המסכה והסכין שנמצאו אצל הנער. צילום: דוברות משטרת ישראל
המסכה והסכין שנמצאו אצל הנער. צילום: דוברות משטרת ישראל

הליצנים המפחידים הגיעו להרצליה: המשטרה עצרה נער עם מסכה וסכין

אחרי מקרים דומים בכפר סבא, פתח תקווה וערים נוספות, עצרה הלילה המשטרה ליד פארק הרצליה נער בן 13 המצויד במסכת ליצן וסכין. המשטרה: נגלה אפס סובלנות כלפי מי שיאיימו על הציבור

פורסם בתאריך: 4.10.17 10:09

התופעה של הליצנים המפחידים הגיעה גם להרצליה: המשטרה עצרה הלילה (ד') נער בן 13 כשמסיכת ליצן לראשו והוא מצויד בסכין. כך נמסר מדוברות מרחב ירקון של המשטרה.

אתמול, סמוך לחצות, במהלך פעילות יזומה של המשטרה, הבחינו שוטרים בנער ברח' יוסף נבו בהרצליה. השוטרים תצפתו על הנער והבחינו כי הוא חובש מסיכת ליצן לראשו. לאחר שעיכבו אותו, הבחינו בסכין בכיסו. בגרסתו מסר החשוד כי הגיע לפארק בהרצליה בעקבות הפרסומים ברשתות החברתיות וכי הצטייד מראש בסכין שהביא מהבית. בסיום חקירתו שוחרר החשוד בתנאים מגבילים ובהם מעצר בית. החקירה בעניין נמשכת.

מהמשטרה נמסר עוד כי היא תגלה אפס סובלנות כלפי מי שיאיימו על הציבור ויחשפו אותו לסכנות מסכנות שונות.

תופעת הליצנים המפחידים, שבארצות הברית הפכה לצרה של ממש, נעשית בהשראת הסרט "זה" (IT), ובימים האחרונים הולכת ומתפשטת ברחבי הארץ. דיווחים על נערים עוטים תחפושת של ליצן הגיעו מכפר סבא, פתח תקווה, אשדוד, באר שבע, נס ציונה ועוד.

ביום שלישי הוציאה המשטרה הודעה הקוראת לציבור להימנע מפגיעה בליצנים המפחידים, שרובם ככולם נערים ואף ילדים:

"במהלך הימים האחרונים המשטרה עיכבה לחקירה מספר נערים, חלקם אף מתחת לגיל 12, לאחר שעטו מסכות ליצן והפחידו עוברי אורח במקומות ציבוריים שונים ברחבי הארץ. בחלק מהמקרים המעשים הגיעו לכדי התפרעות של ממש והפרת הסדר הציבורי תוך שיבוש שגרת חייהם של אזרחים תמימים.

התופעה גוררת גם חשש שמישהו יפרש את ההלצה כאיום ממשי ויפגע בנערים, שעושים לעתים שימוש באביזרים שונים דמויי כלי תקיפה. לאור זאת אנו קוראים לציבור לא ליטול את החוק לידיים ולא לפגוע באותם בני נוער. מעשי ההפחדה, וכן כוונות הנערים ברובם המוחלט של המקרים, אינם כוללים פגיעה פיזית או רצון לפגוע בגוף או רכוש. במצבים אלו יש להתרחק מהמקום ולדווח למשטרה בהקדם. כמו כן אנו קוראים לבני הנוער בישראל, שלא לקח חלק במעשה החברתי הפסול שעומד בניגוד לחוק, שכן זה יתקל באכיפה משטרתית נחושה ובלתי מתפשרת. לצד פעילות המשטרה אנו קוראים להורי הנערים לוודא כי ילדיהם לא נוטלים חלק בטרנד החברתי המסוכן שעשוי לסבך את ילדיהם בפלילים.

שוטרי משטרת ישראל עיכבו לחקירה נערים רבים שהבהילו אזרחים ברחבי הארץ והפרו את שגרת חיי הציבור. מפעילות המשטרה המגיבה והיזומה כנגד התופעה, וכן מחקירת הנערים שעוכבו לאחר שנטלו חלק בתופעה החברתית הפסולה והפלילית, עולה כי המכנה המשותף למקרים הללו הוא הרצון לעשות מעשה קונדס ולקחת חלק בטרנד הפסול. עוד בלט, חוסר המודעות של בני הנוער ואי הידיעה כי מעשים מעין אלו נחשבים פליליים. נמצא גם כי במקרים רבים הורי הנערים לא ידעו כלל על מעשי ילדיהם. משטרת ישראל תמשיך למנוע הפחדת הציבור והטרדתו תוך הפרת הסדר הציבורי ושיבוש שגרת החיים. מעשים מעין אלו יתקלו באכיפה בלתי מתפשרת".

השירות הפסיכולוגי ייעוצי (שפ"י) של משרד החינוך פרסם ביום שלישי הנחיות לבתי הספר לטיפול בתופעה. 

"ההנחיה היא לקיים שיח המאפשר מודעות לתופעה והגברת הערנות לצד מתן מידע וכתובות של פנייה לעזרה", נכתב בהודעה. "משרד החינוך אף מעודד את ההורים לקיים שיח עם ילדיהם בנושא זה. מצורפים דגשים לשיח של הצוותים החינוכיים עם התלמידים: חשוב להפעיל שיקול דעת בנוגע לצורך בקיום השיח ולברר את המעגלים בהם הוא נדרש. במידה והוחלט על קיום השיח חשוב להדגיש ולקחת בחשבון את גילם של התלמידים – יש להתאים את השיח לשלב ההתפתחותי בו הם נמצאים ולא לעורר בהלה אלא להעביר מסרים מרגיעים שיגבירו את תחושת המוגנות. חשוב להדגיש כי הפחדה ואיום הנם אלימות לכל דבר ועניין ונתייחס למצבים אלה בהתאם לרבות הגשת תלונה במשטרה במקרה הצורך ופעולות בהתאם לחוזר מנכ"ל".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר