צינור ביוב, אילוסטרציה. צילום: זאב שטרן
צינור ביוב, אילוסטרציה. צילום: זאב שטרן

ברחוב מוהליבר מתלוננים: הביוב מציף והטיפול בבעיה אינו מספיק

לפי מכתב תלונה שנשלח לעירייה, הפניות למוקד 106 לא הועילו והביוב ממשיך להציף את סביבתו. "אנשי המקצוע עושים טיפול שטחי וקוסמטי"

פורסם בתאריך: 24.9.17 19:50

תושבי רחוב מוהליבר בהרצליה מלינים על בעיות קשות בצנרת הביוב הנמשכות זה זמן רב, ועל כך שלמרות פניות חוזרות ונשנות למוקד העירייה, התופעה אינה מטופלת באופן יסודי.

בחודש האחרון פנתה 'תנועת הרצליה למען תושביה', שהיושב בראשה הוא עורך הדין ד"ר שמואל סעדיה, במכתב לראש עיריית הרצליה, משה פדלון, בו היא מבקשת שיוסדר עניין בעיות הביוב ברחוב מוהליבר.

"בסמיכות לרחוב מוהליבר 5 יש נקודת ביוב אשר חדשות  לבקרים נסתמת והביוב בה עולה על גדותיו ויוצא אל הרחוב", נכתב בפנייה לעירייה. "התושבים, הם אשר בצר להם, נאלצים לפנות בכל פעם מחדש למוקד 106 ואף אז לא ניתן טיפול יסודי – אנשי המקצוע עושים טיפול שטחי וקוסמטי, משפריצים מעט מים,  ולא ניתן  עד כה  כל טיפול יסודי לבעיה במתן מענה לפתרון הסתימה וטיפול והתאמת  צנרת הביוב. הצפת מי השופכין גורמת לריח לא טוב, למקור לחיידקים ומחלות, יתושים ועוד מרעין בישין ואחת התושבות התבטאה כי הם חשים 'כמו בעזה'."

עוד נטען במכתב הפניה, כי בנוסף לכך שהעירייה אינה ממלאת את חובתה ואינה נותנת פתרון יסודי לבעיה מציקה זו, היא שולחת לתושבים מסוימים "תושבים קשי יום אשר הפרוטה אינה מצויה בכיסם" כלשון המכתב, התראות בהן היא מטילה עליהם את האחריות לתקלות במערכת הביוב. "העירייה מבקשת מהתושבים לתקן את קו הביוב הנמצא בשטחם, לחבר שטח מסוים בצורה אחרת לקו הראשי או לתקן פגמים בהתחברות כזו או אחרת אליו", מסבירים במשרד עו"ד שמואל סעדיה.

"מאד מצער  כי העירייה לא לוקחת לתשומת ליבה, כי העיר גדלה מחד ומאידך מדובר בתשתיות ביוב, ניקוז ותיעול בני עשרות שנים, אשר לא מתאימות לתושבים ולהיקף הגידול בכמות התושבים ולמרבה הצער העירייה לא מתאימה את עצמה לשנות האלפיים", נטען במכתב. "כך למשל אף תושבי רחוב מעפילי מרוקו סובלים מבעיות ביוב קשות ללא מענה יסודי מצד העירייה. כך, לצורך המחשה, מערכות הביוב והתשתיות של נווה ישראל קורסות וחורף אחר חורף עולה הביוב על גדותיו והמציאות בלתי נסבלת".

"העניין הזה נמשך כבר תקופה ארוכה", מסבירים במשרד עו"ד שמואל סעדיה. "מאז שהתלוננו, הפנו אותנו לנציב תלונות הציבור, ד"ר שלומית כנרי. היא ענתה לנו שהנחתה את ראש העיר לפנות לגורמים הרלוונטיים על מנת לטפל בפרצות הביוב, אבל הדברים טרם טופלו".

תגובת עיריית הרצליה טרם ניתנה ותפורסם מיד לכשתינתן.

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר