תחנת הרכבת בהרצליה
תחנת הרכבת בהרצליה

בגלל 531: בהרצליה ב' רוצים חומה אקוסטית

הקטע שיחבר את כביש 531 עם נתיבי איילון אמור להיפתח עד סוף שנת 2018, סמוך לבתי התושבים. הם טוענים שהמיגון האקוסטי הדירתי שהוצע להם לא יספיק

פורסם בתאריך: 18.5.17 11:23

תושבים בשכונת הרצליה ב’ בהרצליה פנו למשרד התחבורה ולעיריית הרצליה בבקשה להקים קיר אקוסטי במזרח השכונה, בגבול המתוכנן בין הבתים לבין קטע כביש 531 העתידי, שאמור לחבר עד סוף שנת 2018 בין כביש הרוחב לדרך איילון. “פנינו גם לעירייה וגם למשרד התחבורה בניסיון להבין מה יקרה עם אזור הכביש הסמוך אלינו, שטרם נפתח, אך צפוי לעבור מצפון לדרום ולהתחבר לכביש איילון”, אומר אחד התושבים.
כמה מהתושבים בשכונה קיבלו בתקופה האחרונה פנייה ממלגר, החברה המנהלת את מינהלת המיגון האקוסטי הדירתי, בשל סמיכות הבתים לקטע דרך 531 העתידי. “עבור כל דירה תינתן תכנית לחבילת מיגון מפורטת לביצוע, זאת לאחר קביעת המבנים, הקומות והדירות אשר זכאיות למיגון אקוסטי דירתי וקביעת רמת המיגון לכל דירה”, נכתב בפניית מלגר.
“הבתים שלנו ושל שכנינו אותרו על ידי מלגר כבתים שעלולים להיפגע ממטרד הכביש המתוכנן, וממלגר מציעים למגן באופן שנראה לנו מינימלי ואינו מספק, את הבתים  בחלונות כפולים ובמזגנים”, אומר התושב, “עקב הרעש הקיים כבר כיום, לרוב הבתים כבר יש חלונות כפולים ומזגנים, ולמעשה הצעתה של מלגר לא תשנה את המיגון האקוסטי של הבתים ואנו סבורים שהמיגון המוצע לא מספיק”.
באמצעות עו”ד ד”ר שמואל סעדיה, מבקשים התושבים מהעירייה וממשרד התחבורה להוסיף למיגון האקוסטי הדירתי גם “פתרון הנותן מענה מערכתי כולל וראוי”, כלשון הפנייה. עוד נכתב: “דרך 531 אינו המפגע היחיד שממנו סובלים, באופן קשה, תושבי הרצליה ב’. הרצליה ב’ זה מכבר הפכה למובלעת, כאשר ממערב עורק התנועה הראשי במדינת ישראל – כביש החוף, וממזרח נתיבי איילון ופסי הרכבת, מפגעים אשר לוכדים את הרצליה ב’ ממערב וממזרח ויוצרים, למרבה הצער, מפגע חמור של רעש ושל פיח… עמדת התושבים שיש להמשיך את החומה האקוסטית, וזאת גם בחלק המערבי”.
מעיריית הרצליה נמסר בתגובה: “עיריית הרצליה, בשיתוף עם התושבים, פועלת מול משרד התחבורה לייצר מיגון מקסימלי בכל אזורי המגורים הסמוכים לכביש”.
ממשרד התחבורה לא התקבלה תגובה עד מועד סגירת הגיליון.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר