המרכז הבינתחומי. צילום זאב שטרן
המרכז הבינתחומי. צילום זאב שטרן

שוכרים דירה לקראת הלימודים? בבינתחומי פרסמו חוזה שכירות מומלץ

אגודת הסטודנטים במרכז הלימודים הבינתחומי הוציאה חוזה שכירות אחיד המגדיר את תחומי האחריות בין השוכר והמשכיר

פורסם בתאריך: 3.10.17 09:23

לקראת פתיחת שנת הלימודים האקדמית ב-22.10, פרסמה אגודת הסטודנטים במרכז הבינתחומי בהרצליה חוזה שכירות אחיד מומלץ. מדובר בחוזה סטנדרטי הכתוב בשפה ברורה ונגישה, מסדיר את כל תנאי השכירות באופן מפורט ומגדיר את האחריות של השוכר והמשכיר בכל הסוגיות הנדרשות כמו תיקונים ושמירה על הדירה, ביטוח, הפרת החוזה, בטחונות, מסים ושינויים בדירה.

סטודנטים רבים שוכרים דירות במהלך לימודיהם, וחלקם אינם מודעים לזכויות הבסיסיות אשר צריכות להיות מפורטות בחוזה שכירות, כמו גם לחשיבות הרבה של החוזה ביחסים בין השוכר והמשכיר. אגודת הסטודנטים במרכז הבינתחומי בהרצליה בראשותם של נדב מנדלסון וענת רודוניה, יזמה וגיבשה בחודשים האחרונים חוזה סטנדרטי מומלץ, בשיתוף מאיה כץ, מ"מ וסגנית ראש העירייה ובסיוע היועץ המשפטי של האגודה.

החוזה נוצר על בסיס יוזמה דומה בעיריית תל אביב והוא כולל נספח ובו תיעוד רשימת התכולה הנותרת בדירה ופרוטוקול מצב הדירה המפרט את רשימת הפגמים והליקויים באם נמצאו בדירה בעת המסירה.

אגודת הסטודנטים המרכז הבינתחומי. צילום אגודת הסטודנטים במרכז הבינתחומי הרצליה

אגודת הסטודנטים. צילום אגודת הסטודנטים במרכז הבינתחומי הרצליה

ניתן למצוא את החוזה באתר אגודת הסטודנטים במרכז הבינתחומי ו"המרפסת", מרכז הצעירים העירוני. החוזה הוא בגדר המלצה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי.

"מדובר בכלי משמעותי שיגביר את האמון בין השוכרים והמשכירים ויגן הן על המשכירים והן על השוכרים, בעיקר הצעירים אשר רובם משכירים דירה בפעם הראשונה", הסבירה מאיה כץ, מ"מ וסגנית ראש העירייה. "החוזה הינו פרויקט משלים לשירות הייעוץ המשפטי לשוכרי דירות המתקיים ב"מרפסת" מרכז הצעירים בשיתוף לשכת עורכי הדין בעלות מסובסדת".

נדב מנדלסון, יו"ר אגודת הסטודנטים במרכז הבינתחומי הוסיף: "האגודה חרתה על דגלה לתת מענה מקיף לצרכי הסטודנטים. כמחצית מהסטודנטים במרכז הבינתחומי מתגוררים בהרצליה ונתקלים לא אחת בחוזים לא הוגנים, דבר היוצר תסכול רב. החוזה מהווה קפיצת מדרגה משמעותית במאבק בתנאי השכירות הלא הוגנים שחלק מבעלי הדירות מציבים. אני מקווה כי הן הסטודנטים והן בעלי הדירות יאמצו את החוזה בהקדם".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר