אוריאל (מימין) וגלעד צארום

התפילות, הקורונה והדואט: האחים גלעד ואוריאל צארום הוציאו שיר חדש. ראיון משותף

האחים, בנים למשפחה שבבעלותה המסעדה הידועה בנווה עמל, שיחררו לקראת החגים את השיר "נושא תפילה" שמקבל בימים אלה משמעות חדשה. "מאחלים לכל עם ישראל שנעבור את המצב זה כמה שיותר מהר", הם אומרים

פורסם בתאריך: 19.9.20 11:10

אחרי שפרץ לתודעה בתוכניות ריאליטי השירה "הכוכב הבא" ו"דה וויס" מוציא גלעד צארום, בפעם הראשונה עם אחיו הצעיר אוריאל, שיר חדש. השיר, "נושא תפילה", שמשקף את רוח התקופה עם משבר הקורונה וחגי תשרי נכתב והולחן על ידי יוגב דיין כבר לפני יותר משנתיים ומאז הוא שכב כסקיצה אצל גלעד בטלפון. בעקבות עידודו של אוריאל החליט גלעד להוציא יחד איתו את השיר ולפני שלושה שבועות הוא כבר עלה לרשת. בראיון משותף הם מספרים על השיר החדש, האהבה הגדולה למוזיקה והכישרון שקיבלו מסבתא.

גלעד, בן 34, נשוי ואב לשלושה, הוציא כבר לפני כ-12 שנה את ארבעת שיריו הראשונים והצטרף ללהקת "שחקים" ומאז הופיע בלא מעט מקומות לבד, עם הלהקה ובצמד עם שי שרעבי, שאיתו השתתף ב"הכוכב הבא" והגיע לעשרת הטובים ביותר ובהם גם נטע ברזילי ויהונתן מרגי. הוא גם השתתף לפני שבע שנים ב"דה וויס". אוריאל, בן 19, הוא בן הזקונים במשפחה ומשרת בשירות חובה במשטרה צבאית. גם הוא עוסק במוזיקה והצטרף להופעות של אחיו גלעד לא מעט פעמים. מלבד המוזיקה גלעד ואוריאל עובדים במסעדה המשפחתית הוותיקה בנווה עמל "צארום", שאותה ייסד סבם יחיאל צארום בשנת 1974 ואותה מנהל היום אביהם אשר, שהוא גם הבעלים. לשניהם יש עוד שלושה אחים ואחות שעובדים גם הם במסעדה המשפחתית.

"לפני כשנתיים פנה אלי יוגב דיין, שהוא חבר טוב שלי, אדם מאוד מוכשר שכותב הרבה שירים, וביקש שאקליט בשבילו את השיר הזה", מספר גלעד, "ממש התחברתי לשיר הזה. הקלטתי סקיצה שמאז שכבה אצלי הרבה זמן בטלפון וחשבתי מתישהו להוציא אותו לבד. לפני כחודשיים אחי הצעיר אוריאל הציע שאוציא אותו לקראת החגים ולפני ראש חודש, והוא גם מתאים למצב עכשיו של הקורונה בגלל כל החוסר וודאות. הוא חשב שזה ייגע בהרבה אנשים. הסכמתי איתו ואמרתי שזה רעיון מעולה והוא הציע שנוציא אותו בתור דואט והלכנו על זה. בתוך חודש הקלטנו את השיר באולפן, עשינו קליפ והעלנו אותו ליוטיוב וללינקטון (מערכת הפצת מוזיקה למדיה הישראלית) וראינו שהורידו אותו מגלגלצ ומערוץ ההידברות. בינתיים הוא עוד לא שודר ברדיו ואנחנו מקווים שזה יקרה בקרוב".

איך זה היה להקליט שיר יחד?

אוריאל: "כשהלכנו להקליט את השיר באולפן ושנינו שרנו אותו כדואט זה קיבל משהו שלם יותר. זה היה מאוד מיוחד ועוצמתי".

אילו תגובות קיבלתם לשיר?

גלעד: "אנשים מאוד פרגנו וקיבלנו תגובות מאוד חמות עליו. זה מדבר לכולם במיוחד במצב הזה. אנשים התקשרו ואמרו לנו שהשיר ריגש אותם מאוד ושהם ממש בוכים מהשיר ושזה התזמון הנכון להוציא את השיר הזה. כיף לשמוע את הפידבקים האלה".

מתי התחילה אצלכם האהבה הגדולה למוזיקה ומתי התחלתם לשיר?

גלעד: "אני זוכר את עצמי שר מגיל מאוד צעיר. בכיתה א' הייתי מזמזם בשיעורים והמורה היתה מוציאה אותי לא מעט ושולחת אותי למנהל. הייתי שר הרבה במקלחת ובבית ואבא שלי הבחין בכישרון שלי כשהייתי בכיתה ג'. הוא תמיד אמר לי לשיר והיה דוחף אותי לזה. התחלתי להופיע באופן מקצועי אחרי הצבא. עד הצבא הייתי מאוד ביישן ומופנם. אפילו בפני ארבעה אנשים, שהם החברים הכי טובים שלי, הייתי מתבייש לשיר. אחרי הצבא היתה לי מערכת בבית והתחלתי לשיר ולהתאמן. הכרתי חבר במועדון, שי שרעבי, שהיה זמר בלהקה מפורסמת, 'שחקים' של חיים בר, והוא הציע לי להצטרף ללהקה. בהמלצתו למדתי פיתוח קול אצל חיים פנירי וצברתי ניסיון. שרעבי ואני גם הוצאנו ביחד 'מחרוזת שטח' של להיטים שמושמעים במועדונים וטברנות, בהם 'רק איתך' של משה פרץ, 'הכל זה מלמעלה' של דודו אהרון, 'חיים שלי' של עדן בן זקן ו'אני לא בן של מלך' של קובי פרץ.

"לפני כ-12 שנה הוצאתי ארבעה שירים ראשונים – 'מתוך אמונה', 'סוד האהבה', 'כי לעולם' ו'איתה'. אבל הייתי פחות מנוסה, הייתי ממש בוסר, לא הייתי מספיק בשל. ניסיתי בתור התחלה. לא דחפתי את זה יותר מדי מבחינת יח"צ והם פשוט שכבו ביוטיוב. שם הקול שלי שונה לגמרי מהיום, כאילו זה לא אותו בן אדם ששר. מדהים לראות את התהליך שאתה עובר. הכישרון שלי בא מאמא של אבא שלי, סבתא שושנה, שהיתה מנגנת בגנים ובבתי אבות בהתנדבות. כשהייתי בן 12 הייתי הולך איתה לבתי האבות כל יום רביעי, היא היתה מנגנת באקורדיון ושרה ואני הייתי שר ומדרבק".

"אני מאוד אוהב לשיר", מספר אוריאל, "מגיל מאוד צעיר גלעד מאוד דחף אותי לזה, כיוון אותי ועזר לי והייתי שר איתו הרבה. הייתי גם נוסע איתו להופעות שלו. למדתי בתיכון הראשונים ועשיתי חמש יחידות מוזיקה. הייתי בלהקת צעירי תל אביב ולמדתי לנגן על עוד. ההתפתחות שלי היתה יותר מהירה משל גלעד בגלל שהיו לי את האחים שלי וגם בזכות האפשרויות הרבות שיש כיום כמו היוטיוב".

גלעד מוסיף: "אוריאל נשאב למוזיקה מגיל מאוד צעיר. הוא היה שומע אותי ואת אחי נתנאל שרים מגיל אפס. הוא ממש נולד וגדל לתוך המוזיקה. בבית שלנו תמיד היתה מוזיקה ושמחה. אני חושב שהוא הולך להיות אחד הזמרים הגדולים. אני לוקח אותו להופעות שלי וכשאנחנו שרים ביחד יש הרבה התלהבות בקהל ויש לזה ערך מוסף, אבל עכשיו הבאנו את זה לידי ביטוי באולפן. כשהוא הציע שנעשה דואט חשבתי שזה רעיון טוב כי זה מביא רגש ועוצמה וביחד אנחנו שילוב חזק מאוד. יש לנו קול בצבע אחר ואני חושב שזה שילוב מושלם. השיר הוא מאוד סוחף ומעניין לכל אורכו ותמיד ישמעו אותו ויותר מזה הוא ילך איתנו תמיד, סוג של מזכרת בשבילנו".

מה התוכניות להמשך?

גלעד: "כרגע כל אחד מאתנו עובד על שיר משלו לבד. כרגע אין משהו באופק אבל אני בטוח שאנחנו נקליט עוד שירים יחד בעתיד. אם יהיה איזה שיר קצבי שמצריך דואט אז אני אחשוב מיד על אוריאל ואעשה את באהבה כי הכי כיף לי בעולם לעבוד איתו".

גלעד ואוריאל מסכמים: "אנחנו רוצים לאחל שנה טובה לכל עם ישראל והרבה בריאות ושנעבור את המצב זה כמה שיותר מהר ונחזור לשגרה, לשמחת חיים ולכיף וכמובן להופיע".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. מישהי אמיתית

    יש לציין שהשיר ממש מרגש.שושנה היתה המורה שלי לשיעור חליל והייתה מנגנת באקורדיון אישה מדהימה טובת לב.שבורא עולם יברך אותה ואת המשפחה.וכני אחת מהלקוחות של צארום אשר.אוכחל ממש ברמה ומומלץ.הם משפחה טובה.ושירבו כמוהם.עלו והצליחו במוסיקה.ושתגיעו לקסריה.ובעולם שיכירו בכם.החיים מפתיעים לטובה

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר