנחנו נעזרים בקשרים שלנו עם חברות תעופה, משרד החוץ ושגרירויות וקשרים מקומיים שלנו כדי לחלץ אותם. לפני שבוע, בעיר אל נידו באי פאלאוואן בפיליפינים, לא היו יותר טיסות והגענו למצב שנעזרנו בצבא המקומי כדי לחלץ קבוצה של 15 ישראלים ולהעלות אותם על מטוס לארץ. הוצאנו שני מטוסים אתמול ומחר יצא המטוס האחרון שלנו מגואה לישראל".

מה קורה אם לא יהיו מספיק נרשמים לטיסה?

"כרגע יש 85 ישראלים שנרשמו לטיסה מתוך כ-150 נוסעים שנדרשים כדי לכסות את הוצאות הטיסה. אנחנו נוציא את הטיסה מחר בערב מגואה בכל מקרה, גם אם לא יהיו מספיק נרשמים והטיסה לא תתמלא. במקרה כזה אנחנו לוקחים את הסיכון עלינו ואנחנו נשלים את הסכום החסר כדי להחזיר את הישראלים הביתה. אנחנו עושים את זה מהלב. המחיר לכרטיס טיסה הוא 900 דולר וזה מחיר יחסית גבוה כי המטוס יוצא מהארץ ריק ועבורנו זה מחיר בהפסד. אם יש ישראלים שפונים אלינו שהם במצוקה כספית, אנחנו עוזרים ונותנים הנחות".

המוקד הטלפוני של פלייאיסט בהרצליה

כמה ישראלים שאתה יודע עליהם נותרו בהודו?

"לפי משרד החוץ היו כ-3,000 ישראלים בהודו לפני הטיסות שלנו שיצאו אתמול ואני מעריך שעכשיו יש עדיין כ-2,000 ישראלים בהודו. הרבה מאוד ישראלים עדיין שאננים וחושבים שיהיה בסדר וזה יירגע בהודו. כרגע בגואה אין הרבה חולים אבל לפי מה שאנחנו רואים בעולם זה עוד יגיע. ממה שאנחנו שומעים מהממשלה שם לא יהיה בסדר. הם באמת סוגרים את השמיים וצריך לצאת משם. יש הרבה מאוד סיפורים על הודים שמתייחסים לא יפה לתיירים ישראלים ואפילו באלימות ובאגרסיביות ומכנים את הישראלים 'קורונה', לכן יש לחץ להוציא את כל הישראלים משם. הסגר האווירי הוא מיום שני בלילה והסגר הפנימי יחל היום. אמנם נאמר שזה ליום אחד או יומיים אבל אנחנו יודעים שזה ימשיך יותר מזה ורק מתחילים שם את הקטע הפסיכולוגי מול האוכלוסייה. חלק מהישראלים חושבים שמשרד החוץ ישלח מטוסים שיטיסו אותם לארץ – וזה לא יקרה. אני מציע לישראלים בהודו לא לקחת סיכון ולעלות על הטיסה ולהגיע מחר הביתה. אני מניח שאפשר יהיה להירשם לטיסה עד מחר בצהריים".

אתם עובדים כרגע על חילוץ של ישראלים מעוד מקומות במזרח?

"יש לנו עוד מאה ישראלים שתקועים בסרי לנקה שאנחנו מנסים לחלץ אותם וזה כנראה לא יהיה בטיסה ישירה. אנחנו מנסים להביא אותם כרגע לגואה ואני לא יודע אם נצליח".

כמה עובדים אתם עכשיו?

"כבר בינואר הבנו את המצב בעקבות הקורונה והתחלנו להוציא בסוף ינואר עובדים לחופשות ולאט לאט לחל"תים. יש לנו 220 עובדים והרוב יצאו לחל"ת. נשארנו עם 22 עובדים וכל מי שנשאר נותן מענה. אנחנו עובדים 24/7 כדי לחלץ את כל הישראלים שתקועים במזרח וצריכים את עזרתנו".

חברת פלייאיסט הוקמה על ידי פישר לפני 17 שנה, בשנת 2003, ומספקת מגוון רחב של שירותי תיירות ליעדים במזרח הרחוק. היא מפעילה משרדים במזרח הרחוק שבהם עובדים ישראלים, בהם נהגים ומדריכים. החל מינואר 2012 החברה הפכה לחלק מקבוצת אופקים הוותיקה. לאחרונה פלייאיסט רכשה את חברת נהורה טורס.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר