פסולת שהושלכה בחורשה
פסולת שהושלכה בחורשה

תושבים: החורשה לשימור הפכה לאתר פסולת ונסללה בה דרך פיראטית (וידאו)

תושבים מתלוננים שבחורשת האקליפטוסים הוותיקה שמצפון לשדה התעופה גם נכרתו עצים והיא משמשת מעבר לכלי רכב פרטיים. חבר המועצה איל פביאן העלה את הנושא בישיבת המועצה. העירייה: "בכוונתנו לבצע פעולות שימור במקום בהקדם האפשרי"

פורסם בתאריך: 22.9.20 08:06

תושבים בהרצליה מתלוננים על הזנחה של חורשת הנ"מ, הממוקמת מצפון לשדה התעופה של הרצליה, שהוכרזה כאתר מורשת לשימור על ידי ועדת השימור העירונית ואף תוקצב תב"ר לפיתוחה.

התושבים חוששים לעתידה של החורשה ומדווחים כי מצב העצים רע מאוד, חלקם יבשים וחלקם נשרפו כתוצאה מהמדורות שנעשו באיזור, נקשרו חבלים סביב חלק מהעצים ונבנה על אחד מהם בית עץ ויש גדמים רבים בשטח החורשה. בנוסף הם מספרים על מפגעים סביבתיים בהם פסולת שמפוזרת ליד שלט הכניסה לחורשה. הם מוסיפים כי לפני כשבועיים נסללה דרך אספלט פיראטית מרחוב כנפי נשרים בנווה עמל אל תוך החורשה, באורך של כעשרה מטרים, שמובילה עד לפרצה בגדר שפעם הקיפה את החורשה וכיום מפרידה בינה לבין מתחם שבו יש מבנים ארעיים. לדבריהם, יש תנועה של כלי רכב כבדים בחורשה שככל הנראה משתמשים בדרך בחורשה לשינוע סחורות. כמו כן, הם טוענים כי כלי רכב פרטיים נוסעים בה בתדירות גבוהה. הם גם מספרים על תא שירותים נייד שהוצב בשטח החורשה.

לפני כשבוע וחצי העלה את הנושא חבר מועצת העיר איל פביאן בישיבת המועצה בשאילתה שהפנה לעירייה. "לצערנו, אנו מדווחים על הידרדרות חמורה במצב במקום וכי לאחר ארבע השנים האחרונות, במקום לראות התקדמות במצבה של החורשה לאור תוכניות הפיתוח שיועדה לה, אנו נוכחים בנסיגה משמעותית באתר טבע ייחודי זה", כתב פביאן, "על פי הדיווחים, החורשה שוקקת חיים מעסקים שהוקמו בגבולה ומשמשת דרך להוצאה ושינוע סחורות. כלי רכב פרטיים הפכו את הדרך לכביש מהיר ונסללה דרך נוספת בתוך החורשה. פסולת מפוזרת בכל רחבי החורשה, הוקם ביתן שירותים זמני, מצב העצים בכי רע, חלקם כרותים ובעצים אחרים יש עקבות שריפה. הכניסה לחורשה נהרסה ומקושטת בפסולת. נעשה סקר על ידי אגרונום בחורשה אשר המליץ על שורה של פעילויות ליישום בשל מצבם הקשה של האקליפטוסים".

לשאלתו של פביאן מה נעשה עד כה בתחום האכיפה כדי למנוע את ההידרדרות הנ"ל של החורשה משיבה העירייה: "אגף הביטחון, הפיקוח וסדר ציבורי מקיים סיורי עיתים מתוך כוונה להפתיע את העבריינים המבצעים עבירות שמהותם בוונדליזם, לתפוס אותם בשעת מעשה ולהטיל קנסות. המחלקה לרישוי עסקים פתחה בהליכים פליליים מול העסקים שאינם חוקיים במקום אשר דורשים רישיון עסק. הוגשו שלושה כתבי אישום כנגד עסקים המתנהלים בבית המשפט בגין עבירה של ניהול עסק ללא רישיון. זיהינו כי קיימת בנייה חדשה ונושא זה נמצא בטיפול. יש לציין כי לפני כשנתיים ביצענו הריסה של האנגר גדול באותו המתחם. בנוגע לבניה הקיימת במקום, לא ניתן לדרוש הריסות כיוון שחלה התיישנות, אלא רק לדרוש הפסקות שימוש".

חורשת הנ"מ בהרצליה

פביאן שאל שאלה נוספת: "מה מתוכנן להיעשות בתחום האכיפה בתקופה המיידית הקרובה ביותר, על מנת להפסיק את הפורענות במקום והנזקים הנגרמים בו, ולהשיב את המצב לקדמותו לפחות שנה-שנתיים לאחור ולשמור על המקום מעתה והלאה כראוי?". לשאלה זו השיבה העירייה כי "בכוונת האגף להעלות את חורשת נחלת עדה כנקודה חמה לטיפול במסגרת ועדת משנה לאכיפה המתקיימת אחת לחודש עם המשטרה".

פסולת שהושלכה בחורשת הנ"מ בהרצליה

לשאלות נוספת של פביאן מדוע לא נוצל התב"ר שנפתח בשעתו במלואו וכמה תקציב כן נוצל ולאיזו מטרה מאז תחילת הטיפול בנושא עונה העירייה כי "התב"ר המדובר מחולק לתכנון ולביצוע עבודות פיתוח ושימור גנני בחורשת האקליפטוסים" וכי "עד כה נוצלו כ-159 אלף שקלים על תכנון אדריכלי, תכנון השקייה, סקר בטיחות עצים, יישום מסקנות הסקר, עיצוב והצבת שילוט. הביצוע ויישום התוכניות עבר לטיפול החברה הכלכלית – והוקפא עקב מגפת הקורונה".

עוד שאל פביאן: "מתי יש בדעת העירייה לבצע פעולות יזומות מטעמה על מנת להחזיר את מצבה הקודם של החורשה, ליישום ההחלטות הנ"ל שכבר התקבלו בעבר, ולטפח את המקום כראוי? ומתי יש בדעת העירייה והוועדה לאיכות הסביבה שלה, לקיים סיור במקום עם כל אנשי המקצוע וגורמי האכיפה הרלוונטיים ולקבוע תכנית פעולות ועבודה לבצוע כנדרש?". העירייה השיבה: "בכוונת העירייה לבצע פעולות שימור במקום בהקדם האפשרי. בתאריך ה-28/7 נערך סיור ע"י עופר לוי סגן ראש העיר ומחזיק תיק איכות הסביבה בהשתתפות פעילים מן הקהילה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר