מיכל צוויג. צילום מיטל בן ארי
מיכל צוויג. צילום מיטל בן ארי

זמר מזרחי, אמנות פלשתית וחוות חופש. שתי תושבות הרצליה ממליצות על טיולים לחג

מנהלת מוזיאון הרצליה לאמנות עכשווית ומנכ"לית עמותת "הרצליה אוהבת חיות" מספרות על מקומות האהובים עליהן בארץ

פורסם בתאריך: 4.10.17 16:51

לרקוד עם חזירים

מיכל צוייג, מנכ"לית עמותת הרצליה אוהבת חיות, ממליצה על סיור בחוות החופש ובנחל אלכסנדר

"חשבתי על מסלול שאני אוהבת, שכולל גם בעלי חיים, ולכן בחרתי בסיור ב'חוות החופש', שנמצאת במושב עולש. הייתי שם הן עם אנשים טבעוניים והן עם אנשים שהם לא טבעונים ותמיד זה מחבר ומרגש.

"מדובר במיזם חינוכי של כמה אנשים שחברו יחד, שנועד להציל בעלי חיים שבדרך כלל משתלבים בתעשיית המזון. בדרך כלל אנחנו לא רואים את הצד האנושי של בעלי החיים הללו כאשר הם חיים בצפיפות, בתנאים קשים ובזוהמה, אבל כאשר הם בחווה זה מדהים. הם ממש אנושיים, ובדיוק כמו כלבים, אפילו מגיעים אלינו כדי שנלטף אותם. שם בחווה הם פשוט יפיפיים, הפרוות שלהם רכות ונעימות וזה ממש עולם אחר ושונה מאוד מפינות ליטוף רגילות.

"בחווה לכל זוג בעלי חיים יש חדר משלו בו הוא ישן. השמות שלהם כתובים על הדלתות וזה פשוט מהמם. עמרי ויוסי, למשל, זוג החזירים, עושים בחווה מופע שלם כאשר הם משתכשכים ונהנים בבריכת הבוץ. יכולתי לראות, איך הם ממש מתענגים ואז לאחר מכן הם הגיעו אלינו לליטוף, צחקנו שם וזה היה מרגש ומקסים.

"אם מתחברים לדבר ורוצים באמת ללטף ולהאכיל את החיות, הביקור במקום עשוי להימשך בערך שעתיים ויש לתאם אותו מראש עם החווה, מכיוון שזהו סיור מודרך, בנוסף, אפשר לשלב במסלול גם טיול הליכה בנחל אלכסנדר שנמצא באזור ולצפות בצבים. אנחנו בילינו בחווה כשלוש שעות, הבאנו שאריות של ירקות מהבית, האכלנו את החיות, לאחר מכן קינחנו בחומוס בקיבוץ יקום והיה פשוט יום מושלם".

 

בין הזמר המזרחי למצודה הצלבנית

ד"ר איה לוריא, מנהלת מוזיאון הרצליה, ממליצה על טיול אורבני באשדוד

איה לוריא. צילום אורי גרשוני

איה לוריא. צילום אורי גרשוני

"ברוח הימים האלה, בעוד שכולם מדברים על תרבות בפריפריה, במוזיאון לאמנות באשדוד יש עכשיו תערוכה בלתי רגילה שעוסקת בזמר המזרחי. אפשר לראות שם אוסף מדהים של ערן ליטווין, שאסף קסטות, תקליטים, פוסטרים וקטעי וידאו עוד משנות החמישים, כאשר המוסיקה הים תיכונית והזמר המזרחי עוד היו מחוץ לקונצנזוס, דרך הדמויות האיקוניות והפופולריות ועד העוצמה שהזמר המזרחי תפס היום. יש שם דיוקנאות של זהר ארגוב שצוירו על ידי המון מעריצים, ושל עפרה חזה, מרגלית צנעני, ג'ו עמר, שירים שונים מתקופות שונות, ולדעתי התערוכה ממש מעניינת. אני אשדודית במקור וחושבת שהמוזיאון הזה, שהאוצרים בו הם יובל ביטון ורוני כהן בנימיני, הוא פנינה ופועל בצורה מאוד מקצועית ומעניינת. אני חושבת שגם אשדודים וגם תושבים מחוץ לאשדוד עדיין לא גילו מספיק את האיכויות שלו.

זוהר ארגוב. צילום לע"מ

זוהר ארגוב. צילום לע"מ

"ואם כבר מגיעים לאשדוד ועוד עם ילדים, ישנו בעיר מוזיאון מעניין נוסף, 'המוזיאון לתרבות הפלישתים', שמקיים המון הפעלות לילדים. המרחק של המוזיאונים הוא כעשר דקות זה מזה, ואצלי למשל, לא הייתה שבת שלא הגעתי לשם עם הילדים, שם התחפשנו לפלישתים ועשינו הפעלות שונות נוספות.

"את המסלול הזה מומלץ לחתום על שפת הים, שם יש את אשדוד-ים, איזור צלבני, וזה לדעתי אחד החופים הכי יפים שעוד נשארו יחסית במצב טבעי ולא מבוית".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר