חוף אכדיה בהרצליה. צילום עזרא לוי
חוף אכדיה בהרצליה. צילום עזרא לוי

קו 12 בוטל, התושבים זועמים: לא מצליחים להגיע לים

במסגרת הרפורמה בתחבורה הציבורית בוטל הקו שהגיע לחופי העיר, שונה מסלולו של קו 13 וקו 29 מגיע עמוס וצפוף. תושבת העיר: "אני מאוד אוהבת את הים, אבל לא נוסעת יותר כי לא אעשה מסע כומתה"

פורסם בתאריך: 3.10.17 13:01

תושבים מתנגדים לביטול קו 12 ושינוי מסלולו של קו 13במסגרת הרפורמה שהתבצעה בתחבורה הציבורית בעיר. בין המתנגדים נכללים תושבים ותיקים אשר היו נוהגים לפקוד בכל בוקר את חופי הים בעיר.

"מה שמחזיק את אימא שלי בחיים זה הקו הזה", מספרת בתה של תושבת ותיקה משכונת נווה עמל. "היא בת 80 פלוס, עולה לאוטובוס בכל בוקר עם הליכון ולא מוותרת על הים. עכשיו היא צריכה לנסוע לפחות בשני קוים. זה ממש שיבש לה את הכל ובשבילה ים זה בריאות".

הרפורמה הרחבה בתחבורה הציבורית בהרצליה, שהחלה בסוף חודש אוגוסט האחרון במטרה לשפר את מערך התחבורה בעיר, כללה ארגון מחדש של קווי האוטובוסים, כך שבמסגרתה התווספו קווי אוטובוס עירוניים ובינעירוניים, ומספר קווים בוטלו. בין היתר, במסגרת זו בוטל קו 12 אשר פעל בשעות 5:30-7:30 והיה מגיע לחופי הים בעיר, ושונה מסלולו של קו 13 אשר בעבר הגיע למוקדים שונים בחופי הים. כעת מגיע קו 13 רק לתחנה שבסמוך למלון השרון. כעת טוענים תושבים כי השינוי מונע מהם לפעול כפי שנהגו, וכי החלופה עבורם כעת היא קו 29 שמאריך את הנסיעה ובו עומס וצפיפות גדולים, בעיקר בשעות הבוקר.

"אני אישה מבוגרת, מתקרבת לשנות השמונים, פנסיונרית של העירייה וילידת הרצליה", מספרת תושבת רחוב יגאל אלון בעיר. "שנים אני נוסעת לים בקו 13 או בקו 12 בשעות מוקדמות, החל מ- 6:00 עד 7:00. הייתי עולה ממגן דוד אדום ותוך  20 דקות מגיעה לים. זה היה קו מצוין. החלופה שלי עכשיו היא קו 29, ושלא נדע. הוא מגיע מכפר סבא עמוס וצפוף וכשאני עולה אין לי מקום לשבת. בנוסף, הוא עושה סיבוב, כך שאני מגיעה רק כעבור שעה ורבע. קו 13 לאחר השינוי עושה סיבוב ומגיע רק עד מלון השרון, כשאני למשל מתרחצת או בחוף זבולון או בחוף אליו יש מעלית, כך שאם אני נוסעת בו אני צריכה ללכת המון ברגל. בעונה זו הים הוא הכי טוב, כי הוא פלטה ואני מאוד אוהבת את הים, אבל לא נוסעת יותר כי אני לא אעשה מסע כומתה. כשפניתי לעירייה כל אחד מהגורמים איתם דיברתי התנער מאחריות והעבירו אותי מאחד לשני. זה מאוד מקומם".

"הם רצו לעשות רפורמה אבל עשו שערורייה ובלגן", טוענת תושבת נוספת המתגוררת במרכז הרצליה. "אנחנו, קבוצה של אנשים מבוגרים, נסענו בכל בוקר לים בקו 12, אבל בנוסף היו עוד המון אנשים שנסעו לעבודה בקו הזה, אנשים שצריכים היו להגיע למקומות כמו אזור התעשייה, רחוב אבא אבן, מלון אכדיה ועוד. כל העומס הזה נופל עכשיו על קו 29 וזה קו איום ונורא. בגלל הצפיפות בו, אנשים ממש נוסעים עכשיו אחד על השני".

מעיריית הרצליה נמסר בתגובה: "הרפורמה במערך התחבורה הציבורית כללה ארגון מחדש והתאמת קווי האוטובוס העירוניים לצרכי התושבים ושימושיהם העיקריים, תוך כיסוי מרבי של חלקי העיר שלא ניתן להם מענה עד כה. במסגרת הרפורמה תוגברה תדירות הקווים וקיים מעבר חופשי בין קווי האוטובוס במשך 90 דקות ללא תשלום נוסף. כמו בכל שינוי משמעותי נדרש פרק זמן להסתגלות".

ממטרופולין נמסר בתגובה: "בשבועות האחרונים בוצעה בהרצליה רפורמה במפת התחבורה הציבורית בשיתוף העירייה ומשרד התחבורה, אשר כללה השקת קווים עירוניים חדשים ותגבור קווים קיימים תוך התאמת המסלולים לצרכי התושבים. במסגרת כך, בוטל קו 12 כיוון שתוגברו באופן משמעותי הנסיעות בקו 29, אשר נוסע באותו מסלול, ואף הוקדמה שעת הנסיעה הראשונה בקו לשעה 05:30. קו 29 מהווה חלופה זמינה ונוחה עבור הנוסעים המבקשים להגיע לים, ובתדירות גבוהה מאוד. הקו אינו מאריך באופן משמעותי את הנסיעה לים, בוודאי לא בשעות הבוקר המוקדמות".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר